Beantwoord

email problemen


  • Rising star
  • 15 reacties
hallo, ik ben overgestapt op Outlook mail van Microsoft. Alles werkte en ben toen ingelogd op Proximus Webmail.

Wat ik heb gedaan was dat ik een email adres heb toegevoegd. Mijn adres was username@skynet.be en ik heb toegevoegd username@proximus.be

beide email adressen getest. Ik kon emails ontvangen op beide adressen.

De volgende dag zet ik Outlook aan en toen zei die dat mijn username en/of password onjuist zijn. Toen ingelogd op mijn webmail. Ik kan wel inloggen op Proximus maar als ik naar "Berichten" ga krijg ik een foutmelding. Het systeem zegt dat ik onlangs mijn password heb veranderd. Maar dat is niet waar.

Ik heb toen geprobeerd mijn password te veranderen. Dat lukte. Toen Afgemeld en weer opnieuw aangemeld. Kon echter niet nieuwe password gebruiken bij aanmelden. Moest oude weer gebruiken. Ook kan ik niet bij mijn berichten komen met webmail.

helpdesk wist het niet. Moest wachten totdat technisch geschoold personeel zou komen maar vandaag is er weer niemand bij de helpdesk.

Hoe kan ik dit verhelpen? Het lijkt allemaal zo klungelig allemaal.
icon

Beste antwoord door RobrechtB 17 May 2016, 17:11

Bekijk origineel

20 reacties

De mailinstellingen staan toch juist zoals authenticatie
zie ook=>
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
of probeer eens om die Authentificatie uit te zetten om te zien of het daar iets mee te maken heeft.
het verhaal over Outlook doet eigenlijk niet ter zake, was alleen om aan te geven waar mijn probleem begon.

feit is dat ik geen passwords heb veranderd en ik kan niet meer op mijn Webmail komen. Ik kan wel gewoon inloggen bij Proximus.be. Als ik dan druk op de Tab "Berichten" ga ik wel naar de mail sectie maar kan mijn berichten niet zien. Ik krijg dan een foutmelding. Hij zegt dat ik onlangs mijn password heb veranderd.

Zoals aangegeven heb ik daarna wel mijn password proberen te veranderen maar daarna terugveranderd naar orgineel. Inmiddels is mijn password dus weer terug naar het orgineel. Ik meld mij af en weer aan maar kan niet bij mijn mails komen terwijl ik dus wel gewoon kan inloggen bij proximus.be

Mijn password voor mail en inloggen bij proximus zijn hetzelfde. Toch geeft die aan dat mijn password onjuist is.
Probeer eens op de oude e-mail interface => https://webmail.emp.skynet.be als je daar kunt inloggen
hallo,

ik heb geprobeerd via: https://webmail.skynet.be/

ik gebruik mijn username en password en kom dan gewoon weer op de Proximus webmail pagina terecht maar kan niet mijn mails lezen.

ik krijg de melding: "De verbinding met de E-mail server is verbroken. De mail server is (tijdelijk) uitgeschakeld of er zijn netwerk problemen. Om de foutmelding te voorkomen is de module uitgeschakeld. Neem contact op met de beheerder"

deze message kreeg is steeds al. Alleen kreeg ik als ik via de reguliere weg inlogde op webmail ook nog een 2-de fout message dat ik recentelijk password heb veranderd en moet uitloggen en weer inloggen met nieuwe password. Toen ik de eerste keer deze message kreeg had ik geen password veranderd. Daarna wel geprobeerd maar weer terug gezet naar orgineel.
Ik weet niet of je de helpdesk op een feestdag kunt bereiken op 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of anders eens een privé bericht sturen naar Het Proximus Team zodat ze eens uw profiel kunne checken.
ok bedankt. Ik heb vanmorgen gebeld maar wegens feestdag geen helpdesk. Ik zal het proximus team proberen. Als dat niet lukt dan wacht ik tot morgen. Ik kan wel mijn mails laten doorsturen dus kan wel zien wat er aan mails binnen komt. Dus ik kan wel een dagje wachten maar wil dit soort dingen altijd graag meteen oplossen.

Ik kan dus wel deels in de mail module komen. Ik kan doorverwijs email adres b.v. wel instellen en veranderen,

bedankt nog voor uw hulp
verder geen reactie gehad. Kijken of het morgen lukt. Helaas nog geen VOO beschikbaar op mijn adres, zit teveel in the middle of nowhere. Maar de 48.70€ /maand is wel wat duur voor wat wordt geboden. Ik heb hier enkel 2.5 MBps down 0.4 Up. Kijken of het morgen lukt anders geef ik proximus op. Dan maar goedkopere ADSL opties uitproberen.
je zal inderdaad geen reactie krijgen nu op privé berichten aangezien ze ook op de helpdesk niet reageren.
wat zegt de lijntest, controleer eens of er geen vdsl in zicht is, de wonderen zijn mss de wereld niet uit ;-)
klik HIER voorde lijntest
ik heb internet maxi. test geeft aan
Max.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload
Min.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload

maar dat is een theoretische waarde. Ik zit 7km van ADSL centrale en mijn internet was zeer instabiel. Dus ze hebben de snelheid omlaag geschroefd. Momenteel lijkt mijn internet meer stabiel. De telenet speedtest geeft aan 2.75 Mbps download 0.42 Upload.

Dus voor snelheid hoef ik niet bij Proximus te zitten. Ik zit er voor service. Maar 48.20€/maand is gewoon duur. Internet in Belgie is gemiddeld genomen al erg duur vergeleken met Nederland en Duitsland en Proximus spant de kroon. Maakt weinig uit welke provider ik neem de snelheid zal laag blijven gezien mijn afstand van de centrale. En kabel zit ik hier al 10 jaar achteraan en 10 jaar gelden hadden ze het al belooft maar blijkbaar loont het niet. 7km noordelijker en 3km zuidelijker kan je wel kabel krijgen maar niet bij mij, alleen kabel TV is mogelijk.

