Beantwoord

E-mails in Webmail /Spam worden niet naar mail progamma op PC gedownload?

  • 6 November 2017
  • 20 reacties
  • 1233 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Heeft iemand een verklaring waarom bepaalde spammails niet naar het Windows mailprogramma op de PC worden gedownload? Heb dit bij toeval vastgesteld.
icon

Beste antwoord door Fonz 9 November 2017, 11:21

Bekijk origineel

20 reacties

Houd je viruscanner programma die soms tegen?
Reputatie 4
Badge +2
Voor zover ik dit kan checken worden deze e-mails niet tegengehouden door de virusscanner.
Ik heb net één van deze e-mails verplaatst van Webmail/Spam naar Webmail/Postvak IN.
Deze e-mail wordt nu wel gedownload naar mijn Mailprogramma/Postvak In. Ik vind het eveneens bizar dat dit pas de eerste keer op 22/10/2017 gebeurde.
Reputatie 4
Badge +2
Soms nog iemand een idee? Iemand van het Proximus team een verklaring?
Het kan niet de bedoeling zijn dat ik ook telkens de webmail moet checken!
Reputatie 6
Badge +3
Controleer in je mail programma of je geen mappen terugvindt met de naam spam,ongewenste mail,junkmail, naam van je beveiligingsprogramma, of verwijderde items want daarin kan de mail zich ook bevinden. Welk beveiligingsprogramma gebruik je? Bijvoorbeeld Eset Smart Security,AVG, .... Kan je mij ook de naam van het mailprogramma geven, want hierin zit ook meestal een anti-spam filter.
ik dacht inderdaad ook in die richting van beveiligingsprogramma of mail programma die deze filtert.
Reputatie 4
Badge +2
Ik dacht eveneens aan het Norton beveiligingsprogramma of Windows Mail, maar dit probleem ligt niet bij de virusscanner(Norton) of bij Windows Mail. Trouwens e-mails van dezelfde afzender komen nu wel correct binnen.
Deze 'Spam' e-mails(7) dateren tussen 22/10 tot 2/11. Er zijn er geen meer bijgekomen.
Misschien een tijdelijk probleem geweest in Proximus Webmail?
Ik heb deze e-mails nu verplaatst Van de Spam map naar Postvak In en ze komen correct binnen in Windows mail, Postvak In.
Ik houd het verder in de gaten en zal het laten weten als dit opnieuw zou gebeuren.
Bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 6
Badge +3
Wanneer de mails in de webmail in de spam map terecht komen van de webmail, dan wil dit zeggen dat het door de ingestelde Proximus spam filter komt, die deze automatisch blokkeert nog voor dat deze worden afgeleverd in een extern mailprogramma (lees geen webmail). Maar het kan altijd iets tijdelijk geweest zijn.
Dat gebeurt wel af en toe ook eens in mijn skynet mail soms worden die als spam beschouwd en andere keren niet, gelukkig is dat maar af en toe eens.
Reputatie 4
Badge +1
Je moet uiteraard in je emailclient, bij de IMAP account(s) aangeven welke mappen je wil zien (Klik op de account links, dan opent rechts een venster met de beschikbare mappen op de server, en je moet aanvinken welke je wil zien verschijnen in je emailclient)
Ikzelf gebruik nog steeds outlook express (jajaja....nog steeds de beste voor mij), en kan alles zeer goed naar mijn hand zetten.
Zeker de map" junk "of "spam" tonen, want daarin gaan de dingen welke door de server al betitteld worden als spam, zonder ook maar te vragen aan de gebruiker. Bij mij komen er alle mails van dit forum in de junk-box terrecht, (en zou niet weten waarom ...), maar kan ze evengoed van daar binnenhalen naar bewaarmappen op eigen PC, of verwijderen op server
Alle mappen zijn nochtans aangeduid al zichtbaar.
Reputatie 4
Badge +2
Zoals in Martins reactie te lezen is, zijn alle mappen aangeduid als zichtbaar.
Nog even ter inlichting: het betreft hier geen IMAP maar wel een POP account.
Ik veronderstel dat de ingestelde Proximus spam filter, die deze e-mails automatisch blokkeert nog voor dat deze worden afgeleverd, op dezelfde manier werkt voor een POP als voor een IMAP account .
Ik blijf overtuigd dat het hier om een tijdelijk probleem(22/10 tot 2/11) ging, maar zal wel Proximus/Webmail op regelmatige basis checken.
Bedankt voor alle reacties!
Dit is inderdaad volgens mij ook een tijdelijk fenomeen geweest, ik heb echter geen juist idee meer in welke periode dit bij mij voorgevallen is, enfin we zien wel als het zich nog voordoet in de toekomst.
Reputatie 4
Badge +1
@ Argenteus
Dan is dat volledig normaal wat je hebt. Bij POP accounts zie en krijg je enkel de IN box van de server op je pc client.
Enkel bij IMAP zie je desgewenst alle boxen op de server, en kan ze ook allemaal behandelen(wissen/verplaatsen) vanaf je PC
Dus , beste is IMAP aanmaken .
( het verwondert mij trouwens dat je POP account(s) nog werken, ik heb de mijne allemaal al lang moeten overzetten naar IMAP
( Hoe je dat doet kan je op de webmail te weten komen, of als je zegt voor welke ISP kan ik het hier ook vertellen, de instellingen bedoel ik dan)
Ik heb het toch ook al voor gehad met IMAP ❗️

En waarom zouden pop accounts niet meer werken of bedoel dit specifiek voor skynet mailbox account ?
Reputatie 6
Badge +3
Zoals ik al reeds zei is wanneer je je webmail opendoet en daar al de mails in de ongewenste mail/spam map ziet staan, dan wil dat zeggen dat de antispamfilter van Proximus deze blokkeert en dus niet doorstuurt naar een mailprogramma op 1 van je apparaten. Daar kan je zelf niets aan doen. Volledig de antispam filter uitschakelen zou ik niet doen.


