Beantwoord

Dubbele opnames op decoder1 en 2

  • 27 January 2017
  • 9 reacties
  • 331 Bekeken

Opname op decoder 1 geeft ook een opname op decoder2 zonder dat deze zelfs aanstaat.
Dus moet ik steeds deze opnames op beide decoders verwijderen, vorige decoders was er geen probleem.
icon

Beste antwoord door Jimmy O 27 January 2017, 16:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Micha,

De meeste opnames worden op het netwerk opgenomen waardoor je de opname op de twee de decoder ook ziet.

Aljs je de opname wist op 1 van de 2 decoders dan zal dit op de andere decoder ook niet meer zichtbaar zijn.

mvg,

OdB
bij ons zijn opnames genomen op decoder 1 ook te zien op decoder 2, maar omgekeerd niet. kan ik dit aanpassen zodat alle opnames op beide decoders te zien zijn?
als ik tijdens een opname wil zappen krijg ik soms de melding dat de opname stopt als ik doorga???
Reputatie 5
Badge +3
Welke type decoders heeft u? Als de eerste een V5 compact is worden alle programma's op de server opgenomen en kan je deze op beide decoders bekijken, als je tweede decoder een V4 of V5 met harde schijf is kan het zijn dat de opnames op deze decoder op die schijf worden opgenomen en kan je de opnames enkel op die tweede decoder bekijken.
Het probleem zappen kan je misschien oplossen door op te nemen in SD, kan zijn dat je profiel niet toelaat meerdere programma's in HD op te nemen terwijl je tv kijkt in HD.
Doe eens een lijntest:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html?v1=shorturl&v6=tvmogelijkheden#/input

Heb je de decoders al eens gereboot? Stekkers of schakelaar achteraan gedurende 10 sec off, terug opstarten.

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Geert,

bij je volgende opname, ga eens naar opname opties en selecteer bij beschikbaarheid "min 60 dagen". Laat ons weten of dit je probleem oplost.

MVG,

Wim
als je tweede decoder een V4 of V5 met harde schijf is kan het zijn dat de opnames op deze decoder op die schijf worden opgenomen en kan je de opnames enkel op die tweede decoder bekijken.

mvg.

engineering beweerd toch dat het ook in nPVR wordt opgenomen als dit leest hier
bedankt,
ik ga dit eens allemaal uitproberen.
zijn allebei V5 met harde schijf.
Reputatie 5
Badge +3
De meeste programma's worden opgenomen op de server voor 60 dagen tenzij dat je de opties bij het programmeren aanpast, in dat geval, als ze op de server staan, kan je ze op beide decoders bekijken.
In het andere geval op de harde schijf zijn ze enkel te bekijken op de decoder in kwestie.
Maar nogmaals, bij het programmeren op een V5 kan je ervoor kiezen, 60 dagen, of onbeperkt.
hierbij info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/opnames-onbeperkt-bewaren-in-plaats-van-60-dagen.html#/cpl1led

Mvg.
Hey jdm,
Wat wel heel verwarrend is, is wat door engineering uitgelegd werd (zoals in de link hierboven die ik meegeven heb), namelijk dat zelf als de opname, bijvoorbeeld een v5 decoder, op harde schijf opgenomen wordt, deze ook in duplicaat op de server opgeslagen staat, ( zonder dat je bij de programmatie voor onbeperkt gekozen hebt).
Dus volgens mij moet je dan die opname toch ook op de andere decoders kunnen zien als je nog andere decoders staan hebt, aangezien deze opname ook in duplicaat op de server staat.
Reputatie 5
Badge +3
Ok, ga het uittesten, laat u iets weten.

groeten
Janick

Reageer