Error -28. Description: The STB has already been assigned to a Subscriber

  • 14 February 2011
  • 18 reacties
  • 2275 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo;
tijdens installatie van stap 4 naar 5 na ingave lijnnummer en paswoord:

Fout 0x88000010: fout tijdens het autoconfiguratieproces

Error -28.
Description: The STB has already been assigned to a Subscriber.

Hoe op te lossen.

18 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Blijkbaar iemand die reeds jouw lijnnr gebruikt heeft?
Of heb je zelf reeds ervoor een poging ondernomen?

In ieder geval bellen met 0800 22 700
Beste bav,

Bedankt voor je feedback. Belgacom TV on PC zit in een testfase. We verzamelen deze gegevens en sturen deze door naar ons engineering team, zodat men dit in detail kan onderzoeken.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 2
Badge
Beste Eva;

ik heb vandaag 2 maal contact opgenomen met 0800 22 700. Zij hebben 2 maal ' de activatie' van mijn lijn
vrijgegeven, in de hoop dat ik het kon installeren op de ultieme 2de computer, maar steeds dezelfde foutmelding.
Ik leer dus hieruit dat het op dit ogenblik niet mogelijk is om de tv op pc te installeren op een andere pc,
als je per ongeluk de aanvraag voor pc op tv op jullie website vanaf een andere computer hebt gedaan.
Blijkbaar wordt reeds bij aanvraag voor activatie via jullie website, dan reeds de versleuteling gedaan voor
deze computer en geen andere. Klopt dit?
Ik had ook gehoopt dat met een volledige 'uninstall' van de software, de activatie zou vrijkomen, maar volgens
je collegas is dit niet zo, die moet via jullie diensten vrijgegeven worden.

Nog puntje waar engineering zich mag over buigen.
Op pc is Norton Internet Security geinstalleerd. De installatie via het net doe ik altijd, eerst download, dan locale execute.
Het resultaat is wel dat Norton de Home media installer ziet als 'bedreiging' en bij opstart die binary vervangt door een
zero byte file. Ik heb De Norton moeten uitschakelen om het ding gedownload/geinstalleerd te krijgen.

Nog puntje,
bij ingeven van lijnnummer (telefoonummer) krijg ik andere foutmelding als je tussen zone nummer en de rest
een spatie ingeeft. (in de documentatie staan er spaties, ik krijg de 'STB already...." als ik geen spaties gebruik.

Bottom line, aangezien de tv op pc niet op de 2de pc kan geinstalleerd worden "The STB has already...",
ben ik terug gegrepen naar mijn eerste pc, en de installatie daar opnieuw gedaan, en daar marcheert het.

Licht je mij in Eva, van zodra je nieuws hebt over het 'deactiveren' ofte verplaatsen van die software naar andere
pc.
Reputatie 2
Badge
goed om weten. dit is ook voor mij een probleem. De PC waarmee ik de TVopPC aanvraag heb gedaan is blijkbaar nog niet krachtig genoeg om video streaming van pc naar tv te doen. @Bav, als ik jouw verhaal lees heeft het geen zin dat ik een nieuwe installatie doe op mijn andere PC...
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb Norton 360 laatste versie (4,3) en had geen enkel probleem met installatie.
Reputatie 2
Badge
@sinjoor: ik heb de Belgacom versie en zal waarschijnlijk veel te maken hebben de instellingen.

@RolandT: ge kunt proberen, ik deed alleen mijn relaas, en wacht op antwoord van Eva, hoe dit opgelost kan worden.
Reputatie 2
Badge
Hallo Eva;
wat is de respons van Nokia hierop? Zal dit opgelost zijn als de testfase afgelopen is? Is er mogelijkheid om een tussentijdse versie te controleren? Of wie moet ik contacteren om dit op te lossen met de bestaande versie?

met vriendelijke groet
Reputatie 2
Badge
Eva;

is dit een ander probleem dan dat van die dubbele serial numbers? Is er zicht op een oplossing.
Ik zou nl graag asap testen op een laptop en zien hoe gulzig daarop SesamTV is. Op mijn huidige pc neemt die 300MB+ en te veel cpu
naar mijn oordeel.

met vriendelijke groet.
Ik heb gisteren identiek hetzelfde voorgehad. De soft heb ik gedownload op een andere pc (op het werk)
Is er eigenlijk al een oplossing/workaround was er zijn al 4 dagen verlopen van de gratis testmaand :(
Reputatie 7
Badge +1
Ik voorzie dat ze die testperiode zullen moeten verlengen. Er zijn nog teveel onopgeloste problemen om er een betalende optie van de te maken vind ik.

