Dubbelaflevering opnemen op Belgacom server via TV gids

  • 11 August 2013
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik plande deze week via de TV gids de opname op de Belgacom Server van 'De Killing' op Canvas, wat eigenlijk een dubbelaflevering is.

Tot mijn grote spijt was enkel de eerste aflevering volledig opgenomen en slechts een heel klein deel van de tweede aflevering. Is dit een fout in de opnamesoftware en hoe kan de volledige dubbelaflevering opnemen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Soms staat die 2e aflevering er nog eens apart achter in de TV-gids en moet je beide programmeren (of gebruik de serieopnames). Bij 'de Erfenis' zondagavond op één staan er telkens 2 afleveringen, een vanaf 23.15u en een vanaf 23.55u. Als je beide opneemt worden die toch als één geheel afgespeeld zonder onderbreking. Héél raar, nooit voorheen meegemaakt.

Reputatie 7
Badge +1


Bij Belgacom kan zowat alles wat bij Telenet kan. Ik kan het weten, want ik ze alle twee. Belgacom heeft enkel de beperking dat je vanuit de TV-gids een vaste insteltijd hebt van 5 voor en 20 na (wat meestal voldoende is), wat je enkel kunt verkorten en niet verlengen. Bij Telenet kan je de standaardinstelling aanpassen, en ook nog tijdens het programmeren de voor en na tijd aanpassen (ook verlengen). Bij handmatig programmeren kan je bij Belgacom dan weer een titel ingeven, bij Telenet niet. Het groter voordeel van Belgacom blijft de mogelijkheid nPVR op te nemen, waardoor je geen schijfruimte nodig hebt. De kleinere harde schijf (320GB tegenover 500GB bij Telenet) hoeft dan ook geen nadeel te zijn. Voor dagdagelijkse opnames die je toch redelijk snel bekijkt (bij ons zowat 90%) is dat handig en is de de 30 dagen beschikbaarheid geen hinder..Je kunt bovendien meer dan 2 programma's tegelijk opnemen en naar een andere zender kijken. Bij Telenet maar 2, maar wél van alle zenders (bij Belgacom maar belgische zenders in nPVR). 't is maar zoals je 't bekijkt.

Reputatie 7
Badge +1


Neen hoor Elsa, nog geen satelliet in mijnen hof of aan mijne gevel. Dank zij een tip hier op het forum in de zoveelste topic over ARD en ZDF, kan ik nu ook zogoed als alle duitse posten op mijn PC bekijken via Schoener fernsehen, al heb ik er al een heleboel met Belgacom en Telenet samen....En een laptop heb ik niet, wél een netbook van Medion gekocht zowat 2 jaar geleden voor een kozijn van mijn vrouw en er een op internet gevonden 2GB Ram latje ingestoken en een SD-kaartje van 4GB voor Ready Boost; is nu een héél goed toestelletje (voor 269€ gekocht)..

Reageer