downloaden PLC's zorgt voor storing op belgacom TV

  • 12 December 2012
  • 2 reacties
  • 546 Bekeken


Hallo allemaal,


Ik zal even de situatie schetsen. Ik heb dus een tijd geleden een nieuwe pc gekocht die boven moet komen te staan.

Omdat draadloos geen optie is, en ik niet wou gaan boren, dacht ik dus om PLC's adapters te gaan gebruiken.

Na wat opzoekwerk en een post op dit forum werd er mij verteld dat ruckussen in feite beter zouden zijn, maar PLC's ook zullen werken

als je ze synchroniseert.

Ik ben dus eergisteren naar de belgacom winkel gegaan, om een set PLC's te kopen, aangezien ruckussen niet meer verkrijgbaar waren.

De PLC's geinstalleerd en alles werkte perfect.


Deze morgen heb ik echter een probleem ontdekt.

Als ik download op de pc boven, zorgt dit ervoor dat belgacom TV na enige tijd enorm gaat happeren, strepen vertoond en uiteindelijk zelf geen verbinding meer kan maken. Toch blijven de lampjes van de PLC's die de TV regelen allemaal groen. Tijdens het downloaden gaat het een half uurtje goed, maar daarna beginnen de problemen. De enige manier om dit te verhelpen is om de 2 internet PLC's te verwijderen, en de PLC aan de b-box2 te hersyncroniseren ( die dan rood wordt ), Hierna alle PLC's te verwijderen en hersynchroniseren.


Dit is dus de situatie :


1) De telefoonlijn komt binnen in de bureau en de b-box2, die verbonden is aan 2 PLC's ( een voor TV en een voor internet )

2) Een PC in de bureau verbonden aan de b-box2

3) Een van de PLC's hangt aan de TV in de living. Deze is gesnynchroniseerd met de PLC voor TV in de bureau.

4) Een PLC hangt boven aan de computer. Deze is gesynchroniseerd met de PLC voor internet in de bureau

5) Laptop draadloos in verbinding met de b-box2


Enige hulp? Het begint me een beetje te irriteren, omdat ik na een week nog steeds geen internet kan ontvangen zonder problemen.

2 reacties



Beide devolo's circuits zien elkaar niet zitten.






Hoe weet je dit? Hoe kan je dit instellen, en hoe kunnen deze plc's dan onderscheid maken tussen elkaar?





Grt.
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb eens bij Eva nagevraagd van welk type de bij Belgacom geleverde PLC's van Devolo zijn en kreeg volgend antwoord:



Betreft: PLC-adapters



Beste sinjoor73,



de PLC's die je bij Belgacom kan verkrijgen, zijn de 200AV Plus, dus 200Mbps.



Mvg,

Eva




Reageer