Beantwoord

Een lijdensweg


Reputatie 1
hallo,
Al jarenlang proximus-klant, geruime tijd geleden bij proximus-gent-kouter een bizz-pack genomen (vaste lijn-internet-tv) met twee gsm-nummers eraan gekoppeld. Daar werd gezegd dat met die combinatie de gsm-nummers gratis naar elkaar konden bellen. Dat bleek niet zo. HERHAALDELIJK gebeld naar klantendienst, het zou in orde komen, het kwam niet in orde ... ongeveer een maand geleden bij de klantendienst ene Elvira Mungro aan de lijn : ik maak dat allemaal in orde, je betaalt trouwens teveel, ik zorg voor een bijkomende korting van 10 % voor de maanden dat je teveel betaalde, alsook een commerciële geste, enz, de hemel ging open ... tot de dag nadien : bleek dat ik plots qua tv in plaats van mijn boeket multi nl enkel comfort tv had, veel minder posten, maar vooral niet eurosport 2, opnieuw een wandeltocht via allerlei medewerkers van de klantendienst, opnieuw veel beloftes, nog maar eens mijn vraag : alles terug zoals het was met dien verstande dat - zoals beloofd - de 2 gsm-nummers gratis naar elkaar bellen, ongeveer een week later waren de gsm's in orde en konden de twee gekoppelde nummers gratis naar elkaar bellen, maar tv niet in orde, bleek dat "het" nog in verwerking was, opnieuw gewacht.
Ik heb op mail van proximus medewerkster : "Ik heb net even nagekeken het order is nog steeds in uitvoering wardoor dat ik nog steeds die multi nl nog steeds niet kan toevoegen"
 blijkt dat ik nu een familus pack heb met mobilus m voor gsm
ondertussen drie weken verder en vandaag (14/03) plots een brief (gedateerd op 10/3) dat ik op mijn aanvraag (niet waar) "all entertainment nl" heb, wat blijkt : geen eurosport 2, dus vanavond nog maar eens gebeld naar de klantendienst.
Eerste gesprek, na heel mijn uitleg : "ik praat even met de expert om u terug naar multi tv te zetten en zet u even in de wacht, tot zo", 10 minuten later werd de verbinding verbroken (niet door mij).
Opnieuw gebeld, andere medewerker uiteraard, weeeeeeer heeel de uitleg, zegt men plots dat multi nl niet kan in tutimus, met andere woorden, als ik eurosport 2 wil moet ik dat internationial sports boeket er bij nemen, waarvan heel de rest mij niet interesseert aan een stevige prijs bovendien : wie houdt men hier eigenijk voor de gek zeg
proximus gaat in de fout door op eigen initiatief (niet door mij gevraagd) mijn multi tv (met eurosport 2) om te zetten naar comfort en nu zou ik dus een boeket extra moeten betalen om eurosport die ik had, opnieuw te hebben.
Van kafka gesproken.
Zoals gezegd : al jarenlang klant bij proximus maar dit slaat alles, tenzij er een zeer snelle (3 weken wachten om een tv-boeket te wijzigen op eigen initiatief en dan nog het verkeerde) reactie komt van proximus komt er een volledige opzeg en waag ik mijn kans bij telenet.
Ik vind op de website enkel de mogelijkheid om klacht in te dienen voor een factuur, wat bij mij niet het geval is eigenlijk (hoewel ..) en bij de klantendienst werd mij nochtans gezegd om klacht in te dienen via proximus.be, maar dat moet je dan wel vinden natuurlijk.
dit is een lang bericht, helaas door het herhaaldelijk falen van proximus en telefonisch beloven van zaken die niet gebeuren. Het is een keer genoeg..
Ik ga hier niet constant komen zoeken naar een reactie, heb wel beter te doen. Mijn klantennummer is 1512542. U weet hoe u mij kan bereiken.
make it happen proximus, want ik ben ten einde raad !!!
icon

Beste antwoord door AntonellaD 20 March 2017, 14:49

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag MAD007,

Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Het is nu wel zo dat het boeket Multi NL niet meer wordt gecommercialiseerd. Wij kunnen deze dus niet meer activeren. Om Eurosport 2 te hebben moet inderdaad het boeket International Sports actief staan, dat 5 euro per maand minder zou kosten dan het boeket All Entertainment NL dat nu actief staat.

