draadloos internet beperkte toegang netwerk BBOX2

  • 27 December 2010
  • 4 reacties
  • 3367 Bekeken

login :fa451448@skynet.be

Wanneer ik een draadloze internet verbinding wil met mijn laptop (windows 7) dan krijg ik soms de volgende boodschap op del laptop :

verbinding met netwerk maken
Deze computer heeft beperkte connectiviteit met "naam netwerk".



Indien het mij toch lukt om een internet verbinding te maken , dan valt deze verbinding regelmatig uit : in het "netwerkcentrum" van de laptop
(windows7) zie ik dan staan : Openbaar netwerk en beperkte toegang (tot mijn netwerk)

Wat ik zelf al heb geprobeerd :
- BBOX 2 herstarten (stekker uittrekken)
- veranderen van kanaal van de BBOX2 : voorstel van de technische dienst
- indien ik de laptop via een kabel met de modem connecteer : geen probleem
- een router achter de BBOX2 gehangen : geen probleem om te internetten via deze router
- het is geen kwestie van een slecht signaal : laptop staat een meter van de BBOX2 (uitstekend signaal volgens de laptop)

Wie kan mij hiermee helpen

Groeten
Chris

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Heb ook hetzelfde voor gehad. Volgens een of ander win7 forum kan het opgelost worden met de dns in te geven op je draadloze netwerk adapter: ga naar control panel-network and sharing center-dan lnks van het panel klik op : change adapter settings, klik dan rechts op de draadloze connectie en kies properties. Klik dan internet Protocol version 4 (tcp/ipv4) aan en klik dan properties.Laat IPadres op automatisch staan en klik: use the following dns server adres, geef in bij Preferred dns: 195.238.2.21 en geef in bij Alternate dns: 195.238.2.22.

Bij mij werkte dit. Mijn draadloze verbinding viel op mijn win7 pc altijd weg maar niet op mijn xp-pc. Op de win7 fora heb ik dit gevonden en het werkte. Succes ermee.
pdrke ,

ik heb de DNS 195.238.2.21 en 195.238.2.22 ingegeven , maar dan ik helemaal geen verbinding meer maken met het internet.

toch bedankt voor je reactie pdrke.

heeft iemand anders nog een idee/oplossing

groeten

Chris
Chris,

Probeer IPv6 eens uit te vinken bij de eigenschappen van je draadloze adapter?

Met vriendelijke groeten..
Bjorn ,

Sorry voor mijn late reactie

Ik heb IPv6 uitgevinkt maar dit geeft niet het gewenste resultaat.

Ik heb een router aangekocht en die achter de BBOX2 gehangen en nu valt mijn draadloos netwerk niet meer weg.

Het is niet de ideale oplossing , maar in elk geval werkt nu mijn draadloos netwerk naar behoren

groeten

Chris


Reageer