Downstream Training Margin zakt?

  • 4 May 2011
  • 3 reacties
  • 1009 Bekeken

Hi,

Ik zit op VDSL2 met een intense met een Downstream line rate van 20056 kbps en een Upstream line rate 2040 kbps.
Ik zit net te ver van de ROP om een hoger profiel te krijgen. Mijn downstream training margin was maar rond de 21dB

Ik heb dat zo'n beetje in de gaten gehouden af en toe en de download training margin is de laatste maanden (sinds januari) langzaam aan gezakt.
Nu zit ik de laatste paar weken gemiddeld rond de 14, maar vandaag is het zelfs maar 11.1
Wat kan hier de oorzaak van zijn? De binnenbekabling is allemaal maar anderhalf jaar oud dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt...
Het is tot nu toe perfect stabiel geweest.... geen disconnects ofzo, maar vrees dat het met deze daling niet zo gaat blijven en wil natuurlijk niet op een lager profiel terecht komen.... Onbeslist

Grts,
Gerry

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat gaat soms wel op en af, maar 11,1 is wel heel weinig. Bel anders eens met de technische dienst 0800 22700, tot 22.00 uur bereikbaar.
misschien zijn er enkele vdsl 2 - klanten bij gekomen op het kopernetwerk , of fouten op het netwerk ,

voor alle zekerheid toch eens bellen techn; dienst
Beste Gerry,

Als je de modem herstart, blijven deze waarden hetzelfde of herstelt de situatie zich?

Wat jpl zegt is een mogelijkheid, maar dit kan ik zonder bijkomende gegevens van jou (telnr. of login) niet natrekken. De technische dienst zou je inderdaad hierbij moeten kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer