Skip to main content
Hallo,



mijn gegevens:




  • modem/router: Philips SNV6520/18
  • Belgacom
  • Laptop >>> draadloos verbonden
  • PS3 >>> kabel

Ik heb dus problemen met mijn internet, bij mijn laptop valt het mee... daar valt het wel uit maar op zich herstelt het zich snel.



Mijn ps3 is een andere zaak... als internet uitvalt, is dit zeer vervelend en dit kan soms heel vaak gebeuren.



Nu mijn vraag: Kan iemand mij helpen ? Ligt dit aan mijn ROUTER/MODEM ?



dringende hulp gezocht, bij voorbaat dank Gillian

log eens in op de modem http://192.168.1.1/ en post uw lijnwaardes eens aub



mvg


1 vraagje waar vind je die in het menu ?


beste



de lijnwaardes van een philips modem kan je vinden via ADSL SETTINGS -> STATUS



u heeft dus nog een adsl modem, heb u al geinformeerd of vdsl2 eventueel mogelijk is?



mvg


Is dat gratis of wat kost het, moet ik dan alle kabels vervangen ? En kan u de lijnwaarden doormeten van mijn huidige internetaansluiting?



mvg


als u bij de gelukkigen hoort die aansluitbaar zouden zijn op vdsl2 moet u éénmalig €50 betalen voor een andere modem (bbox 2). Eva kan eens kijken of of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is. indien zo, dan gaat er een nieuwe wereld voor jou open en zal je na overschakeling veel sneller kunnen surfen. je kan natuurlijk ook bellen naar de klantendienst 0800 22 800. de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden



ik kan geen lijnwaarden doormeten, daarvoor moet u bij de technische dienst zijn.



maar kan u eventueel uw lijnwaardes van uit uw modem posten?



mvg


maar ik heb iets gepost, ik weet niet waar ik die vind hoor...


Ik heb de test gedaan en ik kan 1 TV aansluiten. Wat nu ?


beste



uw waarden zijn goed te noemen



je kan misschien eens de bekabeling / splitter etc controleren, desnoods technische dienst contacteren voor uw lijn te checken



aangezien je maar 1 TV kan aansluiten zal vdsl2 niet mogelijk zijn voor u, sorry to say



welk abonnement heb je eigenlijk?



mvg


Beste gillian,



Op het eerste zicht lijkt er geen probleem te zijn. Nu zien we wel enkel een momentopname van uw lijn.



Als het internet uitvalt wat gebeurt er dan op uw modem? Welke lampjes knipperen of gaan uit? Met name het DSL lampje en/of internet lampje.



U kan het best naar onze technische dienst bellen op het nummer 0800 22 700 deze zijn alle dagen tot 22uur beschikbaar.



Zij kunnen enkele tests uitvoeren en zien of het probleem aan de lijn/modem ligt.



Met vriendelijke groeten,



Eva van Belgacom.


Reageer