Enkele wijzigingen in ons zenderaanbod

  • 16 September 2011
  • 41 reacties
  • 5754 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste TV-klanten,


Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van enkele (beperkte) aanpassingen in ons zenderaanbod.

  • Vanaf 3 oktober [list]
  • Discovery Travel & Living wordt vervangen door Investigation Discovery (boeket "Entertainment NL")
  • Vanaf 4 oktober
    • MTV en Nickelodeon worden twee volwaardige zenders. Nickelodeon zal terug te vinden zijn op kanaal 134 (Vlaanderen en Brussel). MTV op kanaal 189 (Brussel) of 162 (Vlaanderen)
    • MTV Brand New wordt vervangen door VH1 Classic (impact voor klanten met het boeket "Music & Culture")
  • Vanaf 1 november
    • Eurosport 2 (boeket "Sport & Pleasure NL") zal in het Nederlands uitzenden
    [/list] Voor een volledig overzicht van de zenders (huidige situatie) kunt u terecht op internet:

    Ook via de blauwe knop op uw afstandsbediening kunt u een menu openen met het volledige zenderaanbod.


    Over andere zenders of wijzigingen heb ik geen verdere informatie. Van zodra ik meer verneem, deel ik de informatie met jullie.


    Met vriendelijke groeten,
    Eva van Belgacom

  • 41 reacties

    "hoewel vorig kwartaal er meer abonnees bijkwamen ipv weggingen."

    toch niet. Er zijn er meer weggegaan dan dat er gekomen waren. Maar feit is dat het aantal klanten nog verder zal verminderen, omdat vele mensen nog vastzitten aan een contract. (en hou er ook rekening mee dat sommige mensen hun tv bv ook niet opzeggen, om zo goedkopere packs te hebben).
    De echte test zal volgend jaar zijn, als telenet de andere matchen ook aanbiedt. Dan zal Belgacom pas zijn broek scheuren. Maar Blegacom zal we opnieuw met hun cijfertjes goochelen zodat dit niet opvalt.

    En neen, voetbal is geen must.vroeger had je ook een box nodig om voetbal te kijken, en niet heel veel mensen hadden dit hoor.


    Maar bij Belgacom ligt dit anders. In vlaanderen zorgt het voetbal mss voor voor 50% van hun kijkers, omdat daar Belgacom tv nauwelijks aangeschaft wordt door het gekende armzalig aanbod en francophone gedoe bij Belgacm.


    "Trouwens eens de laatste reclamecampagnes van Belgacom gezien over de bompa en zijn kleinzoon ? "

    Dit is een schoon voorbeeldje van Belgacom bedrog. Terwijl die mens aan zn wagen aan het werk is, staat zn tv zozegd op pauze.Mag je eens in werkelijkheid proberen... dan moet je die wagne volledig afgewerkt hebben in minder dan een uur, want dat is het maximum voor pauze tv.


    "Maar dan moet je er ook bij nemen dat je met zenders zit die van een mindere kwaliteit zijn."

    60% van het aantal zenders in vlaanderen is franstalige brol...
    Reputatie 5
    Badge +2
    @Bart:
    "hoewel vorig kwartaal er meer abonnees bijkwamen ipv weggingen."
    toch niet. Er zijn er meer weggegaan dan dat er gekomen waren.

    Jawel, er zijn in het tweede kwartaal zo'n 59.000 gebruikers bijgekomen in vergelijking met het eerste kwartaal. Cijfers van het derde kwartaal zijn er nog niet omdat die nog bezig is. In totaal zijn er 925.000 abonnees en 162.000 secondstreamgebruikers.

    Voor de rest heb je zeker gelijk. in Vlaanderen zijn er veel minder abonnees dan in Wallonië, waar Belgacom steeds zwaardere concurrentie krijgt van VOO. Maar er zijn zeker mensen die Belgacom TV niet voor voetbal nemen, het effect van het verliezen van het voetbal kan kleinder zijn dan men eerst denkt. Maar als Belgacom niet snel zijn zenderaanbod aanpakt om aantrekkelijk te zijn (WDR, RTL, CNBC, NL1/2/3 HD, Music Choice, Animal Planet HD, ARD HD, BBC 1 HD, Foxlife, radio, ...) en diensten (her)lanceert (Goude Gids, Witte Gids, e-mail, 1207,...) dan zullen de abonnees, ook zonder voetbal, vanzelf overstappen op Telenet of Mobistar. Stilstand is achteruitgang en 1 keer op het jaar 4 "nieuwe" zenders toevoegen door andere te schrappen zal niks helpen, integendeel.

