Hallo, ik heb een pc onder windows 7 met draadloze netwerkkaart. Jammer genoeg krijg ik na het opstarten van de computer telkens geen verbinding meer met de b-box 2. telkens kot het volgende:
verbinding met netwerk maken
Deze computer heeft beperkte connectiviteit met "naam netwerk".
Mijn b-box 2 wordt onmiddellijk herkent (verbinding uitstekend) maar na verbinding maken komt: Openbaar netwerk en beperkte toegang (tot mijn netwerk)
heb het volgende al geprobeerd:
BBOX 2 herstarten (stekker uittrekken)
-veranderen van kanaal van de BBOX2
veranderen IP adres
TCP/IPv6 uitschakelen van de router.
Ik moet de netwerkkaart verschillende keren aan/uit zetten, verbinding maken en dan lukt het wel, maar dit duurt soms tot een half uur totdat ik verbinding heb = zeer omslachtig.
Lan geen probleem, echter dan heb ik steeds een Kabel van 10 meter door mijn huis liggen.
nu heb ik een andere gebruiker gezien, die een router achter de b-box heeft geplaatst en dan werkt het wel.
Echter, dat is dan weer een extra investering van minstend EUR 50,- voor een goede router.
Kan het ook anders??
Dank voor antwoord.
N.B. heb nog een laptop onder windows 7, hier ook na het opstartenwindows hetzelfde probleem, echter na één keer de netwerkkaart aan-/uitzetten werkt het. ook niet ideaal maar het werkt.
Groeten
Marc
Bladzijde 1 / 1
welk beveiligingstype wordt er gebruikt? u kan best WPA beveiliging gebruiken. als u dat hebt gedaan eens de lijst van voorkeursnetwerken "leeg" maken.
daarna verbinding maken met uw netwerk
een router achter de bbox2 lijkt me een overbodige investering, ken genoeg mensen waar het goed werkt
evt ook drivers netwerkkaart updaten, maar aangezien je het ook op laptop hebt zal het dat wel niet zijn
mvg
daarna verbinding maken met uw netwerk
een router achter de bbox2 lijkt me een overbodige investering, ken genoeg mensen waar het goed werkt
evt ook drivers netwerkkaart updaten, maar aangezien je het ook op laptop hebt zal het dat wel niet zijn
mvg
Heb je een ethernet kabel? Als je die kan aansluiten op je pc kan je verder en kan je dus zo naar je b box2.Met Je laptop is dit geen probleem moest deze niet draadloos gaan.
beveiligheidstype stond op veiligheid stond op WPA/WPA2. heb hem nu op WPA gezet, maar hij stort meteen af. Krijg volgende foutmelding:
"De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk".
Heb nu een ethernet kabel ingeplugd, werkt zonder problemen, maar heb hiervoor wel een 10meter kabel nodig. ligt door de halve woonkamer en computerkamer. wil dit door draadloos te internetten vermijden, maar als het niet lukt, moet dit maar.
mvg
"De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk".
Heb nu een ethernet kabel ingeplugd, werkt zonder problemen, maar heb hiervoor wel een 10meter kabel nodig. ligt door de halve woonkamer en computerkamer. wil dit door draadloos te internetten vermijden, maar als het niet lukt, moet dit maar.
mvg
heb de beveiligheid nu op WPA2 gezet (dus niet WPA/WPA2). Het werkt u beter. na restart netwerkkaart 1x moeten aan en opzetten (hier kan ik mee leven), na volgende restart werkte het onmiddellijk. Hoop dat problemen hiermede opgelost zijn. Zal het morgenvroeg bekijken en berichten.
Bedankt voor de feedback!!
Mvg
Bedankt voor de feedback!!
Mvg
Ze hadden mij hier ook ene aangesleerd van 10 meter bij belgacom.Dae zou standaard zijn jij had dit misschien nodig.Nu de laatste maal ben ik slimmer geweest en hierover in een computerwinkelgeweest en één van 5 meter gaan halen.Als je wil kan je nog korter nemen ook.
het kabel op zich is geen probleem. Die 10 meter heb ik wel nodig aangezien mijn 1e
aansluitingspunt zover van mijn pc staat.
Heb vanochtend de pc weer opgestart, weer hetzelfde liedje. Geen verbinding.
Bbox nog eens helemaal gereset, draadloos netwerk opnieuw ingesteld, het werkt totdat pc afgezet wordt. Na restart weer geen verbinding.
Het zal wel aan Windows 7 liggen, want onder xp (oude pc) is er geen enkel probleem.
Weet verder geen oplossing (ook nieuwste software van de netwerkkaart geinstalleerd), dus zal ik maar het ethernetkabel blijven gebruiken. Dit werkt prima. Het rondslingerende kabel moet ik er dan maar voor lief bijnemen.
Groeten
aansluitingspunt zover van mijn pc staat.
Heb vanochtend de pc weer opgestart, weer hetzelfde liedje. Geen verbinding.
Bbox nog eens helemaal gereset, draadloos netwerk opnieuw ingesteld, het werkt totdat pc afgezet wordt. Na restart weer geen verbinding.
