Skip to main content
Ik heb Internet Start als abonnement, gewoon omdat ik aan het einde van de local loop zit, en Belgacom (normaliter) niet meer dan 14 Mbps van de theoretische 50 Mbps kan leveren ... Echter, vandaag was ik de nieuwe Apple IOS 11 aan het downloaden, en het duurde wel heel erg lang. Ping response was 'normaal'. Bij doorchecken (meermaals) bleek ik nog maar 5Mps download te hebben. Zijn er andere mensen met deze klachten in de Soignies/Casteau area ? Is er ergens een Belgacom website waar actuele netwerk problemen gecheckt kunnen worden ? Bedankt !
dit kan je onder ander door de helpdesk te bellen (ook op zondag) 0800 22 800,

als er in de regio problemen zijn zeggen ze dit daar.

ook kan je eventueel via http://proximus.be/myproximus onder support kijken of er meldingen zijn en zelf een test uitvoeren.

Heb je al de bbox modem eens 20 seconde zonder spanning gezet om te zien of het dan beter is.

Hoe meet je die internetsnelheid is dit oven wifi-2.4, als dat zo is kan je er zeker niet op rekenen dat je de ware lijnsnelheid (ongeveer) zal bereiken.

Bet doe je dit terwijl je verbonden bent met een ethernetkabel aan de bbox en ook terwijl je decoders niet op staan.

Als je een toestel hebt op wifi-5.0 kan je meer zeker zijn de speedtest zal kloppen.
Dag Jacko,



Kan je je vaste lijnnummer of klantnummer eens sturen via privé bericht naar het Proximus team? Dan kijk ik je lijn na.



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Groeten,



Kim

Reageer