Via deze link vind je de lijst van zenders terug:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvsub/particulieren/producten/andere-producten/televisie/proximus-tv-abonnement.html

Laat je iets weten als we het boeket mogen aanpassen?

Groetjes,

Antonella
Reputatie 1
Beste Antonella,

Dank voor de snelle respons.

Ik blijf het onbetamelijk en onbegrijpelijk vinden dat ik tot drie weken geleden een boeket multi nl had, dat jullie dat veranderen naar comfort, dat ik dat terug wil en dat dit dus blijkbaar niet kan ...

Soit, we proberen vooruit te kijken.

Als ik het goed begrijp heb je in all sports, zowel belgisch voetbal (als Gentenaar moet je een beetje mee zijn
tegenwoordig) als international sports EN in die international sports zit eurosport 1 en 2.

Als U op voorgaande ja antwoordt ???
en ik zou switchen van all entertainment naar all sports, heb ik twee vragen :
- wat kost all sports mij per maand ?
- is Proximus bereid een geste te doen voor de (hopelijk voorbije) miserie van meer dan een jaar, en nee dan heb ik het niet over een "blockbuster", ik zie zowel op jullie website als op tv bvb. ook de kortingen die gegeven worden aan nieuwe abonnementen en switchen naar tuttimus (al was het bij mij dan eigenlijk ongewild).

Laat U mij snel iets weten ?

Groeten
MAD007
Reputatie 7
Badge +3
Dag MAD007,

Dat komt op 14,95EUR per maand.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Reputatie 1
Dag Antonella of Joel,

Ik had uiteraard wel graag antwoord op alledrie mijn vragen alvorens te beslissen. Kan ik bij iemand van jullie (die dus mijn probleem kent en ik niet nog eens heel het verhaal moet doen) terecht via telefoon of mail ?

vr.gr.
MAD007
Reputatie 7
Badge +3
Dag MAD007,

Naar uw oude formule terug gaan is niet meer mogelijk.Staat hiervoor niets meer in ons systeem.

All Sports komt op 14,95EUR per maand.

Voor de rest kan men spijtig genoeg niets meer doen.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Reputatie 1
Beste Joël,

U bevestigt mij nog altijd niet dat ik in all sports ook eurosport 2 heb (tenzij proximus ook die weer de komende weken of maanden ergens in een ander mandje gooit) ik snap ook wel waarom hoor.

"Voor de rest kan men spijtig genoeg niets meer doen" ... dat had iets vriendelijker of minder kortaf gekund nietwaar en het is bovendien onjuist. Ik snap ook wel dat men hier niet over kortingen of commerciële gestes kan schrijven (langs de telefoon bij de klantendienst vliegen ze om je hoofd trouwens), daarom vroeg ik een mailadres of telefoon, maar dat had u blijkbaar niet begrepen.
Het enige wat ik na al dit geschrijf weet is dat een all sports mij 14,95 euro zou kosten, De enige hulp die ik van u krijg is de prijs van een abonnementje erbij ... qua klantenbinding kan dat tellen.
Ik hoef niet nog eens een berichtje met sorry, sorry just ain't good enough anymore.
Vermits het forum mij dus ook al niet vooruit helpt, probeer ik maar op een andere manier ...
groeten
MAD007
Reputatie 7
Badge +3
Dag MAD007,

In all Sports zit Eurosport 2 inbegrepen.

Indien u uw bestaand boeket vervangt door All Sports krijgt u 2EUR korting.Prijs is dan 12,95EUR ipv 14,95EUR per maand.

Toch mijn excuses dat ik onvriendelijk overkwam maar dat was zeker niet mijn bedoeling.

