downloadsnelheid met Intense abonnement

  • 19 July 2011
  • 13 reacties
  • 1247 Bekeken

Ik heb een via speedtest.net een test gedaan om te weten wat mijn downloadsnelheid is.

Ik heb slechts 4MB download en 0.5Mb upload. Ik heb het internet nodig voor mijn werk en sinds we een nieuw software pakket hebben dat op de server draait is de download snelheid heel belangrijk. Al mijn collega's (ook met skynet) hebben allemaal minstens 15Mb tot zelfs 40MB. Testen allemaal op vraag van onze IT afdeling gedaan met speedtest.net.

Kan ik mijn snelheid op één of andere manier verhogen?


fb025208





13 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Als je kan overschakelen op VDSL2 haal je minimum 16.5Mbit.
De snelste manier is dit navragen op 0800 22 700. Bereikbaar tot 22u.
of je kan zel eens checken wat bij u mogellijk is ⇒ klik-hier
Beste stefan,

Helaas is het nog niet mogelijk om over te schakelen naar VDSL2. Helaas kan ik u ook niet mededelen wanneer dit wel mogelijk is.

Mvg,

Eva.
intense abo of adsl... beetje zonde Wenkbrauw ophalen downgraden is de boodschap

mvg
  • Inderdaad Belgacom is een absolute topper in misleidende verkoop. Ik zie net op mijn niet gefactureerde diensten van juli een bedrag staan van 6.2 ; eenmalige kost . Ze hebben mij overgeschakeld naar internet comfort , omdat ze mij reeds maanden internet favorite aanrekenden zonder dat ze mij de snelheid van internet favorite konden aanbieden. Ben hier toevallig achtergekomen Heb dus al die maanden VEEl te VEEL betaald ! De enige oplossing die ze miij konden aanbieden was een overschakeling naar internet comfort.Van enige financiele rechtzetting is geen sprake , zo is zaken doen wel makkelijk... Nu hiervoor nog eens 6.2 euro aanrekenen is wel het absolute toppunt !!!! Hoelang blijven ze met de klant spelen ??? Dit zijn toch praktijken die niet meer kunnen....
Heb hier net wat rondgekeken op het forum. Blijkbaar zitten heel veel klanten in dezelfde situatie. Ik ben ook zo vlug mogelijk weg bij Belgacom. Want absolute toppunt, na al deze misleidende acties van Belgacom, kan je ook nog je contract niet onderbreken....Als je dan bedenkt dat , indien ze het eerlijk willen spelen, ze l een aangepast pack zouden kunnen aanbieden voor klanten met een adsl verbinding....Alle frustratie weggewerkt....

Maar nee BG volhardt in deze misleiding. Na al deze reacties op het forum en internet gelezen te hebben verbaasd het me enorm dat dit nog niet in de media verschenen is ...

Geen enkele andere eerlijke firma zou hiermee wegkomen...

Wat kunnen we hieraan doen ???
beste

ik zou eens contact nemen met de klantendienst of via Eva, de swapkosten van €6,20 die aan een downgrade verbonden zijn zouden ze in dit geval misschien wel laten vallen.

bij elke wijziging aan uw abonement start er inderdaad een nieuwe contractduur van 12 maanden. dit staat allemaal beschreven dus het komt er als klant op aan u voldoende te informeren.

de manier dat belgacom z'n internetprodukten aanbied, daar ben ik niet echt een voorstander van. ik zou liever zien dat ze hun produkten aanbieden op basis van technologie en niet enkel op basis van snelheid. iemand die op adsl zit moet je geen intense laten nemen, aan het eind van het verhaal hou je een ontevreden klant over. maar ja, bij belgacom willen ze adsl zoveel mogelijk afbouwen, dus willen ze die produkten als such ook niet meer aanbieden, adsl is nog maar enkel voor waar vdsl2 niet mogelijk is. ik heb begrip voor uw frustraties en denk wel dat het systeem voor verbetering vatbaar is.

mvg
@ hallo:

"Wat kunnen we hieraan doen ???": Ombudsdienst contacteren? BIPT
BIPT contacteren lijkt me zinloos in dit geval, nergens garandeert Belgacom de snelheden, steeds is er sprake van maximale snelheden.

wat je als klant kan doen : downgraden naar een lager abo, of uw geluk elders zoeken

een klant die vooraf zijn huiswerk goed maakt kan trouwens vooraf weten welke technologie/snelheid hij terecht zal komen. ik zeg niet dat ik verwacht dat iedereen dat moet doen, dat is dan weer te veel gevraagd...

hopelijk komt er ergens een systeem dat klanten die op adsl gaan komen te zitten toch een verwittiging krijgen als ze een abo nemen waar de specificaties niet van kunnen gehaald worden

mvg
Sorry maar ik heb het gevoel dat jij voor Belgacom werkt ???

