Beantwoord

Downloadsnelheid traag


mijn downloadsnelheid is amper 16,5
ik woon dicht bij de telefooncentrale
is er een speciale reden
icon

Beste antwoord door ThomasP 14 June 2016, 17:29

Bekijk origineel

17 reacties

Hangt eigenlijk in hoofdzaak af van de verzwakking van je lijn in welk vdsl profiel je terecht komt.
wat zegt de snelheidstest als je die opvraagt => Internetsnelheid
link naar internetsnelheid werkt niet
Is inderdaad doorgegeven aan Proximus nu afwachten tot wanneer ze opgelost hebben.
je kan eventueel al eens gaan kijken ondertussen hier => http://lijntest.be
Reputatie 4
Badge +2
Die lijntest van edpnet klopt niet meer bij mij, ik zou maar 15Mbps halen terwijl ik in werkelijkheid 92Mbps haal, en dat is ook wat Proximus geeft als max. haalbare downloadsnelheid.

*Dat was een test met telefoon nummer, als ik de test doe met adres dan klopt het wel !
Je kan ook minder conclusies trekken uit de ze edpnet test beter afwachten tot die van Proximus terug werkt.
bij mij kloppen beide nog op de lijntest.be
lijntest.be op telefoonnummer klopt het bij mij nu ook niet meer en zal wel iets te maken hebben dat ze ermee bezig zijn bij Proximus ook,
waar ze tenslotte hun mosterd moeten halen.
Reputatie 7
Badge +6
Je kan de lijnsnelheid die Proximus je kan aanbieden controleren op deze pagina. Ik heb dit momenteel even getest en deze werkt ok. Ik heb aan de hand van de gegevens op je printcsreen even je lijn opgezocht en gecontroleerd. 16,5Mbps is voorlopig helaas de maximale snelheid die we je kunnen aanbieden. Ter info, de afstand tot de centrale bedraagt zo'n +/- 900m.
Die werkt nog altijd niet met browser EDGE sinds enkele dagen is dit begonnen met Firefox werkt die wel bvb
16,5Mbps is voorlopig helaas de maximale snelheid die we je kunnen aanbieden.
Is er nog geen vectoring actief op TS zijn lijn, want dan zou hij eventueel wel met een bbox3 meer snelheid kunnen halen.
Reputatie 7
Badge +6
Er is helaas nog geen vectoring actief. Verder is er trouwens (momenteel) ook nog geen vectoring mogelijk voor zone 4. Dit is pas vanaf zone 3.
Ach zo, ik ben afgegaan op die +/- 900m wat op gebied van afstand in zone 3 valt.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Marc,

ik woon dicht bij de centrale en ik ontvang volgende maximale snelheid:



Wat jij 'traag' noemt is 5x sneller dan de maximale snelheid die Belgacom ons vandaag de dag kan leveren, en ik betaal waarschijnlijk evenveel als jij. Wij wonen op 300 meter van het aansluitpunt.. Dat is de eerlijkheid van Proximus. Jij mag je een tweederangsklant noemen/voelen, wij worden nog enkele trapjes lager geschopt door Proximus.
Reputatie 6
Badge +2
Allee proficiat maar je mag mooi nog evenveel betalen want je denkt toch niet dat Proximus uw abonnementsprijs zal verlagen alhoewel dat ze dat eigenlijk zou moeten doen.
Reputatie 6
Badge +3
@TimWitt: Als je zulke cijfers krijgt in de tool wil dat zeggen dat woont op meer dan een kilometer (eerder 2 km) van de centrale of ROP (Opgelet hier: er is een verschil tussen een KVD (straatkast voor telefonie) en een ROP (Remote Optical Platform). Waar een KVD enkel een kabel opslitst om dan verder naar je huis te lopen is een ROP met de backbone verbonden via optische vezel.
Vind ik oneerlijk dat die mensen met adsl lijn evenveel moeten betalen als de andere klanten.

Ik ben zelf met mijn startpakket 3 keer sneller voor het zelfde geld zie staan 51.2 Mbps op mijn VDSL lijn.
En wat ik niet snap zie staan op http://www.lijntest.be/ dat mijn ADSL lijn op 8.91 Mbps staat nog minder dan u.
Reputatie 5
Badge +1
Vind ik oneerlijk dat die mensen met adsl lijn evenveel moeten betalen als de andere klanten.
Helemaal mee eens: deze anomalie moest allang rechtgezet zijn.
Klopt, er is altijd wat marge tussen geleverde en beloofde snelheid maar indien die bv 25% lager is dan hetgeen ze voor een pack promoten zou er compensatie moeten zijn. Anders moeten ze wat minder beloven, bah ja Telenet is in hetzelfde bedje ziek, En je kan moeilijk medewerkers of actieve forumleden verantwoordelijk houden, zij doen hun best om de misleide klanten tevreden te houden.
Ze beseffen maar al te best als je geen vectoring hebt of afstand te groot is of isolatie kwaliteit van het oude koper in de grond te slecht is je nooit in de buurt komt van de snelheid die ze mensen voor ogen houden.

Reageer