Het nummer van de klantendienst is gratis op 0800 22800.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Reputatie 1
Beste Joël,

Dank voor het antwoord en de voorgestelde geste, heb ik dan het boeket all sports aan 12,95 euro per maand zolang ik dat boeket heb of is dat in de tijd beperkt ?

vr.gr.
MAD007
Reputatie 6
Badge +3
Dag MAD007,

De prijs blijft zolang u dit boeket neemt. Dit is dankzij het Familus/Tuttimus voordeel, dit geeft je eerste boeket een korting van €2/maand.

Groetjes,

Lorentz.
Reputatie 1
Beste telkens andere support-medewerker,

Het is dus geen commerciële geste, maar de gebruikelijke korting voor iedereen, die ik krijg, dat had slimme Joël er in zijn laatste bericht niet bij gezet natuurlijk ...
Proximus jaagt blijkbaar liever op nieuwe klanten, dan aan klantenbinding te doen met mensen die al jaaaaarenlang klant zijn.
Wie mijn eerste bericht leest (en dat doen er blijkbaar toch nogal wat) begrijpt dat ik geen onredelijk zeurdertje ben dat het onderste uit de kan wil en het dekseltje erbij. Als dergelijke miserie (door jullie toedoen !) U nog geen geste waard is, vind ik dat nogal kleintjes. Het is een veelbetekenend signaal van een grote speler op de telecommarkt. Als ik als kleine zelfstandige op die manier met mijn cliënten zou omgaan, kan ik snel de deuren sluiten vrees ik.
Maar goed, ik ga voorlopig akkoord.
Dus vraag ik om het (niet gevraagde) boeket van all entertainment stop te zetten en neem ik als boeket all sports aan 12,95 euro per maand. Moet ik daarvoor verder nog iets doen of volstaat het dit hier te posten ? en tegen wanneer (ongeveer) mag ik de effectieve omzetting verwachten ?
Ik blijf dus klant, maar ik blijf ook een ontevreden klant, U trekt het zich wellicht niet aan. Ik trek het mij wel aan ... what goes around, comes around ... Uw grote baas, mevrouw Leroy mag blij zijn dat ik mij niet de moeite getroost haar mail- of twitter- of fb-adres op te sporen, ik zou het hele zootje eens op de sociale media gooien, dat geeft - zo lees ik toch - nogal een ander resultaat.
U bevestigt mij hier nog de omzetting en of er van mij nog iets wordt verwacht ?
groeten
MAD007
Reputatie 7
Badge +3
Dag MAD007,

Zoals door jou gevraagd heb ik het boeket All Entertainment NL vervangen door All Sports. Deze aanpassing kan tot 24u duren.

Mijn excuses alvast voor de voorgaande communicaties. Ik heb je apart nog een mailtje verstuurd.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 1
Beste Antonella,

Dank voor je reactie. Ook je mail heb ik goed ontvangen, waarvoor dank !
U neemt het mij hopelijk niet kwalijk dat ik wacht met het afsluiten van deze topic tot de omzetting er effectief is en ik mijn eerstvolgende factuur ontvang ;-)
vr.gr.
MAD007
Reputatie 7
Badge +3
Dag MAD007,

Ik zie dat de aanpassing van het boeket al in orde is.

Zeker en vast geen probleem dat je wacht op de eerstvolgende factuur.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 1
Dag Antonella,

De aanpassing van het boeket is idd uitgevoerd.
Als 't goed is, zeggen we 't ook :-)
Nu nog de laatste stap ...
Ik hou je op de hoogte.
vr.gr.
MAD007
Reputatie 1
Dag Antonella en andere medewerkers,

Ik heb de factuur ontvangen. Hoewel ik vind dat jullie facturen blijven getuigen van een zeldzame graad van onduidelijkheid, denk ik, na wat zoekwerk, dat alles in orde is.
Dank dus om alles eindelijk in orde te brengen.
Een speciale merci aan Antonella en dan heb ik het niet alleen over de aparte mail die ik kreeg, maar ook over haar respons hier op het forum.
De topic mag wat mij betreft worden afgesloten.
vr.gr.
MAD007
Reputatie 7
Badge +3
Dank je voor feedback

ik geef je boodschap ook door aan Antonella 🙂 !!

groeten

Tina

Reageer