Beantwoord

EPG -(TV-Gids) - bizarre toestanden

  • 15 December 2016
  • 2 reacties
  • 491 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Feit: de TV-gids (EPG) wordt meestal aangepast voor de programma's in de toekomst. Daar hopen en rekenen wij toch op.
Vaststelling: het overzicht van de programma's uit het verleden wordt blijkbaar ook gewijzigd! Vreemd, toch?
Kan iemand mij uitleggen hoe zoiets mogelijk is?
Concreet: ik neem elke weekdag op Vijf, rond 16:15 uur "Suits" op. Op 13/12 en 14/12 waren dat resp. S3-E14 en E15.
Die opnames heb ik - en kan ook ik bekijken.
Omdat er voor vandaag, vreemd genoeg, niets geprogrammeerd staat heb ik vastgesteld dat:
als ik naar de EPG van de afgelopen 2 dagen kijk, die 2 afleveringen - die ik heb en die ik kan bekijken - er niet meer staan. Zowel op EPG, als op de site van Vijf en andere sites trouwens, werd toen "Dr Phil" uitgezonden, hetgeen helemaal niet klopt.
De eerstvolgende opname van "Suits" op Vijf is voorzien op dinsdag 20/12 en betreft S4-E3.
Ontbreken dus in het rijtje: S3-E16 en S4-E1 en S4-E2. Waar zijn die naar toe?
Ik zal dan maar vandaag, morgen en maandag "Dr. Phil" opnemen, in de hoop dat ik "Suits" in de plaats krijg.
Ongelooflijk en frustrerend toch dat er nooit écht kan gerekend worden op hetgeen op de EPG en de vele sites aangegeven wordt.
icon

Beste antwoord door AndyM 20 December 2016, 10:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag anneke 17066,

Ik kan hier niet onmiddellijk op antwoorden maar ik heb jouw vraag doorgestuurd naar onze engineering. Ik laat je zo snel mogelijk iets weten.
Mvg,

Andy
Reputatie 5
Badge +4
Dag anneke 17066,

Ik heb ondertussen feedback ontvangen van onze engineering. Hier hun uitleg :

  • -TiVo (externe firma die ons de EPG levert) krijgt de informatie door van de broadcaster zelf. Dus in dit geval van SBS zelf. Indien het overal geprogrammeerd staat als Dr. Phil, dan betekent dat dat SBS dat zo zelf op hun eigen website zet en doorgeeft aan alle nodige partijen.

    -Elke morgen wordt de EPG data van alle zenders geupdate. Van SBS wordt dit ook op maandagnamiddag nog eens extra geupdate. Ook in deze update staat nog steeds Dr. Phil.

  • -De informatie wordt ook in het verleden aangepast wanneer er TV replay beschikbaar is op de zender. Voor Vijf is er TV replay beschikbaar.

  • -Seizoen 1 tem 5 van Suits zijn ook te bekijken via Netflix, indien dit haar kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Andy

Reageer