Downstream line rate 50192 kbps - wanneer 4 HD kanalen beschikbaar?


Reputatie 6
Badge +3
Op heden is de downstream line rate 50192 kbps dat is 20000 kbps hoger dan vorige week.

Wanneer kunnen we dan 4 HD-streams beschikbaar verwachten?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat is blijkbaar maar bij een beperkt aantal klanten in een testfase. Hoe het verder loopt zullen we moeten afwachten. Ik ben alvast niet bij de gelukkigen, maar het zou mij ook alleen maar interesseren als het meer ruimte creëert voor TV. 4 HD-streams zouden dan in principe evengoed moeten kunnen als 2 HD-streams met een 30Mbps profiel. En de nieuwe ontwikkeling van TV-overal zal ook wel wat bandbreedte gaan opslorpen denk ik, alhoewel...HD op een smartphone of tablet...eerst afwachten wat dat allemaal inhoudt aan volume en hoe ze dat wel of niet van je downoadvolume aftrekken, wantr eo<wel via Wifi als via 3G zal dat nogal wat volume vergen. Volgens xenne zo'n 400MB per uur TV. Bij een Mobile Internet Start heb je op 3G maar 250 MB volume, dus als je een Samsung Galaxy Tab huurt met dit Mobile abonnement kan je op 3G een half uur TV kijken zonder voor extra volume te betalen. Maar dat moet nog allermaal uitgeklaard worden.
mss 3HD en meer download capaciteit

dat zal nog niet vast liggen of er een HD bij komt denk ik 't zal nog testfase zijn.

goeieavond

@ sinjoor: het zou 200MB verbruiken per uur via mobiel internet, en 1GB per uur via vast internet

voor de uitverkorenen met het 50/6 profiel, voorlopig gaat er nog niet te veel veranderen denk ik, behalve dan dat de volledige bandbreedte kan aangewend worden voor tv & internet, dus maw geen snelheidsverlies bij het internetten als je 2xHD kijkt

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Sorry xenne, dan had ik dat verkeerd voor. Maar toch, 200MB is ook niet slecht als er maar 250MB per maand in je startabonnement zit. 1GB via vast internet (Wifi) is als je bv. 3 uur per dag kijkt x 30 dagen = 90GB...dan hou je van een die 100 GB van Favorite niet veel over. Of je moet Intense nemen of een volumepack unlimited...

Maar je, 't is voorlopig allemaal maar wat gespeculeer.Onbeslist
goeiemorgen sinjoor71


is niet echt speculatie hoor, 't staat allemaal zo beschreven in de FAQ. uiteraard is dat verbruik een gemiddelde en hangt het af van hoe snel uw verbinding is, want hoe sneller de verbinding hoe hoger de kwaliteit van het beeld zal zijn, ditto het verbruik.

en ja, het verbruik zal inderdaad een factor zijn waar mee rekening gehouden moet worden bij TV Overal, daarom ook geeft de applicatie na 1 uur tv kijken via mobiel internet een waarschuwing, en na 6 uur via vast internet. nu is het wel zo dat proximusklanten met een abonnement Internet on GSM of Mobile Internet één uur Mobiel Internet krijgen dat enkel geldig is voor TV Overal. maar dan nog,

dat mobiel tv kijken zal dus eerder iets zijn om sporadisch te gebruiken, anders gaat de rekening te snel oplopen. als we dan ook nog moeten betalen voorde app in oktober is dit misschien wel een factor die het succes van dit produkt zou kunnen afremmen.

ook via vast internet wordt het gebruikt aangerekend, wat jammer is - maar ook logisch omdat ze dat gebruik er gewoon niet kunnen uitfilteren. pc on tv was in dat opzicht beter omdat het een aparte VLAN had. pc on tv is nu trouwens volledig van de Belgacom site verbannen geworden

goed weekend

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor uitleg xenne. TVonPC werkt inderdaad anders met aparte VLAN, maar de grootte van de opgenomen bestanden was behoorlijk groot vond ik voor de geboden resolutie. In die DVR storage folder heb je al gauw 100GB staan. Op mijn V3 decoder heb ik veel méér staan en zelfs deels in HD en die staat maar half vol of ca. 80GB. En TVonPC wordt duidelijk totaal niet meer opgevolgd. Ik kreeg volgend antwoord van Eva, kijk hier:

https:///posts/e6dd61bfb8" target="_blank
ik heb zelf pc on tv nooit in huis gehaald, maar naar het schijnt was het beeld wel heel goed? vermoedelijk zal het met TV Overal wel iets minder zijn, maar veel toegankelijker.....

mvg
Wat ik mij toch afvraag is of dat wel interessant is om TV te kijken op zo een klein schem als een smartphone ?

xenne, 'k zou het geloven dat je nooit "pc on tv" in huis gehaald hebt

;)
ik zit hier op het terras naar de tour te kijken, mijn smartphone heeft wel 4 inch scherm. net klein genoeg om in zak mee te nemen, en groot genoeg om tv op te kijken vind ik. persoonlijk vind ik een tab dan weer te groot om overal mee te nemen. als tvoveral.be online is zal ik dat wellicht wel meer gebruiken, gewoon omdat tv kijken op smartphone de batterij snel leeg trekt


mvg



Reputatie 7
Badge +1
xenne en ricy, ik heb TVonPC wel van in het begin geïnstalleerd. Ik had toen juist een nieuwe PC gekocht die aan de systeemvereisten voldeed. Het werkte van in het begin wel bij mij. Alleen één keer een probleem gehad met de TV-functie die volledig uitviel (error code 300). Was natuurlijk juist om 21.30 uur en de tip van de techniche helpdesk om de decoder factory te resetten werkte niet omdat ik geen signaal had. Tegen dat ik dat door had was de helpdesk al naar huis (21.55 uur al met het jasje aan denk ik). Vermits internet nog wel werkte, kreeg ik hier op het forum de tip om de modem factory te resetten, en dat loste toen alles op. Sedertdien geen problemen meer gehad met de software tot nu onlangs; de TV-gids laadt niet meer in en blijft leeg....ik verwacht ook niet dat ze dat nog gaan oplossen, zoals je kunt zien in de reactie van Eva hierboven.

Hopelijk wordt de nieuwe versie TV-Overal een veel betere met meer mogelijkheden. Alleszins was de beperking van de oude versie met alleen mogelijik met een (recente) PC met Windows en enkel met directe ethernetkabel niet direct eigentijds en/of toekomstgericht. :)
Reputatie 7
Badge +1
Blijkbaar verkeerd ingeschat van mij: de TV-gids laadt terug in bij TVonPC....Verstomd
Reputatie 2
Badge +1
Hier vandaag de schoonpa wat TV laten kijken op de tablet (tour). Werkte erg goed! Beeldkwaliteit is ook OK, maar zou ietsje beter mogen voor de 10.1" tab.

Iemand een idee van de bandbreedte voor TV overal?

Reageer