Kijken of ik mijn email problemen opgelost krijg vandaag. Beetje kinderachtig van mij om te dreigen weg te gaan bij Proximus maar ik vind het allemaal wat klungelig. Ik weet niet wat ik gedaan kan hebben zodat ik mijn Email niet meer kan lezen. Ik krijg dus 2 error messages waarvan 1 zegt een recente wachtwoordverandering. Dan heb je bij "Configuratie" | "Gebruiker" de mogelijkheid voor wachtwoordherstel maar dat werkt weer niet. Ik vind het allemaal zo klungelig. Ik had verdorie net een gmail adres opgegeven ivm wachtwoordherstel en verlies vlak daarna toegang tot mijn email en wachtwoordherstel doet helemaal niks (maar ja ik had ook helemaal geen wachtwoord veranderd, dus hoe ik die foutmelding krijg is een raadsel).

Als ik de helpdesk bel moet ik mijn ADSL nummer intypen. Ik typ braaf het nummer afgesloten door een hekje en krijg opnieuw allemaal vragen waarvan veel dezelfde. Dan moet ik opnieuw het ADSL nummer intypen, wat ik braaf doe. Dan kom ik uiteindelijk bij iemand terecht die geen enkel idee heeft en blijkbaar moeite heeft in de microfoon te praten want kan hem niet verstaan en die vraagt opnieuw naar mijn ADSL nummer. Maar zeg ik: die heb ik net 2 keer ingetyped. Maar blijkbaar kan hij dat niet zien. Veel slechter kan het toch niet worden denk ik als ik een goedkopere ADSL provider neem....
Ja en op de vraag of er VDSL in vooruitzicht is voor u, daar krijg je waarschijnlijk ook geen echt duidelijk antwoord op !
volgens mij kan je dat checken met de Proximus TV availability check: http://www.proximus.be/en/id_cr_tvcheck/personal/products/television/proximus-tv-availability.html

dat valt in mijn geval negatief uit
probeer ook eens ⌘ snelheidstest
je weet maar nooit hé 😉
ja die had ik al getest. Ik zit 7km van de centrale. Onder mijn gegevens. Daar is verder weinig aan te doen. Ik hoopte dat ik kabel internet kon krijgen hier via VOO maar daar hoop ik al 10 jaar op sinds ik hier woon.

Zo ik ga de helpdesk weer even bellen en kijken of ik mijn email problemen kan oplossen, nog bedankt voor Uw hulp

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload
Min.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload
Min.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
De aangekondigde snelheid is een maximale, theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Ook door het gebruik van wifi kan de surfsnelheid verminderen.
Inderdaad de snelheidstest wijst ook niet in de richting dat er VDSL op komst is best ook aan de helpdesk toch ook nog eens de vraag stellen of ze weet hebben van vooruitzichten in die richting !
ben het vergeten te vragen (wat VDSL betreft).

Mijn Email probleem schijnt vaker voor te komen maar het is doorgegeven aan technische dienst. Hij zei dat het een probleem intern bij proximus was en niet iets wat ik gedaan zou hebben. Het is wel toevallig dat ik net wat dingen heb veranderd binnen webmail dus ik denk dat ik het wel getriggered moet hebben, ik weet alleen niet wat omdat de man bij de helpdesk dat ook niet wist. Daar zijn alleen specialisten bij technische dienst van op de hoogte als ik het goed begreep. Er wordt aan gewerkt
Inderdaad eerste lijnsonderhoud geeft dit door aan het tweede lijnsonderhoud als het niet direct kan door hen opgelost worden.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Emp,

Ik heb even gekeken en het dossier dat we hebben door gestuurd naar het engineering team is behandeld.

Normaal gezien kan je nu terug in je mailbox.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
ja bedankt ik kan al sinds enige uren weer bij mijn mail. Heeft U ook enig idee of ik iets verkeerds heb gedaan? Is er wat bekend over wat het probleem heeft veroorzaakt? Ik heb een beetje het gevoel dat de problemen zijn ontstaan omdat ik ben overgestapt van Windows Live mail (gebruik makend van POP3) naar Windows Outlook (uit Office pakket, gebruik makend van IMAP). Toen heb ik geprobeerd mijn berichten van Windows Live Mail over te zetten naar Outlook. Ik heb het idee dat gedurende deze acties mails en folders terecht zijn gekomen bij Proximus Webmail. In ieder geval zat mijn Webmail box helemaal vol. Toen ben ik van alles weg gaan gooien (binnen Webmail) inclusief verschillende folders die ik niet nodig heb.

Nu alles hersteld is zie ik dat er (binnen Webmail) weer een folder staat die ik eerder heb verwijderd. Maar ik laat alles nu gewoon zo staan, ik verwijder enkel berichten binnen webmail die ik niet nodig heb.
Reputatie 7
Badge +4
Er was een probleem met een folder.

"The issue was related to an orphan folder in his mailbox. We have fixed the issue. Customer should be able to access his maibox now"

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
ah ok dan weet ik wat het was, bedankt. de folderstructuur is Postvak IN en daaronder heb ik een subfolder staan. Maar onder Postvak IN staat weer opnieuw een subfolder die ook "Postvak IN" heet. Die heb ik verwijderd omdat er niks inzat. Alle berichten komen in de Postvak IN folder die hoger in de hierargie staat.

Maar ik blijf er nu vanaf. Ik had echter 1 Gig in mijn box en kon er om 1 of andere reden niet vanaf komen. Toen heb ik vanalles weggooid wat ik niet nodig dacht te hebben.

Reageer