    "Dit is een schoon voorbeeldje van Belgacom bedrog. Terwijl die mens aan zn wagen aan het werk is, staat zn tv zozegd op pauze.Mag je eens in werkelijkheid proberen... dan moet je die wagne volledig afgewerkt hebben in minder dan een uur, want dat is het maximum voor pauze tv."

    Inderdaad, je slaat de nagel op de kop. Je moet al echt een kleine auto hebben en vooral een stabiele decoder (die niet hapert of blokkeert). En wanneer je terugkomt mag je ook niet teveel meer pauzes inlassen of je kan helemaal niks meer zien. Je kan beter manueel opnemen en later kan je dit verwijderen. Zelf gebruik ik niet veel pauze, aangezien dat maximum 1 uur is. Ik neem liever dat dan op.

    Mvg
    de pauzefunctie lijkt me eerder iets als je even afgeleid wordt, door bv telefoontje of kort bezoek. even pauze drukken en daarna verder kijken

    maar als je weet dat je verschillende uren gaat afgeleid zijn druk je beter op de record.

    dus voor de pauzefunctie vind ik een uur meer dan genoeg, anders kan je beter overgaan tot opnemen me dunkt

    mvg
    @tien: je moet de cijfers vergelijken met het aantal maanden.
    HEt verslag van Belgacom gaat over een kwartaal. De nieuwe gebruikers gaat over 4 maand. De werkwijze van het voetbal contact zelf was maar goed een maand toegekend.

    Dus ja, er zijn meer nieuwe gebruikers gekomen dan dat er weg zijn, maar dit is wel 4 maand tegenover 1/2 maand. Dus als je 4 - 4 maand zou rekenen, dan zouden er meer weg zijn dan dat er nieuwe bijkomen.

    Volgende kwartaal zal duidelijker zijn, maar ik geef u op een papiertje dat er wel gefoefeld zal worden met cijfers 🙂

    @xenne: correct.

    Nu, ik gebruik pauze ook wel vaker hoor. Is het enige wat nog soms werkt 🙂 Maar de manier waarop dit voorgsteld wordt in de reklame vind ik volledig fout.

    Reputatie 7
    Badge +1
    Akkoord met xenne, de pauzefunctie is bedoeld voor korte onderbrekingen zoals telefoon, plaspauze, drank halen, opendoen voor bezoek, maar niet als vervanging of aanvulling van de opnamefunctie. Trouwens, als je HD aan het opnemen bent in PVR en tegelijk live aan het kijken bent in HD, werkt de pauzefunctie niet....ook niet met een 30Mbps profiel en maar een TV/decoder. Daar mogen ze ook nog wel eens iets aan doen. Het werkt logischerwijze dan weer wel tijdens een nPVR opname in HD en kijken naar HD. Ook als je één van de 2 HD-streams vervangt door en SD-stream.

    Met meedere TV's wordt het allicht nog ingewikkelder en beïnvloedt je mekaars mogelijkheden. Het systeem heeft duidelijk zijn beperkingen...

    BTW, je kunt wél een opname in HD starten in nPVR (toegestane posten) van de post waar je naar kijkt, door op de rode rec knop te drukken, terwijl er HD-opname in PVR loopt. Een mooi alternatief voor de pauzefunctie, maar uiteraard enkel voor de met nPVR toegestane posten.
    tsja, we zouden eigenlijk moeten weten hoe die pauzefunctie praktisch in z'n werk gaat. wordt het programma tijdelijk opgeslagen in een soort buffer op de decoder? op de harde schijf zal het niet zijn, want voor pauzefunctie is geen vrije ruimte op de HDD vereist.

    mvg
    xenne, elk kanaal welke je bekijkt wordt automatisch opgenomen. Dit op de harde schijf.
    dit is gereserveerde ruimte, waar je nooit iets kan op opnemen. Daarom dat je dit ook niet kan zien in uw 'vrije ruimte tellerke' in pvr.
    oké bart, bedankt voor de info... ik dacht al zoiets.

    ik heb pauze eens getest terwijl er SD & HD opname liep op de decoder.
    pauze werkt in alle gevallen, behalve als er een HD opname bezig is, zoals reeds gemeld werd door collega sinjoor71
    blijkbaar is de decoder dan toch in staat 2 opnames te gelijk op te slaan, echter met bovenvermelde beperking
    ik weet niet of het met de nieuwste decoder anders is, ik heb zelf een V3

    maar we zijn hier serieus off topic aan het gaan, waarvoor mijn excuses

    mvg
    Reputatie 7
    Badge +3
    Zenders zijn verdwenen naar een betalende formule Pakket/Boeket.

