Enkel abonnement Belgacom TV wanneer??

  • 25 August 2011
  • 9 reacties
  • 3061 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Beste Eva,

Wanneer gaat Belgacom het nu mogelijk maken om mensen die geen enkel produkt van Belgacom hebben toch Belgacom TV te kunnen nemen?

Gezien het nu al kan voor internet zonder vaste lijn, zou het ook moeten kunnen voor Belgacom TV (via een optisch telefoonnummer).

Aan de normale prijs van 18.50 Euro!!!

Dit zou voor veel mensen een verwelkoming zijn daar ze nu altijd verplicht zijn om een Vaste Lijn of een Internet abonnement te hebben.

Ik post het hier om dat in de rubriek nieuw idee geen tag voor Eva aanwezig is.


mvg,

Patrick

9 reacties

beste

dit is toch reeds mogelijk, goedkoop is het wel niet

belgacom tv comfort alleen kost 27.35 euro + 6 euro huur decoder = 33.35 euro

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Xenne,

Wist ik niet en ja die prijs is dan schandalig duur.

Waar heb je deze info gevonden ?

mvg,

Patrick
Belgacom TV Comfort kost € 18,50/maand, Belgacom TV Favorite € 27,50/maand en Belgacom TV Intense € 36,50/maand voor klanten een vaste Classic-lijn van € 19/maand, hetzij een totaal van € 37,50/maand voor Comfort, € 46,50 voor Favorite en € 55,50 voor Intense, waarbij elk element afzonderlijk kan worden aangekocht voor de respectieve prijs van € 19 voor de vaste Classic-lijn, € 27,35 voor Belgacom TV Comfort, € 36,35 voor Favorite, en € 45,35 voor Intense, en euro 6/maand voor de huur van de decoder. Belgacom TV is ook beschikbaar met een abonnement Belgacom Internet.


MVG
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Xenne voor de info

Mischien moet ik mijn vraag aanpassen en zetten Wanneer aan een gewone prijs van 18,50 Euro?Wenkbrauw ophalen
Badge
Het antwoord is heel simpel.

Wanneer ze op de kabel kunnen komen of nooit.

Ik geloof dat het wettelijk gezien verplicht is om zoiets te doen(koppelverkoop is legaal voor zover je de producten ook apart kan kopen), maar door die hoge prijs zetten ze zich doelbewust buiten de markt(beetje zoals die bank die 'armere' klanten alleen in hun Brussels kantoor wou ontvangen. Belgacom wil geen alleen TV klanten.

Los van de fouten die Belgacom maakt bij hun TV toepassing(en als BelgacomTV klant kan ik er zo een heleboel opnoemen) kan je niet ontkennen dat voor TV kabel de betere keuze is.

De enigste reden waarom ik BelgacomTV heb is dat ik zo weinig TV kijk dat de nadelen niet opwegen tegen het voordel(geen kabelabonnement).

En de enigste reden waarom ze ermee begonnen zijn is om te kunnen concurreren met Telenet.

Telenet kon TV+internet+telefoon aanbieden, en aangezien de meesten TV (willen) hebben komt het in een koppelabonnement(Shake, pack of hoe de marketing het ook wil noemen) goedkoper uit om voor 1 provider te gaan.

Nu is het (voor zover je geen analoge TV als back-up wil bij meerdere TV's) goedkoper om alles bij Belgacom te doen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is hem juist

Mocht Belgacom hun TV aanbieden aan 18.50 Euro voor mensen zonder andere abonnementen van Belgacom

Dan zouden ze de goedkoopste aanbieder zijn voor Digiatel TV en pas echt concureren tegen over de concurrentie

Hun nieuwe campagne die ze nu voeren via reclame op TV zal hen amper klanten opleveren


mvg,

Patrick

Reputatie 7
Badge +1
Dat komt omdat Telenet oorspronkelijk een zuivere (analoge) kabeltelevisieaanbieder was, en Belgacom een telefoon maatschappij. Daarom biedt Telenet televisie aan voor 13,50€ (analoog) + 8€ voor de decoder en Belgacom blijft vasthouden aan de koppeling met een vaste lijn. Al vind ik wél dat ze die (vaste) kost voor een telefoonlijn minstens zouden kunnen brengen op het niveau van de kost voor TV apart van 27,35€ - 18,50€ = 8,35€ (blijkbaar de kost voor het gebruik van de lijn tout court) in combinatie met internet en TV.....

Voor digital TV apart komen ze met 27,35€ + 6€ (decoder) = 33,35€ nog niet in de buurt van Telenet (21,50€).
Badge
@patrick: Het komt er niet alleen op aan om zoveel mogelijk klanten te hebben.

Je moet er ook winst op kunnen maken.

En aangezien BelgacomTV in weze een gecodeerde internet-applicatie, dat vooral een antwoord op Telenet was,

denk ik dat de winst,voor zover het geen break-even of licht verlies is(wat een extra reden zou zijn om het aantal TV-only klanten te beperken), vrij beperkt is.

Bovendien vraag ik mij af welke doelgroep hiervoor te vinden is?

Aan de ene kant "digitale analfabeten" die geen internet gebruiken en alleen een Prepaid-dumbphone GSM hebben, maar waarom zouden zij voor DigitaleTV gaan als ze voor €14 analoog alles hebben.

Aan de andere kant de klanten van EdpNEt/Dommel die geen TV-Vlaanderen Schotelantenne kunnen nemen wegens huurhuis, appartement, stedenbouwkundig verbod,... Maar die zijn dan weer concurentie voor Belgacom-dochter Scarlet
Reputatie 7
Badge +1
Oudere mensen die alleen TV willen, hebben meestal ook een vaste lijn en zijn meestal ook eigenaars van een "dumb"phone (ik neem aan dat je "niet-smart"phone wilt zeggen). Meestal zitten die voor TV bij de kabel en voor telefoon bij Belgacom (er was vroeger niks anders). Die moeten dus gewoon niks doen, want die hebben al TV en telefoon. Alleen als ze internet en digitale TV willen wordt de keuze moeilijk. Mijn ervaring is dat "digitale analfabeten" beter eerst een stap naar het internet zetten vooraleer digitale TV te nemen. Het is dan veel handiger om informatie te zoeken en prijsvergelijkingen te maken. Voor deze mensen is een smartphone sowieso nutteloos. Ze hebben al moeite met een GSM en SMS laat staan met al die android of iOS apps.

Ik had ook analoge kabel TV van Telenet (was toen nog Telekempo) en een vaste lijn bij Belgacom 20 jaar geleden, GSM bestond toen zelfs nog niet en internet zat nog in de kinderschoenen. Jongeren denken blijkbaar dat hun hoogtechnologische speeltjes er altijd al geweest zijn.....GSM had ik al héél vroeg, dat waren toen grote redelijk zware dingen die je amper in je zak kon steken. Ook bij internet was ik snel bij. Digitale TV eerst sedert oktober 2009. Ik heb die hele zéér boeiende technologische evolutie van dichtbij meegemaakt, en ik denk eerlijk gezegd dat ik, als ik nu jong zou zijn, ook al die dingen zou willen hebben.Knipogen

Reageer