Beantwoord

e-mails komen niet door

  • 22 March 2017
  • 4 reacties
  • 387 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een tweetal weken krijg ik slechts een beperkt aantal e-mails door, ook van klanten wat ik echt niet leuk vind.
Ik krijg ook 0,0 spam binnen. Normaal stemt een mens dit gelukkig, maar ik denk dat er ergens een filter actief is (geworden) die zonder meer berichten delete. En daar zitten dus ook gewenste e-mails tussen. Vroeger kreeg ik sowieso +20 spamberichten per dag in m'n mailbox.
Tot hiertoe reeds gedaan:
- Alle filters van Mac Mail uitgezet.
- Alle regels van Mac Mail verwijderd.
- In My Proximus aangevinkt dat ik van alle domeinen en afzenders wil ontvangen.

Maar zonder resultaat. Zijn er nog andere filters die ik kan uitzetten om dit na te kijken.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties,
Jan
icon

Beste antwoord door AndyM 31 March 2017, 12:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Jobik,

Mijn excuses voor het ongemak.

Kan je mij eventueel een paar voorbeelden doorsturen van mails die je niet zou ontvangen hebben.
Indien je er hebt natuurlijk

Stuur me jouw emaildres door.

Ook het adres van klanten en eventueel een tijdstip.

Dan laat ik dat even nakijken door onze engineering.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Hallo,

Emailadressen jan.callier(ad)skynet(punt)be ; en ; jobik(ad)skynet(punt)be

Ik krijg bv. de emails van het domein (ad)pancosma(punt)ch niet door.

dank,
Jan
Reputatie 5
Badge +4
Dag Jan,

Ik heb jouw vraag even naar onze engineering doorgestuurd.

Hiervoor heb ik een dossier aangemaakt, namelijk UTS 4917603.

Ik laat je zo snel mogelijk iets weten.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Reputatie 5
Badge +4
Dag Jobik,

Ik heb eindelijk feedback ontvangen van onze engineering.

Ziehier hun feedback, wel in het engels :

WE dont see any filter rules at server side, If cusotmer is using email client,please also check email client rules
From the recent logs, we can see that the mail is delivered to customer mailbox
IF customer missed some recent mails, please provide us the following details of missing mail dothat we can check in our logs
sender address, Recipient address, Date & time of mail

Mar 29 10:26:54 mailgate201.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 208834474 ICID 35762011 From: <prvs=0261991da6=jolet.foekens@pancosma.ch>
Mar 29 10:26:54 mailgate201.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 208834474 ICID 35762011 RID 0 To: <Jobik@skynet.be>
Mar 29 10:26:54 mailgate201.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 208834474 ICID 35762011 RID 1 To: <Johan.Callier@skynet.be>
Mar 29 10:26:55 mailgate201.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 208834474 Message-ID '<1490776009718.5233@pancosma.ch>'
Mar 29 10:27:00 mailgate201.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 208834474 RID [0, 1] Response 'Message received: 20170329082700.IXDX8146.mailfep005.skynet.be@mailgate201.isp.belgacom.be'
Mar 29 10:27:00 mailgate201.isp.belgacom.be mail_logs: Info: Message finished MID 208834474 done

20170329 102700464+0200 mta delivered:user=Johan.Callier@skynet.be:from=<prvs=0261991da6=jolet.foekens@pancosma.ch>:msgid=<1490776009718.5233@pancosma.ch>:size=97463:port=5002:fromhost=195.238.22.33:localAddr=[195.238.20.68]:sid=E80E7E21-39EDD95D-00266CFA.24:docid=7abc75fc-1459-11e7-92a8-fe876e851347

20170329 102700495+0200 mta delivered:user=Jobik@skynet.be:from=<prvs=0261991da6=jolet.foekens@pancosma.ch>:msgid=<1490776009718.5233@pancosma.ch>:size=97463:port=5002:fromhost=195.238.22.33:localAddr=[195.238.20.68]:sid=E80E7E21-39EDD95D-00266CFA.24:docid=7abc75fc-1459-11e7-92a8-fe876e851347

Mvg,
AndyM

Reageer