Duitstalige zenders

  • 20 May 2013
  • 5 reacties
  • 738 Bekeken


Beste,


ARD en ZDF moeten blijven!! We zitten hier in Vlaanderen. We hebben meer Franstalige (23) zenders dan Nederlandstalige (16) zenders. Hiervan zijn meer franse (7) zenders ook nog in HD ten opzichte van de nederlandstalige (3) zenders. Waarom niet een paar franstalige zenders minder of de dubbele zenders eruit (VTM, Canvas en Een). Of verwijder een paar van die internationale zenders (Rai uno, due, tre, Al Aoula enz). Zet deze maar in een Plus pakket !


Bert

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb vanaf vrijdag Telenet dig. TV erbij. In principe eerst enkel voor ARD en ZDF, maar voor 8.20€ p.maand, waarvan 4 maanden gratis in promo, heb ik tijd om het te proberen. Het kabelabonnement had ik sowieso nog behouden, en het jaarabonnement was al betaald tot einde maart 2014, maar ik krijg daar 10 maanden van terugbetaald, omdat ze dat nu mee per maand afrekenen. De extra-kosten zijn dus miniem voor mij, zodat ik het eerder zie als een extra-boeket.

Hallo allemaal,

Jullie kunnen ervan overtuigd zijn dat Belgacom er steeds naar streeft om aan
haar klanten de beste diensten aan te bieden, en dit tegen de beste
voorwaarden.

In dit specifieke geval heeft Belgacom geprobeerd
om een redelijke overeenkomst te bereiken met ARD/ZDF met het oog op de verdere
verdeling van deze zenders.

Hieromtrent zijn lange onderhandelingen gevoerd maar ARD/ZDF bleef
helaas een onredelijke prijs eisen, die het voor Belgacom onmogelijk maakte om
een duurzaam aanbod aan te bieden in een uiterst concurrentiële omgeving.

Dit onverzettelijk gedrag van ARD/ZDF liet Belgacom geen andere optie
dan alternatieve Duitse zenders te zoeken om haar Duitstalig aanbod te kunnen
behouden.

Deze zoektocht naar alternatieve oplossingen leidde ertoe dat
overeenkomsten werden afgesloten met twee Duitse zenders (Sat1 en ProSieben)
waardoor nu zelfs drie Duitse zenders in plaats van twee zullen worden
aangeboden.

Wij betreuren nog steeds de houding van de Duitse openbare zender die
ons ertoe noodzaakte ons aanbod te wijzigen. We zijn er echter van overtuigd dat
de nieuwe zenders zullen beantwoorden aan de verwachtingen van het Duitstalige
publiek in België , zoals dat ook het geval is voor het kijkpubliek in
Duitsland.
Met vriendelijke groeten,
Eva

 Tot mijn verbazing heb ik vorige week vastgesteld dat ARDen ZDF weg zijn. Hopelijk is dit van tijdelijke aard anders moet ik op zoek naar een andere aanbieder van TV (en internet en telefoon). Ik zou nochtans liever niet overstappen van een Belgisch bedrijf (Belgacom) naar een Amerikaans bedrijf (telenet). Misschien zijn er andere zoals Snow. De alternatieven zijn comerciële zenders en dus niet veel soeps. Ik wacht nog een maand of zo en als ARD en ZDF niet terugkeren ben ik weg.
Badge
Demira, hier vind je het antwoord :
Reputatie 7
Badge +1


Hier even een uittreksel ujigt een anrtikelo in De Standaard:



In een persmededeling laat Telenet weten dat de raad van bestuur van Telenet Group Holding het ontslag van Sickinghe aanvaard heeft. 'In onderling overleg werd beslist dat Duco Sickinghe zijn huidige uitvoerende functie zal neerleggen op 31 maart 2013 en zal aftreden als bestuurder op de algemene aandeelhoudersvergadering van 24 april 2013.'



'Goed moment'


De beslissing van Sickinghe komt er in de nasleep van de mislukte overname van Telenet door het Amerikaanse bedrijf Liberty Global. 'In het licht van de recente gebeurtenissen is de tijd aangebroken om nieuwe stappen te zetten. Ik ben van mening dat dit de beste optie is in het belang van de verdere toekomst van Telenet. Deze beslissing heb ik dan ook genomen op een moment dat Telenet zeer goed is voorbereid om de komende jaren nog verder te groeien', zegt hij in het persbericht.



Liberty Global is er weliswaar niet in geslaagd om Telenet met een overnamebod volledig in handen te krijgen, maar de invloed van de Amerikanen is weer wat gegroeid, waardoor de speelruimte van Sickinghe beperkter zou worden. Al snel na de overnamepoging had hij aangegeven dat hij voor zich geen rol als louter lokale topman zag weggelegd. In die context lijkt zijn beslissing om op te stappen niet zo vreemd.

Reageer