Externe harde schijf op b-Box2 aansluiten via USB

  • 15 June 2011
  • 8 reacties
  • 1583 Bekeken

Is het mogelijk om een externe harde schijf op de b-box2 router aan te sluiten zodat je deze als draadloze server kan gebruiken.

Ik heb al geprobeerd er een harde schijf aan te koppelen maar er komt geen beweging in. De usb indicator op de b-box2 licht niet op.

Voor ik klant was bij Belgacom had ik een Belkin router met usb aansluiting waar ik zonder probleem een harde schijf kon op aansluiten. Dit was zeer handig daar ik hierop centraal al mijn documenten en e-mails bewaarde. Hierdoor kon ik vanuit eender welke aangesloten computer binnen het netwerk mijn mails open en had ik ook toegang tot alle gezamelijke dokumenten.

Is dit ook mogelijk met de b-box2 en hoe kan ik die usb activeren binnen het beveiligde netwerk.

8 reacties

Norrmaal moet dit werken, zolang het filesysteem FAT/FAT32 is.

nota: wordt niet ondersteund door BGC
Reputatie 2
Badge +1
Wordt idd niet ondersteund door BGC... even zoeken op internet en misschien kom je wel wat tegen ;)
er zitten zelfs 2 usb poorten in die modem, waarvan éne niet naar buiten gebracht wordt. maar het enige wat je volgens mij met die poorten kan doen is uw gsm opladen (maw net zoals de usb poorten op de decoder)

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Klopt. Ik gebruik die USB poort om mijn GSM op te laden, vermits die modem toch altijd opstaat.
Reputatie 3
Badge +2
Ik vroeger ook maar gebruik de poort nu om de Samsung galaxy tab op te laden Tong uitsteken
Sorry heren, maar met deze laatste uitvindsels kom ik wel geen stap dichter bij een oplossing.

Ik had wel iets meer diepgang verwacht op dit forum.
Reputatie 2
Badge +1
@Dakota: ik denk niet dat het de bedoeling is dat we er hier verder op ingaan. Belgacom ondersteunt dit niet...

Reputatie 7
Badge +1
Doen we niet.;)

Reageer