Skip to main content
Ik ben recent van Mac Book veranderd. Mijn skynet adressen werden niet gewijzigd. Op m'n 'oude' Macbook blijven alle mails binnenkomen en verdwijnen niet. Op de 'nieuwe' Macbook blijven deze slechts twee weken staan en verdwijnen dan, zeer vervelend. Idem voor m'n iPhone en IPad.

Graag geen te technische antwoorden. Thx
Dag raymond,

Wij raden je aan om al jouw toestellen in te stellen via IMAP.

Via onderstaande link kan je veel informatie terugvinden:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Dag Andy, dank voor je bericht. Ik vrees echter dat hiermee mijn vraag niet beantwoord werd: op m'n vorige toestel zijn de email accounts als POP geïnstalleerd, op de nieuwe toestellen is dit overal IMAP. Ik wens echter zekerheid dat de mailberichten niet verdwijnen na twee weken zoals dit nu het geval is bij de IMAP accounts.

Op het POP geconfigureerd toestel blijven alle mails bewaard en zichtbaar en dat is wat ik ook wens op m'n nieuwe Macbook.

Heeft dit probleem te maken met IMAP? Er moet toch een manier bestaan om mails die je wenst te bewaren te behouden?

Alvast bedankt, Raymond
Nog even aanvulling: als ik m'n POP account wijzig naar IMAP, zullen m'n oudere mails dan zichtbaar blijven en zullen nieuwe binnenkomende berichten niet automatisch verdwijnen na twee weken?
Bij pop worden alle mails opgeslagen door je mail client opgeslagen op je toestel zelf en bij IMAP wordt dit niet gedaan, daar wordt alles op de server opgeslagen (bijgehouden) en synchroniseert de mail client alles met wat er op de server staat, dus verdwijnen ze ook niet, als je ze zelf niet verwijderd op de server via je mail client bijvoorbeld.

Maar voor alle zekerheid kun Je best eerst je oude pop account even zo instellen dat er in je mail client geen post meer opgehaald wordt door je mail client door dit pop account en dan een nieuw account aanmaken in IMAP zo ben je voorlopig zeker dat je oude mails op je toestel blijven staan en achteraf als alles goed werkt met IMAP kan je nog dit oud pop account verwijderen als je wilt.

Reageer