Dringend hulp nodig

  • 22 July 2014
  • 2 reacties
  • 278 Bekeken


Het probleem is namelijk dat wij thuis met 4 zijn en omdat ik een gamer ben heb ik een goeie verbinding nodig dit is geen probleem zolang er niemand anders op internet zit , maar vanaf iemand op youtube gaat bv blijft mijn spel haperen en niet alleen ik maar ook mijn team ergert zich hieraan , wij hebben een bbox 2 , maar ik heb gehoord van QoS ( quality of service ) maar dit is niet mogelijk met een bbox 2 denk ik , ik vind het toch niet


Is dit wel mogelijk of hebben jullie een andere modem die dit wel kan ? of een andere oplossing





alvast bedankt

2 reacties


op gebied van Qos maakt het niet uit welke, van de twee bboxen die Belgacom heeft, je gebruikt.


Maar mss is je internetsnelheid niet hoog of beter gezegd welke lijnsnelheid heb je (synchronisatie snelheid van je bbox modem)


Als je met alles via wifi werkt is je max snelheid sowieso maar rond de 20 Mbit/s , indien je in de beste omstandigheden werkt , dus goed wifi ontvangst en niet teveel gestoord bent door naburige kanalen.


Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1

vul er je paswoord in, dat je vindt naast het serienummer, (SN:) op de sticker van je bbox modem.



en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB


kan je uw game computer niet via netwerkkabel aan de modem verbinden





























Downstream line rate

9048 kbps







Upstream line rate

552 kbps





Downstream Training Margin

18.3 dB


zou normaal genoeg moeten zijn , als er niemand op pc zit heb ik geen last


kabel gaat niet gaan , is het niet mogelijk om mijn bbox2 te gebruiken voor telefoon en een nieuwe modem voor het internet?

Reageer