EVA : Saga Devolo - Bbox 3 . Graag uw reactie aub.

  • 30 September 2013
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken


Beste Eva,


Ik ben klant sinds 2 augustus 2013. Aangezien ik nergens op een schriftelijke wijze terechtkan om mijn verhaal te doen buiten hier of via aangetekend schrijven , doe ik het hier. Ik heb niet veel zin om nog extra kosten van aangetekend schrijven op mij te nemen. ik hoop dus dat dit hier opgepakt wordt.


Wij wouden altijd al een draadloze oplossing voor Belgacom TV, een hele kabel trekken door het appartement is immers esthetisch niet mooi en bij ons ook technisch geen sinecure. Vandaar onze keuze voor Belgacom. Eerst hadden wij geopteerd voor de Devolo-stekkers. Aangezien de bedrading bij ons niet optimaal is , werkte dat niet goed. Na veel discussie met de technische dienst mocht ik deze gaan omruilen voor Ruckus. Kreeg een nummertje van de technische dienst en ik dus naar een Belgacomverkooppunt. Daar vertelt men mij doodleuk dat Ruckus uit het gamma is en men stuurt mij met een kluitje in het riet naar huis. 'Half september komt de opvolger van Ruckus meneer' . In tussentijd liep er thuis een tijdelijke kabel van 15 min door heel het appartement , echt geen zicht.


We zijn half september 2013 en ik heb nog altijd niets vernomen van de opvolger van de Ruckus. Ondertussen vraagt Belgacom me wel om de Develo-stekkers te betalen (80 €), waar ik natuurlijk niet happig op ben. Ik betwist de factuur want ik ga niet betalen voor iets dat niet werkt en zij krijgen hun Devolo-stekkers niet terug voor ik een alternatief heb. Daarna betaal ik graag. Ik bel met de klantendienst waar ik een zeer boertige medewerkster aan de lijn krijg die me vertelt dat er helemaal geen opvolger van Ruckus komt en dat Devolo al de opvolger is. Ik ben natuurlijk verdwaasd en vertel haar wat me in het verkooppunt is meegedeeld. Daarop word ik door de dame praktisch een leugenaar genoemd en stelt zij haar eigen expertise op de voorgrond : 'Meneer, ik werk hier al wel 11 jaar dus ik zal het wel weten' en als afsluiter : ' Meneer , ik crediteer de Devolo-stekkers niet . U zal deze eerst moeten betalen, dan binnenbrengen en dan krijgt u uw geld terug '. Groot was mijn verbazing dat ik 's avonds een mailtje kreeg van Belgacom dat de betwisting van mijn factuur was afgehandeld met de melding dat mijn Devolo-stekkers wel gecrediteerd werden. Bewijs voor mij dat er effectief iets mis was.


Ondertussen had ik nog altijd geen draadloze oplossing voor Belgacom TV. Eigen onderzoek leerde me dat er ondertussen gewerkt werd met WIFI-bridges om Belgacom TV draadloos te kunnen ontvangen. Zag dat de BBOX 3 modem al een verzender in zich had gebouwd en dat nieuwe klanten deze modem zouden ontvangen. Het bericht op de website van Belgacom was van juni. Raar, want als nieuwe klant in augustus had ik nog een oude BBOX2 ontvangen. Verschil als je draadloze TV oplossing wil : bij BBOX 2 moet je 2 toestellen WIFI-bridge kopen in tegenstelling tot BBOX 3 maar één. 30 € verschil. Toch de moeite om daarvoor even naar de klantendienst te bellen. Daar vertelt men:' Maar meneer, u moet al een BBOX 3 hebben normaal. U mag uw BBOX 2 dus gaan omruilen tegen een BBOX 3 '. Ik blij want de oplossing eindelijk in zicht.


Nu ga ik vandaag naar de Belgacomwinkel , terug met een nummertje van de technische dienst, en dan vertelt de man achter de balie me dat ze geen BBOX 3 mogen geven in ruil voor de BBOX 2 !!!

Komaan Belgacom , communiceren jullie diensten onderling niet? Kunnen ze dat op de klantendienst of technische dienst niet zeggen? De man stelt voor om dan maar 2 WIFI - bridges aan te kopen en deze te gebruiken op de BBOX 2. Weer

Was het echt kotsmoe om daar nog over te gaan discussieren. Winst Belgacom bij deze 30 €. Als ze dat bij al hun klanten doen, zijn de aandeelhouders weeral content.


Ik vraag dus bij deze het verschil van 30 € terug. Had immers recht op een BBOX 3 en ze willen mij die niet geven. Wil deze dan gratis omruilen tegen BBOX 2 en dan kan ik één WIFI-brigde terugbrengen en kunnen zij mij 30 € terugstorten. Iedereen content.


En vraag ook nog een schadevergoeding voor al de tijd dat ik in deze zaak al heb gestoken voor ocharme nog maar een dikke 2 maand klant bij Belgacom te zijn. Waar moet ik daarvoor zijn??


Ze moeten maar iets doen anders ben ik weg als mijn contractduur afgelopen is...


Met vriendelijke groeten,


Yves Verbelen







4 reacties

Beste Yves,

Uw vraag werd reeds overgemaakt aan de bevoegde dienst.

Mijn
collega heeft gisteren met u contact gehad betreffende uw dossier.

Aarzel niet
me te contacteren indien u nog vragen hebt.

Met
vriendelijke groeten,

Eva

Graag gedaan. Mvg, Eva
Hallo Sinjoor,

Het is mogelijk om de BBox2 aan te sluiten met twee wifi-bridges, die werken dan op dezelfde wijze als de Ruckus doen/deden.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1


OK, bedankt allemaal. Ik heb nu perfect werkende devolo's en voorheen Ruckus (die werken ook nog en houd ik als reserve). Maar ingeval ik ooit een b-box3 kan krijgen in vervanging van mijn b-box2, overweeg ik dan toch zo'n Wifi-bridge.:)

Reageer