Beantwoord

e-mails

  • 10 september 2016
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

Problemen met mailboxen.
Na de installatie door een van jullie mensen krijgen mijn vrouw en ik telkens dubbele mails, het is alsof onze mailboxen door elkaar lopen. Voordien hadden wij elk onze mailbox.
Het is ook zo dat de mailbox van mijn vrouw als eerste voorkomt. Zakelijk is dit voor mij zeer vervelend. Hoe op te lossen?
Alvast bedankt,
Jan
icon

Beste antwoord door sinjoor76 11 september 2016, 11:39

Er is inderdaad een verschil tussen 2 verschillende mailboxen en 2 aliassen op dezelfde mailbox. In het 2e geval kan je, afhankelijk van de configuratie van je mailcliënt, bij aliassen alles dubbel of zelfs 3-dubbel krijgen. nl. als je in je mailcliënt voor elke alias een aparte account aanmaakt. Zoals Elsa zegt, enkel te vermijden door een 2e mailbox aan te maken. Afhankelijk van je abonnement heb je soms meerdere mailboxen. Bij Start is dat 1 mailbox, bij Comfort 4 mailboxen, bij Maxi 6 mailboxen, telkens x 5 aliassen en met een maximum capaciteit van 1GB per mailbox (wat ik persoonlijk altijd krap heb gevonden). Bij het aanmaken van een 2e mailbox moet je wel eerst de alias van dat bepaald mailadres in je 1e mailbox deleten want dubbel in 2 mailboxen aanvaardt het systeem niet. Ik heb dat een paar maanden geleden eens uitgeprobeerd omdat mijn enige mailbox te snel volliep. De mails van dat mailadres best locaal opslaan voor je het adres delete.
Bekijk origineel

5 reacties

je moet op https://proximus.be/MyProximus
-> Mijn berichten -> nieuwe mailbox aanmaken -> daar kan je zien of je elk een appart een mailbox hebt
eens gaan zien ivm mail of er twee aparte mailboxen aangemaakt zijn voor u en u vrouw want als er maar één account aangemaakt is en er met aliassen gewerkt wordt ipv aparte mailbox dan is dit normaal dat ze bijeenkomen want het gaat tenslotte om één mailbox, in dit geval moet je er ene bijmaken.
Reputatie 7
Badge +1
Er is inderdaad een verschil tussen 2 verschillende mailboxen en 2 aliassen op dezelfde mailbox. In het 2e geval kan je, afhankelijk van de configuratie van je mailcliënt, bij aliassen alles dubbel of zelfs 3-dubbel krijgen. nl. als je in je mailcliënt voor elke alias een aparte account aanmaakt. Zoals Elsa zegt, enkel te vermijden door een 2e mailbox aan te maken. Afhankelijk van je abonnement heb je soms meerdere mailboxen. Bij Start is dat 1 mailbox, bij Comfort 4 mailboxen, bij Maxi 6 mailboxen, telkens x 5 aliassen en met een maximum capaciteit van 1GB per mailbox (wat ik persoonlijk altijd krap heb gevonden). Bij het aanmaken van een 2e mailbox moet je wel eerst de alias van dat bepaald mailadres in je 1e mailbox deleten want dubbel in 2 mailboxen aanvaardt het systeem niet. Ik heb dat een paar maanden geleden eens uitgeprobeerd omdat mijn enige mailbox te snel volliep. De mails van dat mailadres best locaal opslaan voor je het adres delete.
Inderdaad Jan moet in eerste instantie zorgen dat ze aparte mailboxen hebben en niet tezamen in één mailbox.
Ter info samenvatting aantal mailboxen navenant het abonnement => http://bgctv.skynetblogs.be/#aantalmailboxen
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan,

jullie delen dezelfde mailbox met een alias. Indien jullie elk een apparte mailbox willen moet een nieuwe aangemaakt worden. Dit kan via deze procedure: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mailbox/partic...

MVG,

Wim

Reageer