En ik , en ik denk met mij veel klanten , hebben niet de tijd om alle kleine lettertjes te lezen en de technische know how omtrent heel het internet gebeuren te begrijpen. Vertrouwden erop dat Belgacom mij eerlijk en volledig zouden inlichten, zeker gezien het feit dat ze mezelf opbelden ; 1 om klant te worden, 2 om te upgraden naar favorite, al wisten ze dat dit technisch gezien geen nut had !!!!

Ik citeer Uw reactie : dit staat allemaal beschreven dus het komt er als klant op aan u voldoende te informeren.een klant die vooraf zijn huiswerk goed maakt kan trouwens vooraf weten welke technologie/snelheid hij terecht zal komen

Er bestaat nog zoiets als uit werken gaan, een gezin met 3 kinderen runnen ... Als ik me dan nog moet gaan bijscholen vooraleer een contract aan te gaan met Belgacom, waar ben ik dan mee bezig ???

Het lijkt me totaal absurd !

Ik ging er gewoon vanuit dat een firma als Belgacom duidelijke, eerlijke informatie gaf.... Blijkbaar teveel gevraagd...

Van een staaltje misleiding gesproken !!!!

Ombudsdienst contacteren. BIPT Dit lijkt me zeker een goed idee, Waar kan ik daarvoor terecht.

Daarstraks over heel dit gebeuren een gesprek gehad met enkele vriendinnen uit de straat, zitten allemaal met hetzelfde probleem..

Zal hen deze raad zeker doorgeven!
beste

u citeert alleen maar wat u goed uitkomt precies, en onderstaande zin vergeet u bewust mee te citeren

ik zeg niet dat ik verwacht dat iedereen dat moet doen, dat is dan weer te veel gevraagd...

ik besef maar al te goed dat de meeste totaal geen benul hebben van adsl/vdsl etc. is ook niet nodig, me dunkt. wat je echter wel moet weten is dat de snelheden die op de site staan niet gegarandeerd worden, staat duidelijk vermeld(1)



ik moet wel zeggen dat ik uw specifiek geval niet ken. blijkbaar werd u opgebeld om up te graden terwijl de aanwezige technologie dit niet toeliet?

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Volledig akkoord met Xenne.
Helaas tellen de kleine lettertjes en bij het afsluiten van een contract is het aan jezelf om deze na te lezen of niet... maar in geval van een geschil waren die kleine lettertjes er en dien je er ook rekening mee te houden!

Elke belg dient trouwens ook de grondwet te kennen en mee akkoord gegaan te zijn.... geen keuze! Of ga je de rechter in het slechtste geval ook uitleggen dat je geen tijd had om deze te lezen? Laat staan dat die wetgeving dan ook nog eens duidelijk is.

You got my point?

PS: verder vind ik het ook wel vreemd dat je werd gebeld voor een upgrade....
Het is inderdaad zo dat gelijk waar je een handteken moet zetten er ook heel veel kleine letterkes zullen staan !!!
Eeen goeie bril opzetten is de boodschap.
Reputatie 7
Badge +3
Elke klant die niet tevreden is met zijn telecomoperator kan de kosteloze tussenkomst van de ombudsdienst vragen. Eerst moet u wel contact opnemen bij de klantendienst van de telecomoperatoren.

De ombudsdienst kan immers enkel optreden wanneer een klant geen bevredigende oplossing heeft gekregen van de klantendienst van zijn telecomleverancier.

De ombudsdienst is bevoegd voor de hele telecomsector.

U kunt klacht indienen bij de Ombudsdienst voor de telecommunicatie:

• door de formulieren in te vullen die beschikbaar zijn op de website van de ombudsdienst;

• via e-mail naar klachten@ombudsmantelecom.be;

• per brief, ter attentie van de heer Luc Tuerlinckx, Ombudsdienst voor de telecommunicatie, Bischoffsheimlaan 29-35 te 1000 Brussel;

• per fax, op het nummer 02 219 86 59;

• via indiening van de klacht in de kantoren van de ombudsdienst tijdens de openingsuren (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur).

Alleen schriftelijke klachten worden in aanmerking genomen. Het is echter wel mogelijk om u telefonisch tot de ombudsdienst te wenden op het nummer 02 223.09.09 om optimaal op de hoogte te worden gebracht van uw rechten

Het BIPT zelf behandeld geen klachten en zal je doorverwijzen naar de ombudsdienst!!!

Reageer