Skip to main content
Ik heb een "internet favorite"-abbonement wat me dus 25mbps (megaBITS?) zou moeten opleveren. Als ik een speedtest doe heb ik slechts +- 3mbps (megaBITS?) als resultaat en als ik iets download gaat dit maar aan een snelheid van +-360kbps (kiloBYTES?). Ik heb als modem een speedtouch 530 en als router een dlink dir 600.

Ik vind het nogal een groot verschil tussen die 25 en 3 mbps. Ligt dat aan de router/modem of aan belgacom?

mijn login: fa950261

je surft zo traag omdat je nog op adsl zit.

je kan eens vragen aan Eva of telefonisch via de klantendienst (0800 22 800) of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is. indien zo, dan gaat er een nieuwe wereld voor jou open en zal je na overschakeling veel sneller kunnen surfen.

indien niet, dan kan je evt. downgraden naar comfort, dan zal je minder betalen voor even traag te surfen

succes

mvg

ps: via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden

volgens die link is het mogelijk.

zijn daar extra kosten aan verbonden aan die vdsl2?

éénmalig moet je €50 betalen voor activatie/andere modem. ik zou deze investering wel aanraden, bel met de klantendienst voor zekerheid ivm de beschikbaarheid & de omzetting

mvg

ik heb gebeld naar de klantendienst en die zeggen dat ik met vdsl2 slecht 6,5mbps zou kunnen halen. Dat is toch ook niet zo veel?

6,5mbps met vdsl2???? dat is niet mogelijk.... laagste vdsl2 profiel is 16,5mbps

tsja, vermoedelijk is vdsl2 dan toch nog niet mogelijk voor u.... wellicht is er sprake van adsl2?????

mvg

Vermoedelijk was dit 16.5Mbps ipv 6.5Mbps.

hmm, dan heb ik verkeerd verstaan. Eventjes opnieuw bellen

het is inderdaad 16,5mbps

aha. in dat geval lijkt het me persoonlijk wel de moeite van de investering...is toch 6x zo snel.

succes met uw beslissing

mvg

ik zal het upgraden naar vdsl2.

Allen bedankt voor jullie hulp!!

Reageer