De ene TV is aangesloten via een scart kabel, de andere via een hdmi kabel.
Als de ene TV aanstaat en ik zet de andere TV aan, dan komt er niets op die andere TV. Ik moet die ene TV uitzetten om beeld te hebben op die andere.
En omgekeerd is dat hezelfde.
Hoe komt dat?
Is dat te verhelpen, zodat de twee TV's hetzelfde beeld geven?
Bladzijde 1 / 1
Dit is ooit het antwoord geweest van Eva van BGC:
Indien u een apparaat start dat met een scart verbonden is geeft dit apparaat een signaal aan de tv waardoor u tv reageert en deze op de AV post zet.
HDMI heeft deze functie niet.
De voorrang van de scart kunnen we hier dus niet vermijden aangezien er geen mogelijkheid is deze functie uit te schakelen.
Indien u een apparaat start dat met een scart verbonden is geeft dit apparaat een signaal aan de tv waardoor u tv reageert en deze op de AV post zet.
HDMI heeft deze functie niet.
De voorrang van de scart kunnen we hier dus niet vermijden aangezien er geen mogelijkheid is deze functie uit te schakelen.
Dus als je de tv 's zo kunt instellen dat ze vast bliven staan op hun resprctievelijke ingang dan zou dit moeten opgeslost zijn maar ik weet niet of je dit kan !
Elsa
Elsa
De ingang van de scart TV blijft zoals die is.
Die van de hdmi TV ook.
Het lijkt wel of de decoder niet in paralel wil werken.
Die van de hdmi TV ook.
Het lijkt wel of de decoder niet in paralel wil werken.
Beste Béèm,
Kan ik via privé bericht uw vaste lijnnummer krijgen? Dan kijk ik het even na.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Kan ik via privé bericht uw vaste lijnnummer krijgen? Dan kijk ik het even na.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Ik heb nog één en ander nagezien.
Als de decoder aanstaat en de scart TV en ik zet de hdmi TV aan, dan is de scart TV nog op ext met de indicatie geen signaal. Het beeld komt dan op de hdmi TV.
Als de decoder aanstaat en de hdmi TV en ik zet de scart TV aan dan komt deze laatste op ext met de aanduiding geen signaal. Het is pas als ik de hdmi TV uit zet dat het beeld op de scart TV komt.
Als de decoder aanzet en leke TV is verbonden met een scart kabel, dan tonen de beide TV's het beeld.
De decoder kan kennelijk niet tegelijkertijd een signaal doorgeven naar de hdmi en naar de scart en de hdmi neemt de bovenhand.
Als de decoder aanstaat en de scart TV en ik zet de hdmi TV aan, dan is de scart TV nog op ext met de indicatie geen signaal. Het beeld komt dan op de hdmi TV.
Als de decoder aanstaat en de hdmi TV en ik zet de scart TV aan dan komt deze laatste op ext met de aanduiding geen signaal. Het is pas als ik de hdmi TV uit zet dat het beeld op de scart TV komt.
Als de decoder aanzet en leke TV is verbonden met een scart kabel, dan tonen de beide TV's het beeld.
De decoder kan kennelijk niet tegelijkertijd een signaal doorgeven naar de hdmi en naar de scart en de hdmi neemt de bovenhand.
Dat zal waarschijnlijk met de software van de decoder te maken hebben.
Ik vraag mij daarom ook af of dit terug iets zou kunnen te maken hebben met de nieuwe software "charles" ?
Deze nieuwe sofware staat op de decoders van versie 4 (V4) .
Welke decoder heb jij is het de V4 of de V3 ?
Mss kan iemand anders die meelesst en twee tv's heeft eens de test doen met hun decoder V3 en V4 en zien of het bij hun ook zo is .
Ik kan het niet testen want heb maar één TV.
Heb je ondertussen al iets vernomen van Eva van BGC ?
Elsa
Ik vraag mij daarom ook af of dit terug iets zou kunnen te maken hebben met de nieuwe software "charles" ?
Deze nieuwe sofware staat op de decoders van versie 4 (V4) .
Welke decoder heb jij is het de V4 of de V3 ?
Mss kan iemand anders die meelesst en twee tv's heeft eens de test doen met hun decoder V3 en V4 en zien of het bij hun ook zo is .
Ik kan het niet testen want heb maar één TV.
Heb je ondertussen al iets vernomen van Eva van BGC ?
Elsa
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.