Het zal wel aan Windows 7 liggen, want onder xp (oude pc) is er geen enkel probleem.
Weet verder geen oplossing (ook nieuwste software van de netwerkkaart geinstalleerd), dus zal ik maar het ethernetkabel blijven gebruiken. Dit werkt prima. Het rondslingerende kabel moet ik er dan maar voor lief bijnemen.
Groeten
beste marcusk5
ik zou toch aanraden WPA te gebruiken (ipv WPA2 of WPA/WPA2). en dan nog eens de lijst van voorkeursnetwerken "leeg" maken.
mvg
ik zou toch aanraden WPA te gebruiken (ipv WPA2 of WPA/WPA2). en dan nog eens de lijst van voorkeursnetwerken "leeg" maken.
mvg
Beste Xenne,
bedankt voor je feedback. als ik security op WPA zet, dan kan ik helemaal geen verbinding krijgen/maken met mijn bbox.
er komt een rood kruis met vermelding: "De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk"
De toets "verbinding maken" reageert niet beter gezegd is geblokkeerd.
(heb mijn voorkeursnetwerk leeggemaakt, zoals je hebt gezegd maar dit helpt jammer genoeg niet). WPA2 werkt na zoveel keren proberen.
Maar, zoals ik al eerder zei, ik zal het draadloos internet op mijn pc laten varen en het ethernetkabel gebruiken.
Mvg
bedankt voor je feedback. als ik security op WPA zet, dan kan ik helemaal geen verbinding krijgen/maken met mijn bbox.
er komt een rood kruis met vermelding: "De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk"
De toets "verbinding maken" reageert niet beter gezegd is geblokkeerd.
(heb mijn voorkeursnetwerk leeggemaakt, zoals je hebt gezegd maar dit helpt jammer genoeg niet). WPA2 werkt na zoveel keren proberen.
Maar, zoals ik al eerder zei, ik zal het draadloos internet op mijn pc laten varen en het ethernetkabel gebruiken.
Mvg
goeieavond. volgens mij krijg je die fout van "De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk" omdat hij probeert te connecteren met oude instellingen die nog op jouw computer staan, en de netwerknaam/WPA key zijn nu blijkbaar anders vandaar dat het hem niet lukt. dus zoals gezegd zou je die oude instellingen eerst en vooral moeten verwijderen en dan opnieuw proberen .... maar dat heb je blijkbaar gedaan?
soit, als je met kabel kan werken is dat uiteindelijk toch wel beter
mvg
soit, als je met kabel kan werken is dat uiteindelijk toch wel beter
mvg
Je moet uiteraard ook op uw pc het beveiligingstype mee aanpassen naar WPA (ipv WPA2).
En voor de duidelijkheid: het probleem is niet Windows 7, het probleem is de b(rol)box. Met Windows 7 en een ander type router is er geen enkel probleem.
En voor de duidelijkheid: het probleem is niet Windows 7, het probleem is de b(rol)box. Met Windows 7 en een ander type router is er geen enkel probleem.
Beste Marcus,
Ik vrees dat dit eerder te maken heeft met de configuratie van uw pc of de modem.
Ook ik denk nog steeds aan de voorkeursnetwerken die verwijderd moeten worden.
Netwerkcentrum => linkerkant 'draadloze netwerken beheren' => leegmaken.
Wat ook verdacht klinkt is de netwerkkaart die na x aantal pogingen wel connectie kan maken.
Kan deze pc getest worden op een ander draadloos netwerk in uw omgeving.
Op deze manier kunnen we onderscheiden of het probleem op uw pc of de modem config ligt.
Mvg,
Eva van Belgacom
Ik vrees dat dit eerder te maken heeft met de configuratie van uw pc of de modem.
Ook ik denk nog steeds aan de voorkeursnetwerken die verwijderd moeten worden.
Netwerkcentrum => linkerkant 'draadloze netwerken beheren' => leegmaken.
Wat ook verdacht klinkt is de netwerkkaart die na x aantal pogingen wel connectie kan maken.
Kan deze pc getest worden op een ander draadloos netwerk in uw omgeving.
Op deze manier kunnen we onderscheiden of het probleem op uw pc of de modem config ligt.
Mvg,
Eva van Belgacom
goede middag,
Bedankt voor de reactie
@ wouter1984, ja op de pc heb ik dit ook mee aangepast, maar dit helpt helaas niet.
@ Eva, de netwerken heb ik ook al leeggemaakt. Jammer genoeg kan ik dit niet op een ander draadloos netwerk testen.
Maar geen probleem, ik gebruik nu geen draadloos meer. Zoals Xenne reeds zei is dit toch beter (stabieler/sneller)
Mvg
Bedankt voor de reactie
@ wouter1984, ja op de pc heb ik dit ook mee aangepast, maar dit helpt helaas niet.
@ Eva, de netwerken heb ik ook al leeggemaakt. Jammer genoeg kan ik dit niet op een ander draadloos netwerk testen.
Maar geen probleem, ik gebruik nu geen draadloos meer. Zoals Xenne reeds zei is dit toch beter (stabieler/sneller)
Mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.