Vraag

Ernstige klacht

  • 17 March 2017
  • 1 reactie
  • 310 Bekeken

Heb een gsm-nummer dat verbonden is aan een business overeenkomst. Mijn gsm is kwijt ( verloren, gestolen? ) Geen idee hoe, wel wanneer ongeveer: woe ll. tussen 9 uur en 12 uur .
Na lang zoeken mij er van bewust dat ik hem niet had misgelegd of thuis had gelaten en contacteerde ik 's avonds de klantendienst . Die die konden niets doen, gezien het bussines contract, en verwezen mij naar de businesshelpdesk die nota bene alleen overdag werkt.
De volgende dag tijdens de werkuren naar business support gebeld maar die konden mij ook niet kon helpen: zij konden mijn nummer ook niet blokkeren. Ze verwezen naar de firma- voor toelating of zo- maar die is werkgever van mijn echtgenote die momenteel in het buitenland zit, en daar kon ik zelf niet de juiste persoon te pakken krijgen ( verlof?) die mij kon helpen. U begrijpt zonder mobieltje en op de baan is het toch wat moeilijker bellen, zeker voor dergelijke problemen. Men raadde mij aan om... proximus te contacteren. Vandaag kon ik tussendoor naar de proximuswinkel gaan, waar men mij op hun beurt vertelde dat zij de simkaart niet konden blokkeren- wat toch heel erg eigenaardig is als men in al de promoties belooft dat meteen te kunnen doen.
Ook deden ze absoluut niet de moeite om contact op te nemen met de firma, net zomin als de business support.dat wou doen. Eigenaardig... tenslotte zijn het toch contracten tussen het bedrijf en proximus, en niet tussen mij en proximus.
Maar van kafka moet je houden, blijkbaar.
Men gaf mij in de winkel wel een nieuwe simkaart die ik dan aan het bedrijf moest afgeven : zij zouden die dan overzetten. Te laat natuurlijk, want ondertussen zijn we weekend.
Tot daar de geweldige 24u/24u "service" om de simkaart bij diefstal of verlies te blokkeren.
In de winkel raadde men mij verder aan om het verbruik van mijn GSM op mijn proximus account op te volgen zodat ik kon zien of iemand mijn toestel gebruikte. van een laconieke hulp gesproken.
Ik had bij mijn weten geen Myproximus account voor mijn gsm; maar kom na lang zoeken op een account terecht van een nummer dat ik pakweg 15 jaar geleden dacht te hebben afgesloten, gezien ik een ander nummer aannam . Dit account was duidelijk op een ander klantennummer gezet en zonder verder info, gezien dit nummer dus al zo lang niet meer is gebruikt.. Ik hoopte nog om aan dit account mijn huidig gsm nummer te linken, zodat men digitaal naar mijn gebruiksgegevens kan verwijzen Moet toch mogelijk zijn, dacht ik dan. Niet dus. Zelfs geen mogelijkheid om dit oude account te schrappen.
Informatica is de toekomst, zegt men dan . de process- en projectmanagers zijn dat duidelijk niet.
Dan maar een nieuw account bij Myproximus aanmaken, maar uiteraard moet ik eerst een nieuw mailadres aanmaken, want mijn huidig mailadres "wordt al gebruikt".... door het oude dat niet te schrappen is.
Als ik eindelijk een stap verder kom, moet ik kiezen tussen een account met vaste en mobiele toestellen en een met enkel mobiele toestellen. Gezien men mij bij "vast en mobiel" vraagt naar factuurdatum; klanten nummer( beide OK) maar ook de activatie code "die op de factuur staat" , kan ik daar niet voor kiezen: Dat laatste staat niet op de factuur van mijn gsm-verbruik.
Hoewel aan dit account geen vaste toestellen verbonden zijn, had ik nochtans graag hiervoor gekozen, omdat dan de login- gegevens via mail worden verstuurd.
Ik heb trouwens een aparte account voor mijn vaste toestellen waarvoor ik ook klant bij proximus ben , maar daar staat mijn gsm -nr blijkbaar niet bij: Die wordt gescheiden gehouden wegens business- contract. Ik kan hem er ook niet aan toe voegen want "alleen voor mobiele klanten" zegt de melding.
Ik dacht dat ik dat laatste was, quod non. Men kan dat dan blijkbaar ook niet worden?
Ik kies dan enkel voor "mobiel". Logisch zal je zeggen , alleen : dan wordt de code om op de nieuwe account in te loggen, doorgestuurd naar ......2 keer raden :.. mijn gsm die kwijt is. .

Mijn vraag is : als ondertussen al die tijd iemand mijn GSM gebruikt, wie zal dit betalen?
Want in principe betaal ik zelf.Het gaat immers enkel over een business- tariefplan (Mob Enterprise)
Na die carrousel van 3 dagen en de hopeloze service? Ik in elk geval niet !
Zoveel is zeker!
En de retorische vragen zijn verder: Is hier de komende dagen een uitweg aan?
En: Hoe moeilijk kan het zijn voor proximus om een simkaart te blokkeren?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3
Dag Bert,

Ik heb even uw bericht aandachtig gelezen en ik begrijp ook uw frustratie. Ik kan helaas niet de eerdere communicaties beluisteren, maar de manier waar u het op beschrijft zouden er enkele fouten gemaakt zijn door collega's. Wij kunnen jouw gsm abonnement wel tijdelijk blokkeren zodat er geen verbruik kan plaatsvinden. De reactivatie of verwisseling SIM-kaart verloopt wel via uw werkgever. Indien je mij jouw nummer doorgeeft, zorg ik er wel voor dat het onmiddellijk geblokkeerd wordt. Over de kosten kunnen we in deze situatie ook de nodige stappen voor doen aangezien wij procedure gewijs uw gsm al konden blokkeren op woensdag avond. Indien het goed is voor u, zouden wij het graag via dit kanaal verder opvolgen en jou verder helpen in de mate die mogelijk is, zowel voor deze situatie als mogelijke toekomstige vragen.
Privébericht via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Nogmaals mijn excuses namens het Proximus Team, maar ik wens u toch nog een aangename avond!

Lorentz.

Reageer