Een upload van minder dan 1Mbps


Deze morgen met de helpdesk aan de lijn gehangen, na reset modem geen verbetering. Via iphone Wifi, laptop werk (bekabeld) of persoonlijke laptop (wifi) met firewall uitgeschakeld geen verschil. Uploadsnelheden minder dan 1Mbps (0,2Mbps). De technische support wist me te zeggen dat zij vanop de modem 20Mbps als upload snelheid meten en dat het waarschijnlijk aan proxy, firewall of antivirus ligt. :?
Het ligt alvast zeker niet aan hun apparatuur dixit proximus. Bij mij heb ik testen gedaan met 3 apparaten - met dezelfe output. Iemand een idee?

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag StijnVM,

Kan je mij even je klantnummer doorsturen? Dan bekijk ik dit even.

Mvg,

AndyM
Dag StijnVM,

Kan je mij even je klantnummer doorsturen? Dan bekijk ik dit even.

Mvg,

AndyM


603651060
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb even een meting uitgevoerd en meet tot aan de modem 100Mbps in download en 20Mbps in upload.

Hier heb ik een paar tips voor je wanneer je problemen hebt met internet :

Kies als categorie "Internet thuis" , Subcategorie "Problemen met internet"

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet_in/particulieren/support/internet/internet-thuis.html

Dit zijn de veelgestelde vragen / oplossingen

Ik hoop dat dit je kan helpen

Mvg,

AndyM
Met de handleidingen geraak ik niet echt verder. Ik geloof best dat er 20Mbps uitgemeten wordt maar als ik test met een recente laptop met windows 10 (i3 7de generatie, ssd etc) met windows firewall en defender uitgeschakeld haal ik een snelle download maar een upload van maar 0.18Mbps . De laptop is via ethernet aangesloten met een kabel rechtstreeks op de Bbox3. Kan het zijn dat er iets mis is met de modem?
Nog een test : Met dezelfde laptop haal ik een upload van 5.71 Mbps als ik de test doe via peroonlijke hotspot 3/4G via iphone 6. Het ligt duidelijk niet aan de laptop.
je abonnement bepaalt de max upload snelheid bv oude comfort is de max theoretische upload 6 Mbps
Reputatie 5
Badge +4
Ik krijg net een bericht van een collega dat er blijkbaar nog klanten zijn die een trage upload hebben in je regio. Mijn collega heeft hiervoor een ticket aangemaakt. Ik kan je momenteel niet zeggen wanneer dit opgelost zal zijn maar ik hoop zo snel mogelijk.

Mvg,

AndyM
Hey Andy,
welk is zijn max abo snelheid ?
Mvg,
Reputatie 5
Badge +4
Martin,

70MB Vectoring. Dankzij DLM heeft hij nu het volgende:

Actual Net data Rate 99999.0 in download en 20000.0 in upload

Mvg,

AndyM
Bedankt voor je antwoor Andy,
ja maar zijn abonnement legt toch een cap op de upload , is die cap voor zijn abbo dan 20 Mbps?
Reputatie 5
Badge +4
Martin,

Hij heeft ne Maxi, volgens zijn abo zou hij max 15 Mbps moeten halen. Echter staat hij als 20Mbps actief in t systeem 🙂
Als goede klant vindt ik 20Mbps geen overbodige luxe :D
Deze namiddag tussen 4u30 en 5u30 is de verbinding weggevallen, na een herstart terug ok maar toen nog steeds trage upload.. Nu heeft de upload opnieuw normale waarden.
Kan iemand uitleggen waarom de proximus speedtest de maximale waarden aangaf terwijl ik toch problemen had?
Dit zijn waarden die je lijn aankan en geen rekeing houdt met om het even welke storingen, want eens die opgelost zijn krijg je deze waarden.
Speedtest.net geeft je in dit geval meer aan als er bv storingen zijn
Dit zijn waarden die je lijn aankan en geen rekeing houdt met om het even welke storingen, want eens die opgelost zijn krijg je deze waarden.
Speedtest.net geeft je in dit geval meer aan als er bv storingen zijn

Dan werd ik toch serieus aan het lijntje gehouden gezien de lijntesten de waarheid waren volgens de medewerker . Het lag volgens hem bij mij.
Soit mijn probleem is opgelost - bedankt voor de snelle reacties allemaal. 😳
de lijntesten dat zij de waarden die je lijn haalt en waarop je bbox synchroniseerd dus zijn inderdaad zoals ze zeggen de waarheid, maar ik dacht dat je de lijn waarden die http://proximus.be/internetsnelheid opgeven, bedoelde..
Reputatie 6
Badge +3
Hey StijnVM,

De waarden die Martin bedoelt met http://proximus.be/internetsnelheid zijn inderdaad een indicatie. De lijntest die er telefonisch wordt gedaan verloopt tot de modem, maar de internet snelheid die je daarna krijgt kunnen we helaas niet meten, want dit heeft altijd meerdere storingsfactoren.

Groetjes,
Lorentz.

Reageer