Vraag

Draadloos AC op bbox3

  • 2 November 2016
  • 16 reacties
  • 400 Bekeken

Reputatie 1
Badge
ik heb sinds maandag een internet lijn van proximus, internet maxi
maar met onze tablets kan ik verbinding maken met de wifi 5.0 ghz.
op mijn laptop heb ik een wifi usb stick netgear A6100 die ook het AC netwerk heeft, maar het programma netgear genie zegt de modem een N is.
en onze tablet en smartphones werken wel met de 5 GHZ wat vel sneller is.
is dat normaal? of is misschien mijn netgaer usb wifi stick stuk?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ben je zeker dat je stick 5Ghz ondersteund?
Reputatie 1
Badge
Ben je zeker dat je stick 5Ghz ondersteund?

https://www.bol.com/nl/p/netgear-a6100-wifi-adapter/9200000039268413/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002013-G-21018522044-S-207963286604-9200000039268413

deze stick heb ik
Reputatie 4
Badge +2
Ben je zeker dat je stick 5Ghz ondersteund?

Ja, die ondersteund 5Ghz.

Reputatie 1
Badge
Ben je zeker dat je stick 5Ghz ondersteund?

Ja, die ondersteund 5Ghz.



en het rare is dat ik de 5GHZ niet vind ermee.
zou die kapot kunnen zijn?
Reputatie 4
Badge +2
Ben je zeker dat je stick 5Ghz ondersteund?

Ja, die ondersteund 5Ghz.



en het rare is dat ik de 5GHZ niet vind ermee.
zou die kapot kunnen zijn?


Om daar uitsluitsel van te krijgen zou je het eens moeten testen bij een andere AC-modem, of het daar wel of ook niet lukt.
Reputatie 1
Badge
Ben je zeker dat je stick 5Ghz ondersteund?

Ja, die ondersteund 5Ghz.



en het rare is dat ik de 5GHZ niet vind ermee.
zou die kapot kunnen zijn?


Om daar uitsluitsel van te krijgen zou je het eens moeten testen bij een andere AC-modem, of het daar wel of ook niet lukt.

dit ga ik proberen eens deze dagen bij men schonzus, die heeft ook een bbox3
Reputatie 1
Badge
Ik zie nu wel 2.4 GHZ en 2.4 GHZ WPS daar is de wifi stick nu met verbonden.
Reputatie 1
Badge
ik heb mijn laptop kunnen testen op een andere bbox3 en ook vond de netgaer usb wifi ook geen 5 GHZ.
ik had mijn software ervoor opnieuw geïnstalleerd, maar help niet. ik zal mijn netgear wifi mogen terug zenden naar bol.com
Reputatie 4
Badge +2
ik heb mijn laptop kunnen testen op een andere bbox3 en ook vond de netgaer usb wifi ook geen 5 GHZ.
ik had mijn software ervoor opnieuw geïnstalleerd, maar help niet. ik zal mijn netgear wifi mogen terug zenden naar bol.com


dat zou geen probleem mogen zijn bij bol.com

Reputatie 1
Badge
Neen, heb onlangs een chromecast terug moeten zenden en heb ook mijn centen terug gekregen
Ik dacht dat een standaard bbox3 zonder de "-ac" suffix geen "ac" protocol ondersteunde ?
Reputatie 1
Badge
Ik zie op onze tablet ons netwerk staan wifi 2.4 en wifi 5.0 en als ik verbind met de 5.0 dan werkt alles veel sneller en blijft onze betaalde stievie app spelen. OP de 2.4 viel deze veel uit. En ook was dat met Netflix zo
niet verwonderlijk, de 2.4 band zit overvol terwijl er op 5.0 vrijwel geen ziel te bekennen valt 😉
Reputatie 1
Badge
niet verwonderlijk, de 2.4 band zit overvol terwijl er op 5.0 vrijwel geen ziel te bekennen valt ;)

bij ons thuis is het Telenet en daar heb je der geen last van, de snelheden op 2.4 zijn daar veel hoger. thuis is het Whoppa en haal ik draadloos op N 89 MBps
enkel op ons buitenverblijf is het proximus maxi
Beste, .. het data verkeer op de 2.4 cq 5 Ghz band is onafhankelijk van de provider ... het is een algemene standaard van dataverkeer. De bruikbaarheid ervan hangt enkel af van lokale parameters, ttz de omgeving en de instellingen gedaan door de gebruiker.
.. en met een multiband router haal ik voor middellange burst tot 300Mbps op een 802.x-n controller en net geen 100 Mbps in "sustained" ... maar dat is afhankelijk van het weer (letterlijk !)
Reputatie 1
Badge
Ik die thuis telenet klant ben, merk een veel hogere snelheid. Ik ben zeer tevreden van mijn proximus maxi internet kan alles doen ik thuis doe. Maar stievie durft soms eens effen te stoppen. Voor de rest tevreden ervan.

Reageer