De systeemeisen voor de PC en voor de lijncapaciteit stonden wél vermeld en er is nooit gecommuniceerd dat het op meerdere PC's of laptops kon..

Bij mij werkt alles ondertussen correct. Had juist een nieuwe PC die aan de eisen voldoet, en na wat problemen, schijnt het nu te werken. De bestanden muziek, foto's , video's, van de PC via de decoder op TV bekijken /beluisteren werkt maar correct als de Media Manager correct is opgestart op je PC, die natuurlijk niet in standby mag staan.....
Reputatie 2
Badge
Bij mij werkt het ook wel maar te onstabiel om er 3,5 euro voor te betalen.
Beste bav en JieBie,

Deze foutmelding heeft overeenkomsten met de error "Duplicate Serial Number".

Tijdens de installatie zal het programma PCTV een van de MAC-adressen van de computer gebruiken en deze registreren in ons systeem. Dit MAC-adres kan deze zijn van een fysieke netwerkadapter (ethernetkaart of WiFi) of dat van een virtuele netwerkadapter.

We merken nu dat verschillende virtuele netwerkadapters hetzelfde MAC-adres gebruiken op alle computers waarop deze geïnstalleerd zijn. Zo'n voorbeeld is de Cisco Systems VPN Adapter, deze gebruikt schijnbaar overal hetzelfde MAC-adres.

Een mogelijk oplossing die je kan testen is de volgende:

- Schakel de netwerkadapter uit die verantwoordelijk is voor de foutmelding (hij mag niet meer zichtbaar zijn via het commando ipconfig /all)

- Desinstalleer het programma TV on PC

- Verwijder de file C:\ProgramData\Home Media Center\config.ini (in Windows 7)

- Herinstalleer het programma TV on PC

- Heractiveer de netwerkadapter.

Het is mogelijk dat je hiermee het probleem oplost, maar dit is helaas nog geen garantie op succes. Net zoals bij de error "Duplicate Serial Number" zal hiervoor in de volgende versie van TV on PC een update voorzien zijn dat dit probleem zal omzeilen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 2
Badge
Belgacom toch, werken met MAC adres is niet verstandig:-)

Ik zou graag Belgacom op PC software op verschillende PCs willen zetten. Ik kan leven met de beperking dat maar 1 PC gelijktijdig kan gebruikt worden.
Bedankt Eva....zal het deze avond is proberen en laat nog iets weten :D
Reputatie 2
Badge
Works;
de voorgeschreven procedure marcheert.

Nu kunnen vaststellen dat die SesamTV een gulzigaard is: 300MB+ geheugen en volle bak cpu.
Zowel op desktop pc als laptop. Hopelijk zal bij een volgende versie daar iets worden aan gedaan.

met vriendelijke groet.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, ik vind ook dat het nogal wat CPU en Ram vreet. Heb nu wel sedert kort een nieuwe met 3,2 Ghz CPU en 6 GB RAM maar toch...

Ik heb hem toch uit de opstartfolder gehaald. Als ik hem wil gebruiken, start ik hem wel manueel op. Je zit dan wel met het probleem dat de link met je decoder weg is. Dus om muziek/foto's of video's op je TV te bekijken/beluisteren moet je dan telkens nà gestarte Media Manager de decoder terug opstarten, met een kwartier wachttijd als gevolg.....
Reputatie 2
Badge
+1 het ding vreet veel te veel CPU/RAM. Het groot aantal bugs geeft ook al aan dat er aan deze software nog heel wat werk is. Ik haal het ook uit de startup folder en wacht tot Belgacom met een update komt.

Reageer