log eens in op de modem http://192.168.1.1/ en post uw lijnwaardes eens aub
mvg
1 vraagje waar vind je die in het menu ?
beste
de lijnwaardes van een philips modem kan je vinden via ADSL SETTINGS -> STATUS
u heeft dus nog een adsl modem, heb u al geinformeerd of vdsl2 eventueel mogelijk is?
mvg
Is dat gratis of wat kost het, moet ik dan alle kabels vervangen ? En kan u de lijnwaarden doormeten van mijn huidige internetaansluiting?
mvg
als u bij de gelukkigen hoort die aansluitbaar zouden zijn op vdsl2 moet u éénmalig €50 betalen voor een andere modem (bbox 2). Eva kan eens kijken of of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is. indien zo, dan gaat er een nieuwe wereld voor jou open en zal je na overschakeling veel sneller kunnen surfen. je kan natuurlijk ook bellen naar de klantendienst 0800 22 800. de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link :
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden
ik kan geen lijnwaarden doormeten, daarvoor moet u bij de technische dienst zijn.
maar kan u eventueel uw lijnwaardes van uit uw modem posten?
mvg
maar ik heb iets gepost, ik weet niet waar ik die vind hoor...
Ik heb de test gedaan en ik kan 1 TV aansluiten. Wat nu ?
beste
uw waarden zijn goed te noemen
je kan misschien eens de bekabeling / splitter etc controleren, desnoods technische dienst contacteren voor uw lijn te checken
aangezien je maar 1 TV kan aansluiten zal vdsl2 niet mogelijk zijn voor u, sorry to say
welk abonnement heb je eigenlijk?
mvg
Beste gillian,
Op het eerste zicht lijkt er geen probleem te zijn. Nu zien we wel enkel een momentopname van uw lijn.
Als het internet uitvalt wat gebeurt er dan op uw modem? Welke lampjes knipperen of gaan uit? Met name het DSL lampje en/of internet lampje.
U kan het best naar onze technische dienst bellen op het nummer 0800 22 700 deze zijn alle dagen tot 22uur beschikbaar.
Zij kunnen enkele tests uitvoeren en zien of het probleem aan de lijn/modem ligt.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.