Extra volume?

  • 30 May 2011
  • 9 reacties
  • 1966 Bekeken

Geachte forum leden.

Ben op zoek naar wat meer duidelijkheid.

Momenteel beschik ik thuis over een Internet Favorite product, en dit komt (zoals jullie wel weten) overeen met een maandelijks data volume van 100GB.

Nu in de meeste gevallen, laten we zeggen 2 van de 3 maanden heb ik hier voldoening mee. echter gebeurt het mij (laten we zeggen om de drie maanden) dat ik bij die 100GB te kort kom. Net niet veel te kort, maar gewoonlijk ben ik aan mijn download limiet 3 a 4 dagen voor het begin van de nieuwe maand.

Dus met andere woorden kom ik in sommige maanden zo'n 2GB te kort.

Nu is mijn vraag/situatie als volgt zijne. Heb al overwogen om het Volume Pack Unlimited aan te schaffen; maar dit komt neer op 10€/maand =120€/Jaar en dit in mijn geval dat ik sporadisch laten we zeggen 4 keer per jaar niet over voldoende data ruimte beschik. (dus deze optie is volgens mijn gebruikersprofiel niet zo interessant.) Zo is evenmin een upgrad van Internet Favorite naar InternetIntense.

Dus in mijn geval is het interessanter indien nodig een volume pak aan te schaffen indien nodig.

Nu komt het;

Het volume pack 1GB is niet van toepassing voor mijn product

Het volume pack 20GB echter wel. Nu is mijn vraag het volgende:

Op de webpagina en per mail (als ik mijn data volume bereikt hebt) kan ik duidelijk lezen dat dit volume pack 5€ kost voor 20GB en dat de niet gebruikte data volume over gedragen worden naar de volgende maand. Echter is mijn vraag, wordt dit gewoon eenmalig over gedragen of is deze overdracht enkel en alleen maar geldig gedurende één maand.

Het gaat mij niet zo zeer over die 5€ voor 20GB, maar in principe zal ik van die 20GB maar zo'n 2GB gaan gebruiken. dus indien het maar voor een maand over gedragen wordt is het in mijn geval eerder 5€ voor 2GB.

Maar aan de andere kant gestraft worden omdat ik mijn data limiet bereikt heb vind ik ook niet zo leuk, en die 64KB/s zijn dan wel vervelend.

Graag hieromtrend wat meer uitleg.

Best,

Kurt

9 reacties

Nu word het nog mooier, heb er nooit bij stilgestaan, maar omdat ik nu toch even bezig was met heel mijn Belgacom gedoe krijg ik hier toch maar even kippenvel van deze situatie.

Actuele situatie; Belgacom heeft mij sinds gisteren (29/05/2011) op een lagere snelheid geplaatst omwille van het feit dat ik zo gezegd mijn maandelijks data volume bereikt had. (100GB ~ Internet favorite) echter vandaag wanneer ik mij even in-log op E-Service moet ik vast stellen dat mijn verbruik echter 87GB 670MB 41KB en 42Bytes bedraagt. Verstomd Dit is toch volgens mijn berekening minder dan 100GB!?

Zelfs wanneer ik Belgacom telefonisch contacteer kan men mij geen uitleg verschaffen waarom ik op een tragere snelheid ben geplaatst ten meer dat zij ook een data verbruik van 87GB.... constateren.Wenkbrauw ophalen

(Gelukkig had ik nog niet beslist om een extra paketje aan te schaffen) echter ben ik nog steeds voor onbekende redenen op een lage internet snelheid geplaatst.

Ow, indien nodig/gewenst; Gebruikersnaam fc551093
geachte

in uw eerste boodschap spreekt u van internet favorite , die heeft inderdaad een limiet van 100GB
in uw tweede epistel spreekt u van internet intense? maar die heeft geen limiet meer?

ik veronderstel dan maar dat u internet favorite heeft, en dat er een BUG in het systeem zit van Belgacom.
vroeger was de imiet van Favorite slechts 80GB, zit daar de fout?

ik weet het niet, 't is de taak van de mensen in charge om een onderzoek in te stellen, ondertussen zit u wel met traag internet....

mvg
De online teller loopt steeds wat achter op de werkelijke situatie. Kan het zijn dat u in de laatste 24 uur 12-13 GB heeft gedownload?
hij staat reeds van gisteren op lage snelheid, dan moet die meter toch fel achterlopen zenne..... persoonlijk let ik er niet echt op, komt toch altijd toe met m'n 200GB

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Zoals Wouter al aangeeft, loopt e-services 'achter'. Het is eigenlijk een snapshot tot de volgende 36u disconnect.
Reputatie 7
Badge +1
Extra volumepacks blijven steeds geldig (toch zeker een jaar). Ik heb al zeker bijna een jaar een saldo van 280MB staan, maar dat heb nooit meer nodig sedert men mij van Internet Go (50GB limiet) op Favorite gezet heeft (100 GB limiet). De optie om een volumepack bij te bestellen staat er in mijn E-services zelfs niet meer op. Of verschijnt die maar als je de limiet nadert ?
sinjoor71, ik kan volume nog bijkopen via de link Een internetoptie kopen/activeren

als die meter werkelijk maar een snapshot is tot de volgende 36h disconnect dan is dat toch maar zwak meterke

mvg
@https:///people/b43a472495:

Ja, ik bedoelde dat ik internet favorite had. (foute weergave, heb het al aangepast.)

@https:///people/970d0e3bad

https:///people/970d0e3bad

Uw mededeling zou dan van goede toepassing zijn voor in mijn geval.
Oké, ik dacht zal het maar eventjes vermelden.

Blijkbaar is er op datum van 09/05/2011 technische werkzaamheden geweest (bij een externe firma die de volumes bijhout) waardoor dat gedurende een 9 tal uur geen volume registraties werden door gegeven aan Belgacom (e-Service) hierdoor loopt e-Service achter blijkbaar.

Nou ja, Belgacom heeft het commercieel van hun zijde opgelost, dus verder kan ik niet klagen wat betreft mijn tweede post. Echter hou ik de moegelijkheid van een extra pak in het achterhoofd voor de toekomst.

Reageer