Ik heb al jarenlang enorm traag internet.
De maximale download snelheid is 385kbps en dit is dan ook nog eens erg uitzonderlijk.
Meestal zit de snelheid rond de 120 kbps, ook ping opdrachten hebben een tijd van 100+ miliseconden nodig om antwoord te krijgen. U kan zich dus inbeelden dat dit zeer ergerlijk is.
Nu heb ik ondertussen al met mensen gesproken uit mijn gemeente, die ook een belgacom abbonement hebben en deze hebben hetzelfde probleem.
Nu, ik weet dat de afstand tussen de plaats waar je woont en de belgacom centrale bepaald wat de kwaliteit van je internet is. Maar voor een abonnement van 3 Mbps is maar een tiende van de aangeboden snelheid halen wel erg bedroevend.
Hierbij dus mijn vraag; Is er iets wat ik kan doen om dit te verhelpen?
Bladzijde 1 / 1
beste
je zit wellicht op een traag adsl lijntje, de snelheid is hier inderdaad afhankelijk van afstand tot de centrale... daar valt niet meteen iets aan te doen
echter is er nu ook de vdsl2 technologie, hier is de snelheid afhankelijk van de afstand tot de R.O.P.
of dit voor jou beschikbaar is weet ik niet, maar je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.
mvg
je zit wellicht op een traag adsl lijntje, de snelheid is hier inderdaad afhankelijk van afstand tot de centrale... daar valt niet meteen iets aan te doen
echter is er nu ook de vdsl2 technologie, hier is de snelheid afhankelijk van de afstand tot de R.O.P.
of dit voor jou beschikbaar is weet ik niet, maar je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.
mvg
"Belgacom TV is niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan."
Echter op een andere check (http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidential.action) die ik in een ander topic vond krijg ik een ander resultaat;
Echter op een andere check (http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidential.action) die ik in een ander topic vond krijg ik een ander resultaat;
Status | Beschikbaar |
Technologie | ADSL |
zo te zien is er dus enkel adsl beschikbaar, wat helaas wil zeggen dat jou huidige toestand niet meteen zal verbeteren.
mvg
mvg
Geweldig! Enig idee of ik belgacom kan raadplegen qua planning, wanneer ze eventueel vdsl2 wel beschikbaar zouden maken in mijn regio?
Je kan eens bellen met 0800 22 700.
Will do, bedankt voor de snelle reacties.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.