Beantwoord

Dubbel zoveel opnemen met 2 decoders?

  • 28 January 2017
  • 9 reacties
  • 293 Bekeken

Hallo, we hebben een 2de decoder ( zo een kleintje zonder harde schijf, waarbij de programma's 60 dagen erop blijven staan) aangeschaft met de bedoeling van die aan te sluiten op een 2de tv toestel en daar dan ook andere dingen op op te nemen. Nu merk ik echter dat alles van onze eerste decoder zichtbaar is op de nieuwe decoder en als ik iets programmeer op de nieuwe, zie ik dit ook verschijnen op de oude decoder. Hoeveel programma's kan ik nu eigenlijk tegelijkertijd opnemen op de 2 decoders samen?
Mvg,
Tania
icon

Beste antwoord door Wim VL 28 January 2017, 15:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Volgens mij onbeperkt
Reputatie 7
Badge +4
In principe kan er oneindig opgenomen worden op de servers.

MVG,

Wim
Inderdaad dit klopt maar wel enkel bij opslag op korte termijn 60 dagen, als je ze op langere termijn wilt bewaren is er een beperking.
Zoals beschreven hier
Dus bijvoorbeeld 4 programma's op een verschillende zender op hetzelfde uur is geen probleem als ik het goed begrijp?
Reputatie 7
Badge +4
Klopt.
Ok dank je wel!
Reputatie 7
Badge +3
Maakt het eigenlijk een verschil uit of je een opname in HD of SD doet, qua opnamecapaciteit? Ik neem alles op in SD, Maar kan ik evenveel opnemen "op lange termijn", als ik dit in HD zou doen?
Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen opnemen op lange termijn als je HD kiest, het is alleen de opslagduur die beperkt wordt op de servers bij opslag op lange termijn.
Je kan het ook zien in de menu van je decoder, bij opnames op lange termijn, welk aandeel er nog oveschiet van de opslagduur van 50 uur.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is juist het probleem. Mijn lange termijn capaciteit staat dikwijls op minder dan 10%. :8 Daarom dat ik mij afvraag of het wel zin heeft om alles in HD op te nemen. Ik il niks in korte termijn bewaren, want ik heb ondervonden dat mijn V5 HD dan bij het doorspoelen gaat flippen en dit is niet onder controle te houden. En een V5 zonder HD wil ik niet, omdat ik nu ook op de HD kan opslaan, wat mijn capaciteit verhoogd. Tja, hier wordt veel naar tv gekeken.

Reageer