    Standaard pakket zenders worden verminderd.

    Conclusie je moet meer willen betalen wil je deze zenders die vroeger standaard waren nu nog kunnen bekijken = Belgacom TV is duurder aan het worden.

    mvg,




    Even melden dat Investigation Discovery zoals aangekondigd nu bij boeket ENTERTAINMENT zit. Daar ben ik wel persoonlijk blij om :)


    Dat terwijl Telenet weer een 5-tal nieuwe TV-zenders heeft in het basisaanbod, 5 in boeketten en 16 nieuwe radiozenders (zie nieuwe zenderkaart van Telenet). Opgelet: de meeste nieuwe tv-zenders zijn voor klanten die in ex-indigebied wonen. (Dus relativeer die grote aantallen)
    Reputatie 5
    Badge +2
    @xfifteen:

    Er zijn vandaag geen nieuwe radiozenders gekomen bij Telenet, noch in ex-Indi-gebied. Die 16 radiozenders en 5 buitenlandse tv-zenders (ERT World, TV Polonia,...) waren al 6 jaar beschikbaar in het ex-Indi-gebied. Maar Telenet plant zeer binnenkort wel een volledige gelijkschakeling met de rest van Vlaanderen (het oude Telenet-gebied), die dus die 16 radiozenders en 5 buitenlandse tv-zenders zal krijgen. Verwacht werd dat dit vandaag ging gebeuren, maar dit zal later (begin volgende maand?) pas gebeuren. Gelukkig blijft ook Nick Jr bij Belgacom, ondanks de foute berichtgeving op de Nickelodeon-site (ken je eigen producten..).

    Mvg
    Reputatie 7
    Badge +3
    Blijkbaar heeft de huidige wijziging als doel om het abonnements geld niet te moeten verhogen.

    Dit laat Eva weten in een andere topic

    • geplaatst 15:42 door Eva van BelgacomIntense User

    • [/list]
      [/list]


      Hallo allemaal,

      Het is helemaal niet de bedoeling om Nick Jr te verwijderen. Die zender blijft gewoon behouden. Belgacom probeert om de sterkste zenders aan te bieden die een zo breed mogelijk publiek aanspreken over de verschillende thema's. Daarbij is een heel belangrijke prioriteit om de prijs van het abo-geld niet te moeten verhogen.

      Met vriendelijke groeten,

      Eva

      bron: http://nl.community.belgacom.be/posts/5827db5e66




    Reputatie 7
    Badge +1
    Er zit op die zenderlijst natuurlijk een hoop rommel voor mij, waar andere mensen allicht wél in geïnteresseerd zijn. Andersom zal ook wel het geval zijn.

    Ik kan ook bevestigen dat Telenet veel klanten bijwint met die voetbal affaire. Ik heb verleden woensdag Telenet Internet en dig. TV laten installeren bij mijn kozijn (die kent er niks van) en die technieker had zijn handen vol. Hij kwam toe om 16.00 uur en was klaar tegen 17.30 uur. Toen moest hij eigenlijk nog 2 klanten doen....en deze installatie gebeurde ca. 3 à 4 weken nà de bestelling....allemaal wegens de boost met het voetbalcontract.
    Reputatie 5
    Badge +2
    Nick Jr is een betaalzender, dus heeft geen invloed op de prijs van het basisaanbod. Voor de rest werd al Eurosport 2 geschrapt uit het basisaanbod en is enkel Nickelodeon op nieuw kanaal apart gegaan. Maar als ik afleid van die reactie van Eva, moeten we dan geen nieuwe zenders verwachten in het basisaanbod ? Of eerder "goedkope" Arabische zenders ipv lang gevraagde zenders ?

    mvg
    patrick, stop met uw cross posting! het antwoord van eva staat op 1 locatie, en je moet dat niet overal gaan kopieren.
    Reputatie 7
    Badge +3
    @ https:///people/938734cbd6 ik vind deze opmerking van EVA nuttig in deze topic!

    ieder zijn mening

    mvg,


    quote "patrick, stop met uw cross posting! het antwoord van eva staat op 1 locatie, en je moet dat niet overal gaan kopieren ?".Quote

    Reageer