downloadsnelheid slechts 340kb/s

  • 24 January 2012
  • 4 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Dag


via een speedtest op internet zag ik dat ik slechts zo'n 340 kb per seconde kan downloaden.

Dit is toch wel een groot verschil met de 15Mb/s die ik met mijn abonnement zou moeten kunnen halen

Ik weet dat ik de snelheid afneemt, naarmate je verder woont van de centrale, maar is dit niet een beetje een groot verschil?


Groeten,

Frederik

fc030733

4 reacties

Je zit waarschijnlijk nog op ADSL

Is er nog geen vdsl2 beschikbaar bij u doe eens de test => haalbare snelheid

migratie is nog gratis tot 31/01/2012 zie voor details op mijn blog => migratie naar vdsl2

Mvg.


Je hebt enerzijds de lijnsnelheid modem sync snelheid en anderzijds met de niet te verwarren maximum snelheden die bij een bepaald Internet abonnement hoort. Deze 2 hebben met elkaar totaal niets te maken.
1) De lijnsnelheden die je modemkrijgt, zijn enkel en alleen afhankelijk van de gebruikte technologie ADSL of VDSL en dus afhankelijk van de afstand tot de ROP en de verzwakking van de lijn. Bij VDSL2 zal je dus, afhankelijk van deze lijnwaarden één van volgende profielen krijgen:
  • 30/6---(afstand <400m, verzwakking <0.4dB)
  • 20/2---(afstand 400-700m, verzwakking 0.4-0.7dB)
  • 16.5/2-(afstand 700-1000m, verzwakking 0.7-1.0dB)
  • 12/1---(afstand 1000-1400m, verzwakking 1-1.4dB)
Buiten deze profielen zijn er ook nog repair profielen (bij problemen op de lijn). Dus deze snelheden zijn onafhankelijk van welk Internet abonnement je ook hebt en enkel afhankelijk van de voorwaarden waaraan je lijn voldoet.
2) Dan heb je nog de Internet abonnementen, zoals:
  • start----15/1,5 Mbps
  • Comfort--15/2,5 Mbps
  • Favorite-25/3,5 Mbps
  • Intense--30/4,5 Mbps
Je werkelijke snelheid die je kan krijgen, zal dus altijd bepaald worden door je lijnsnelheid (modem sync snelheid maar gecapt door je abonnement.
Dus eender welk Inernet abonnement je ook neemt nooit kan de snelheid hoger zijn dan je lijnsnelheid (modem sync snelheid) Je kan de sync snelheid niet beïnvloeden door een ander Internet abonnement te nemen !
Reputatie 2
Badge
Zal idd nog ADSL zijn.

Als ik de beschikbaarheidstest doe van BTV, krijg ik als resultaat: niet beschikbaar.


Groeten,
Badge +1
ja kan 15 megabit afnemen wrs en je downlaodsnelheid zal dan 340 kilobyte zijn. Jij zou dan een snelheid kunnen halen in theorie van 1,875 megabyte per seconde kunnen downlaoden of 1920 kilobyte per seconde. Dit is nog een stuk onder wat speedtest zegt. Maar speedtest is geen referentie. De verbindign die een server heeft die je aanspreekt kan een tragere verbinding hebben dan jij en zo kan je een tragere snelheid bekomen. ofwel kan het zijn dat je nog op ADSL zit je zou in dit geval misschien kunnen overstappen naar VDSL2. Ik denk dat dit nog gratis kan tot het einde van de maand. Hier kan je testen of VDSL bij jou beschikbaar is. Als deze beschikbaar is en je hebt nog geen VDSL dan kan je naar je verkooppunt gaan en dit aanvragen.
Swimmer heb je ook de bovenstaande posts gelezen ?

want de TS heeft daar gepost "Als ik de beschikbaarheidstest doe van BTV, krijg ik als resultaat: niet beschikbaar."

Mvg.

Reageer