Eerste maand gratis boeketten

  • 1 January 2012
  • 10 reacties
  • 1091 Bekeken

De eerste maand kregen we gratis boeketten via belgacom tv.
Via bepaalde van deze zenders heb ik opnames geregistreerd op mijn harde schijf van de decoder, nu wens ik daar vandaag naar te kijken en het is de eerste dag dat die maand gratis boeketten om is. Ik krijg de melding dat ik deze niet meer kan bekijken zonder deze boeketten te bestellen.
Ik heb de opnames toch verricht op de dagen dat ik wél toegang had tot deze zenders??? Dat ik nu niet langer daar kan naar kijken, of opnemen, dat begrijp ik volledig! Maar degenen dat ik opgenomen heb op mijn harde schijf, zou ik toch moeten kunnen bekijken! Wat is dat allemaal voor misleidende boel zeg!
Heb mij dit al serieus beklaagd. Heb er nog niet veel goed kunnen van zeggen....
Op mijn andere tv werkt het niet naar behoren... Nu zeggen ze: ligt aan de tv, die is te oud. Toen ik het bij de aanvraag vroeg, was dat geen enkel probleem van zodra er een scart-aansluiting was. Niet dus!!! En nu die gratis boeket. Geen kat die vermeldt dat je geen opnames kan bekijken na de maand gratis. En ook absoluut niet logisch!!!

Dan krijgen sommige een leuke attentie met hun verjaardag (die ook pas nieuwe klant zijn bv) en ik mocht niets ontvangen. Waarop baseert belgacom zich???


Enfin, ik heb me dit al serieus beklaagd en op deze manier zal ik zeker geen aanbevelingen naar belgacom doen!


Voor iedereen hier op het forum een heel gelukkig, voorspoedig en gezond 2012 gewenst!



10 reacties

beste

dat je de opnames van de tijdelijk gratis aangeboden zenders niet meer kan bekijken na de eerste maand is normaal.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dit jaar 2 boeketten gratis gekregen voor mijn verjaardag, en in de bevestigingsmail stond duidelijk:

Een bepaald programma interesseert U en U wenst het op te nemen ? Dat kan, maar weet alleen dat als u programma'rs opneemt van een zender uit die boeketten, deze opnames niet meer beschikbaar zijn als het boeket niet meer beschikbaar is.

Is ook logisch, want die hangen samen met de opnameinfo aan de TV-gids, en na het einde van de termijn stgaan die zenders daar niet meer in.

Het enige wat je kan doen is ze tijdig overkopiëren naar een DVD-HDD-recorder.

.
Beste Wdc,


Hetgeen sinjoor71 zegt klopt volledig. De opnames zijn niet meer beschikbaar als het boeket niet meer beschikbaar is.


Mvg,

Eva van Belgacom.
Hallo Eva,


Dit is absoluut niet logisch!

Punt één: Dit staat bij mij nergens in vermeld.

Punt twee zijn de opnames gebeurd op de moment dat ik het wél had. En of ik er dan zelf naar keek of het opnam om op een later tijdstip te bekijken is toch identiek gelijk??? Mooie service!

Ze staan nog steeds op mijn decoder, nemen geheugen af van mijn harde schijf, maar kan er niet naar kijken. Zou het ten zeerste op prijs stellen dat deze opnames terug opgengesteld worden. Wat is me dit allemaal voor een commerciele boel?
Als je met de analoge kabel opneemt op een videocassette, kan je die toch ook houden?


Mvg
ik maakte dit ook mee en vond ook niet logisch daar tenslotte neemt je het op op moment dat je er wel recht op hebt ,ik vind dat belgacom de nieuwe klanten dit best erbij vermeld want zullen vele zijn die zoals ik ook vanalles en nog wat opnemen in die maand met bedoeling om achteraf ernaar te kijken

Ik heb na die maand omdat ik graag al die series die ik op Syfy opnam en die ik niet meer kon bekijken maar de boeket waar Syfy ondervalt genomen,via de tv scherm aangeklikt en direkt was de boeket beschikbaar en konden die opnames ook terug bekeken worden
is volledig normaal. zo werkt het nu éénmaal bij belgacom... denk zelfs dat het technisch voor de moment niet veranderbaar is. bij telenet krijg je alle zenders maar gedurende 2 weken maar blijven de opnames wél beschikbaar. dus het is overal wat

mvg
@ Carmen: Ja, dat is dus de bedoeling van hun, geloof ik. Dat de mensen alsnog de boeketten (eventueel tijdelijk) nemen en dus kassa kassa voor hun. Uiteraard zullen er nog veel mensen dit doen, want je denkt van ik ga het nu opnemen en moet me niet haasten om het te bezien want het staat toch op de harde schijf...

@ Xenne: dat heb ik nu intussen ook begrepen dat Belgacom op deze manier werkt, maar toch blijf ik bij mijn standpunt dat ik het niet logisch vindt en het een grote commerciële boel is. Bij Telenet weet ik het niet echt hoe het in elkaar zit, maar vind het wel logisch dat daar de opnames wél beschikbaar blijven. Zelfs al is de termijn van de gratis zenders maar twee weken. Dan zou belgacom dit ook beter doen. Daar heerst dus in alle geval wél duidelijkheid...
bij belgacom is dit ook duidelijk, zie welkomstbrief.

mvg
@ Xenne, ik geloof niet dat dit in mijn welkomstbrief vermeld staat. Ga er eens naar kijken.


Heb juist telefoon gekregen van een (zeer vriendelijke) heer van de Belgacom Klantendienst. Die deelde mij mee dat de opnames nu volledig weg zijn. Het heeft geen zin blijkbaar om die boeketten te nemen om alsnog de opnames te bekijken.
Van de moment dat de boeketten gesloten zijn, is de link naar deze opnames ook weg en niet meer herroepbaar.

Zo plezante ontdekkingen dat men bij Belgacom altijd doet...Verstomd


ik heb toen bij welkomstbrief gelezen dat alle boeketten voor een maand beschikbaar waren maar dat de opnames van die zenders ook na een maand niet meer bekeken konden worden heb ik nergens gelezen dus ben @Wdc ben benieuwd of jij die de welkomstbrief nog hebt gaan vinden

Ik heb binnen de 12u nadat de boeketten afgesloten waren de entertainment boeket genomen en mijn opnames waren terug te bekijken,Mijn boeket is toch een vijftal uren gesloten gewist maar mijn opnames waren wel nog op de band en ik heb ze kunnen bekijken

in de uren dat de boeketten afgesloten waren kreeg ik melding als ik op die opnames klikte dat ik geen recht had op die zender of zoiets en direkt na de optie aanklikken van boeket waar Syfy onderviel had aangeklikt en ik ging op zo een opname klikken speelde die opname normaal af

ik weet niet of je die man van belgacom kan geloven want dit zou niet de eerste keer zijn dat mensen van belgacom zakens zeggen die niet kloppen zoals we hier allemaal al weten ,ze spreken elkaar zovaak tegen dat wij als klant niet meer weten wat nog geloven of niet

ik had ook liever gehad dat de boeketten twee weken beschikbaar waren maar dat wat men dan opneemt dat het beschikbaar blijft als boeket word afgesloten

Reageer