ERROR 303 - B box2 en zwarte decoder Hallo iedereen, Zojuist is het weer gebeurd, voor de...

  • 17 March 2012
  • 5 reacties
  • 1624 Bekeken

ERROR 303 - B box2 en zwarte decoder


Hallo iedereen,

Zojuist is het weer gebeurd, voor de 3e keer deze week, error code 303 ...

Ik heb de laatste maanden steeds hetzelfde probleem.

Om de 2 à 3 dagen krijg ik een foutcode op het scherm en dan moet ik alles heropstarten en werkt het weer een paar dagen.

Dit gebeurt gewoon in het midden van een programma, meestal tussen 16u en 22u, en ik heb hiervoor al een paar keer gebeld met de
klantendienst (in begin toch) en dan kreeg ik de standaardprocedure dat ik alles terug moest opstarten en dan werkte het terug.

Ook heb ik hier al mails voor gestuurd, maar dan krijg ik het antwoord “gelieve te bellen als U een foutmelding krijgt” wat dus wil
zeggen minstens 2 tot 3 keer per week.

Dit is enorm vervelend, je kijkt naar een programma, opeens krijg je die foutmelding, en tegen dat alles terug is opgestart is het programma of al een
stuk verder of al gedaan.

Het opstarten duurt minimum 5 minuten tot 30 minuten lang.

De decoder en modem staan op geen halve meter van elkaar, en zijn verbonden met kabels.

Ik heb helemaal geen zin meer om 2 maal per week de technische dienst op te bellen, dezelfde uitleg te horen, alles herop te
starten en dan weer alles OK te zijn voor enkele dagen.

Wat moet men doen om dit te doen stoppen ??

Want honderden keren herstarten lijkt me niet de oplossing voor het probleem.

We hebben al een tijdje Belgacom en hadden in begin wireless modem maar dat gaf zeker veel problemen bij ons, toen hadden we bijna alle
dagen de hulp nodig van de technische dienst, en dus hebben we maar kabels en modem aangeschaft.

En dit heeft heel lang goed gegaan tot enkele maanden terug.

Graag hulp aangaande dit probleem, niet van die zinloze dingen zoals bel de klantendienst als het probleem zich voordoet enz..

maar een echte goede oplossing,

want stilaan begint dit heel heel irritant te worden,

en als het zo verdergaat overweeg echt wel om uit te kijken naar een andere provider die wel continu digitale tv geeft zonder problemen.


Dat dit soms eens voorkomt tot daar aan toe, maar zoveel keer per week..


Iemand oplossing hiervoor ?

Alvast bedankt voor de antwoorden..


Elke

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Elke, bedoel je gewoon heropstarten (voor decoder even zonder stroom zetten, voor modem even afzetten)?
Ik zou overwegen eens een complete factory reset te doen van de modem.
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1/" target="_blank en volg de onderstaande procedure.

⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10330/%7E/hoe-kan-ik-mijn-draadloze-b-box-resetten%3F" target="_blank
©

• Al vorens een factory reset van de modem uit te voeren word het aangewezen om de Hotspot eerst te deactiveren in de interface van je modem.
• Vervolgens de modem resetten dan pas een Factory Reset uit voeren .
• Dan de functie laten deactiveren (op dezelfde manier als hieronder: dus door te bellen ☟)
Wilt u niet dat uw modem een wifi-hotspot wordt?
Alle b-box2-modems zijn standaard een wifi-hotspot ook al hebt u nog geen login aangemaakt.
☞ Bel 0800 20 640 om de hotspot te deactiveren.
U kunt dan niet langer gebruik maken van alle andere hotspots.
U kunt de dienst op elk gewenst moment gratis reactiveren
• Nadien naar deze website gaan en daar opnieuw de Fon activeren
(op dezelfde manier als hieronder: dus klik op "deze optie activeren" ☟)
Gratis wifi-hotspots met Belgacom Fon
Als Belgacom Internet-klant surft u dankzij Belgacom Fon buitenshuis draadloos en gratis
via meer dan 100.000 wifi-hotspots in België, en meer dan 4 miljoen hotspots wereldwijd.
Hebt u een gsm-abonnement in uw Pack?
Dan krijgt u een extra Fon-login en kan u of een andere gebruiker tegelijk op een smartphone surfen!
De beveiliging van je Wifi moet je ook wél terug instellen.
Best daarna ook een factory reset van je decoder doen.













Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !
voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bijkomende Opmerkingen:♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,
en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.

Ook als je error 300 krijgt is een modem-reset of modem-factory-reset aangewezen error 300 kan je o.a. krijgen bij torrent downloads, want de BBOX2 ondersteunt maar 50 connecties !

Veel succes !
Op deze pagina vind je meer info.
http://belgacomhulp.x10.mx/BelgacomTV.html
Badge
En als dit niet lukt dan kan je maar beter overschakelen naar een ander provider..
Reputatie 5
Badge +3
Verbinding tussen modem en decorder...probeer eens een andere ethernet RJ-45 kabel tussen die twee toestellen, is er al een lijntest door BGC gedaan? Error 303 wijst erop dat de decorder geen signaal ontvangt!

Zijn alle andere verbindingen/kabels goed aangesloten, tussen beginpunt (vdsl splitter) en modem?

Mvg.
Dag iedereen, bedankt voor de tips..

Ik ga toch maar proberen om alles een complete factory reset te geven.
Vandaag al 2 maal 3O3 foutmelding gehad, 1x tijdens de korte hagelbui hier en 1 maal kort erna.

De kabels hebben we in de Belgacom winkel gekocht toen we de Rukus teruggebracht hebben, en alles is geinstalleerd en sindsdien niets meer veranderd door de Belgacom installateur, dus ik weet niet echt welke kabels er gebruikt zijn.
Het was vroeger wel niet zo een probleem, dus ik hoop dat die reset alles weer in orde maakt.


mvg,

Elke
Beste Elke,

Kan ik uw vaste lijnnummer krijgen via privé bericht? Dan kan ik eens zien of uw lijn volledig in orde is.

Het zou ook handig zijn moest u me kunnen vertellen op welk moment(dag en uur) dat de error's verschenen.

Mvg,
Eva van Belgacom.

Reageer