Skip to main content
Van zodra ik digitale tv opstart, begint het DSL lampje op mijn modem te knipperen. Krijg geen zenders, ook opgenomen programma's niet beschikbaar. Heb modem en digitale tv al volledig opnieuw opgestart zoals beschreven in het helponderwerp. Het laden van belgacom tv lukt maar zodra er een zender probeert te laden, valt alles opnieuw stil. Na enige tijd verschijnt er op het scherm: "Het systeem is tijdelijk onbeschikbaar."

Als ik digitale tv afzet heb ik wel internetverbinding, niet wanneer het lampje DSL knippert (dus wanneer ik decoder aanzet).

Waarschijnlijk probleem met je modem bbox2, probeer even een factoryreset te doen: zie eventueel op mijn blog

=> http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryresetbbox2

of

zoals hieronder:

Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)

♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.

♦ Ofwel een softwarematige Reset

Open de BBOX Menu via de de browser

door http://192.168.1.1/" target="_blank en volg de onderstaande procedure.

⇒ Menu: Advanced Settings

⇒ ⇒ Menu: Maintenance

⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
Bedankt voor de reply!

Heb daarnet nog even geprobeerd. Alles werkt terug naar behoren. Probleem is blijkbaar vanzelf opgelost.

Bedankt voor de reply!

Deze ochtend werkte het even, maar vanavond opnieuw hetzelfde probleem. Heb nu ook modem gereset, maar zonder resultaat. Een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Heb je al eens de Technische helpdesk gecontacteerd via gratis nummer 0800 22 700 , daarbij wordt een lijnmeting uitgevoerd en mss stellen ze zo vast waar het probleem zit.

Dit heb ik zojuist gedaan. Ze gaan morgen iemand langssturen.

Hou ons op de hoogte als je wilt.

thx.

Zal ik doen.

Vorige week is een technieker van belgacom langsgeweest. Deze heeft 2 dingen gedaan:

1. Er bleken te veel apparaten te zitten op het kastje dat in het stopcontact steekt om de b-box met digitale tv te verbinden. Is raar, want hier had ik eerder nooit last van gehad. Bovendien had ik het gekoppeld zoals beschreven op het bijgevoegde plannetje. Maar toch hielp dit: daarna was het probleem opgelost.

2. Blijkbaar had de lijn sowieso al veel last van schommelingen. De technieker heeft later nog iets gedaan aan de verdeelkast in de kelder van het gebouw (ik woon in een appartementsgebouw met voorziening voor Belgacom). Idd, sindsdien flikkert het beeld veel minder vaak.

Ok bedankt bart voor de replay

Reageer