Eigen draadloos netwerk verdwenen na FON?

  • 2 March 2012
  • 3 reacties
  • 504 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie
Fon leek mij wel een leuk idee, dus eergisteren een account aangemaakt. Na aanmaak werkte alles naar behoren.

Gisteren was mij niet meteen iets opgevallen, maar vandaag bleek mijn laptop problemen te hebben bij het aanmelden bij mijn thuisnetwerk. Bij controle bleek mijn eigen netwerk niet voor te komen in de lijst van beschikbare netwerken.

Een kabeltje in de BBOX om alles te checken, maar volgens de instellingen zou mijn netwerk beschikbaar én zichtbaar moeten zijn, wel is er een FON_BELGACOM netwerk beschikbaar, maar dat is logischerwijze onbeveiligd.

Nu is mijn vraag of het de bedoeling is om mijn apparaten om te schakelen op het draadloze netwerk van FON en of dit veilig is? (is mijn printer bijvoorbeeld dan beschikbaar voor andere mensen die op dit netwerk inloggen?)

Mocht dit niet normaal zijn en ik toch mijn beveiligd thuisnetwerk moet gebruiken, op welke manier moet ik dat dan aanpakken?

alvast bedankt!

groeten,

I

3 reacties

je moet uw beveiligd privé thuisnetwerk gebruiken, niet vergeten dat de Fon Hotspot gecapt wordt op 3Mbps down

waarom je uw privé netwerk niet zag kan ik niet meteen zeggen, misschien heeft het fon hotspot een hogere prioriteit gekregen dan uw privé netwerk?

anders eens modem uittrekken en zien wat het geeft


mvg
Na controle met Insidder bleek dat het signaal voor het privé netwerk totaal niet beschikbaar was. <het was dus geen probleem van prioriteiten.

De belgacom helpdesk raadde mij aan een return to factory settings uit te voeren.

Hierna was mijn netwerk terug beschikbaar en is ook FON nog altijd beschikbaar. Bedankt voor de hulp in ieder geval!
dank voor de update

mvg

Reageer