@Fonz

Ik werk nog altijd met POP zonder enkel probleem. De mappen die je in je mailprogramma ziet staan blijft altijd hetzelfde dat is standaard bepaald in de mailprogramma's je gaat altijd volgende mappen hebben: een inbox,sent items/postvak uit/verzonden items dan heb je ook nog deleted items/verwijderde items en soms nog een junk folder/ongewenste e-mail map.

De enigste bedoeling van IMAP is dat je op al je apparaten de mail nog kan binnenhalen nadat deze op 1 apparaat zijn binnengehaald, bij POP lukt dat niet standaard, het eerste apparaat waar een mailprogramma de mails ophaalt is daar succesvol in, op alle andere apparaten is dat niet meer mogelijk, tenzij je een kopie achterlaten op de server hebt aangevinkt
Reputatie 4
Badge +2
@familievandesype
Ik ga volledig akkoord met jouw antwoord. Ik vermoed dan ook dat er met de Proximus Spamfilter iets verkeerd is gelopen, want het probleem doet zich niet meer voor na 2/11 en de e-mails van 'dezelfde' afzenders komen nu gewoon binnen in Postvak IN.

@Fonz,
Dat de e-mails uit de Spam map niet werden gedowndload was mij onbekend. Weet u ook hoelang de e-mails in de SPAM map bewaard blijven? Ik vind hierover geen info.
Ik gebruik bewust een POP account en heb hiermee tot nog toe geen enkel probleem gehad.
Het was de eerste keer dat zich dit voordeed 'of' dat ik dit vaststelde. Er liep blijkbaar toch iets fout met de Proximus spamfilter.
Dat de e-mails uit de Spam map niet werden gedowndload was mij onbekend

bij imap en pop komen die bij mij wel in de spam folder, maar als ze geblokkeerd worden in skynet mail zelf dan zou dit wel kunnen, denk ik toch, dat die dan niet meer binnen komen.
Mss is er verschil tussen in spam folder (gefilterd) gezet worden en blokkeren, dat weet ik niet juist ?

Of is dat afhankelijk met welke mail client dat je werkt, ik gebruik verschillende mail clients , op pop3 en alleen om mails te lezen (met behoud copie op de server) de rest doe ik allemaal met IMAP.
Maar in ieder geval komen ze wel binnen in mijn spamfolder buiten die paar per ruitzondering blijkbaar niet !
Enfin wat er ook mag van wezen dit is wat ik vaststel.
Reputatie 6
Badge +3
De ongewenste mails die nog binnenkomen in je mailprogramma zijn doorgelaten door de anti-spam filter van Proximus. Je moet het zo bekijken een verzender van een e-mail zend eerst het bericht naar 1 van de mailservers van Proximus, op deze mailservers van Proximus staat een anti-spam filter, detecteert deze iets als spam dan wordt deze niet doorgestuurd naar de mailbox van klant en komt deze dus niet toe bij jou in een mailprogramma.Hopelijk is het een beetje duidelijker.
Dat is inderdaad duidelijk, maar dan begrijp ik niet hoe die dan bij mij wel binnengekomen zijn in de spam van de mail client,
dus ik zie zowel in de spam folder van de proximus mailbox staan als in de spam folder van de mail client.
Of zijn er dan door Proximus gefilterde spam mails die wel en andere die niet naar het mailprogramma doorgestuurd worden?
Want dan begrijp ik ook het nut niet bvb waarom in mailprogramma bv bij IMAP de spam folder zou moeten synchroniseren met de mailserver als die toch nooit doorgestuurd zouden worden door de proximus mailserver?
Reputatie 6
Badge +3
Dat is afhankelijk hoe dat Proximus de mailfilter heeft ingesteld. Soms wanneer een SPAM mail een lage score heeft wordt er toch geopteerd om de mail door te sturen naar de mailbox van de klant. Dat hangt af van welke score er werd ingesteld om een mail al dan niet af te leveren op de spam filter die beheerd wordt door Proximus, meestal tussen 1 en 9. Waarbij de laagste score de meeste spam mail tegenhoudt, maar ook marketingmails worden dan ook geblokkeerd. Omdat je anders kan voorhebben dat er toch een gewenste mail geblokkeerd gaat. De score wordt bepaald aan de hand van welke woorden er in een mail voorkomen,hoofdletter gebruik, verstuurd van een mailserver die bekend staat voor het versturen van spam,bepaalde taal ,... Er zijn zoveel mogelijke opties. Bij IMAP kan je zelf bepalen welke mappen er gesynchroniseerd moeten worden, anders zijn dit inderdaad alle mappen. Ongewenste mail heeft inderdaad totaal geen nut.

Reageer