Skip to main content
Tja een heeeeel lang verhaal dat begint op 27 dezer om 18.30. Plots verschijnt er een error 300 op het scherm met als schermpost één.

oké voeding van recoder uit , 30 sec wachten terug in en.... ja terug op één . Tot na enkele minuten ....error 300. Dan de melding gevolgd : bij blijvend probleem gelieve belgacom te contacteren. Enfin na een franstalige technieker aan de lijn die ons de meest waanzinnige uitleg heeft doen slikken om de recoder voeding af te koppelen en terug....sorry is azl gedaan anders bel ik u niet op he. lijn testen U kent die procedures allemaal wel . Stekkers op de BBox verwisselen van lan 1 naar lan 2 enz....

Ik bel U terug zei de man. Tja na 45 min een andere collega . Terug die onzin van voeding uit trekken nog geen resultaat. Dan maar de BBox volledig herstarten en nog eens de voeding van de recoder enz...enz... Resultaat nog altijd error 300. Ikl bel U binnen 15 min terug zei deze collega. Enfin na nog eens 30 ùmin terug een andere collega de 3 al deze avond, een begeleide factorien reset van de recoder "atlanta". Tja mijnheer zei de man : ik moet u doorverbinden met een andere collega. Dank U . Deze collega begon nogmaals maar eens over voeding uit ..en terug in lijn testen . Man verdorie nu wordt ik het echt beu hoor. Alles is al gedann wat in en uit kon is in en uit gegaan tot en met een begeleide factotory recet "power en menu en ok" tergelijkertijdtijd als het svhermpje P:01 aangeeft en voor P:02. Tja je krijgt wel de kribbels van de helpdesk. Man man man verdorie Belgacom...... ???????

Enfin we zijn de 28 vandaag en er is nog steeds een error 300 en het 10.30 maar TV Belgacom noppes.

.

@https:///people/882bd8d93a

Ik ken uw verhaal. Heb jammer genoeg het zelfde moetten mee maken alleen dat het nog erger was.

En jammerlijk genoeg heeft men het probleem bij mij alleen maar kunnen oplossen door mijn decoder te vervangen.

Deze foutcode betekent dat de decoder geen verbinding meer heeft met het TV-netwerk van Belgacom. Dat ligt meestal niet aan de decoder maar dit probleem kan je meestal oplossen door een factory reset van de b-box2.

zie hier:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14594

Je moet wél de Wifi terug instellen, want die staat dan standaard op geactiveerd. Dus ofwel afzetten via de configuratiewebsite, ofwel terug beveiligen.

Bij mij heeft dat gewerkt, maar dat is al wel 6 maanden geleden. Sedertdien geen problemen meer gehad.

Je moet dan wel een tijd wachten tot de modem zich gereset heeft.

aan Sinjoor 71

Deze recet is 2 x gedaan op aanbevelen van een belgacom hulpcenter. Trouwens in mijn uitleg heb ik geschreven dat "alles wat in en uit kan , in en uit en ios is gedaan "

Het probleem is gewoon de recoder of als u wil de decoder. Mijn stoute schoenen aangedaan naar Belgacom center in Mol geweest en een niuewe gevraagd. Zonder problemen of uitleg te moeten geven is mijn oude vervangen door een recoder van het nieuwste type met HDMI in/uit. Trouwens geen verbinding met het net is een ERROR 303.

Gevolg : alles werkt prima nu met een bovendien betere beeldkwaliteit.

Besluit: ERROR 300 is een nieuwe decoder halen bij Belgacom store en alles lost zich vanzelf op. De manier waarop de verkoper heel snel en zonder uitleg de oude verving door een nieuwe doet vermoeden dat ze bij Belgacom wel degelijk weten dat de oude recoders/decoders de "nieuwe software" niet aankunnen en niet aanvaarden.

Ik heb al bijna 2 jaar een V3 HD decoder, en die kan alle nieuwe software heel vlot aan hoor en die heeft ook een HDMI-uitgang, naast 2 scart-uitgangen. Maar alle apparaten kunnen kapotgaan hé, en ze doen bij Belgacom nooit moeilijk over het vervangen van apparaten die in huur zijn..Mag ik je er ook op wijzen dat de titel van je post error 300 was....;)en bij mij was error 300 opgelost met een factory reset van de modem.

Alleszins proficiat met je nieuwe V4 decoder. Die heeft zeker een nog snellere processor, dubbel zoveel RAM-geheugen en een 320GB harde schijf, maar slechts één scart-uitgang, wat voor de meeste mensen ruim voldoende is denk ik.. Ik heb aan mijn V3 nog wel 2 DVD-HDD recorders met scart hangen (om sommige dingen over te kopiëren). Maar als die V3 kapot gaat zal ik het wel oplossen met een V4 natuurlijk.

Reageer