Skip to main content
Mijn decoder start niet meer op. Na enkele seconden verschijnt er "Error 40" en de blauwe powerknop flikkert. Ik heb de stekker al uitgetrokken en de modem ook al herstart, zonder resultaat...
Factory reset lukt ook niet, foutmelding SaErr2801
Dag Djeten,



Kan je eens en reset doen van de modem https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html



en eenmaal deze helemaal terug is opgestart (kan 5 minuten duren) en reset doen van de decoder https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html



Indien het dan nog niet lukt kan je ons en Privé bericht sturen https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Met je telefoon of klantnummer?



Mvg,Robrecht



Het Proximus Team
Ik heb ondertussen de helpdesk al aan de lijn gehad. Er wordt een nieuwe decoder opgestuurd.
Ik krijg deze error ineens ook.



Onze koopdecoder ging gratis vervangen worden, maar het kialapunt had deze al teruggestuurd voor ik hem ben kunnen gaan afhalen.d



Nu krijg ik deze "Error 40" ook. Decoder apart herstart en ook modem gereset maar geen van de twee helpen. Natuurlijk komt dit net voor als bellen niet echt een optie is 🙂
Hey Lotte87, Heb je de decoder ook al eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen? Probeer ook even het volgende:



- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)

- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)

- Wacht to de modem volledig is herstart (3-4 min)

- Decoder terug aansluiten en opstarten



Het is belangrijk dat je dit in deze volgende uitvoert.
Helemaal en in die volgorde gedaan gisteren ook. Het is een 2de decoder, dus hebben even de V5 gaan halen om zo te kijken.

We zijn nu twee dagen weg, daarna check ik nog eens wat het geeft.
Ok, hou ons op de hoogte! ;-)



Als het nog niet werkt, stuur ons even een privébericht met je telnr of klantid, zodat we dit even van dichtbij kunnen bekijken. Je kan dit sturen naar Het Proximus Team.

Reageer