Skip to main content
vanochtend mijn eservices geraadpleegd en heb maar 300gb voor een nieuwe maand terwijl dat vroeger 650gb was,ik heb internet comfort in een pack

wat is hier veranderd?
Maar wat is de bedoeling hier nu van dan? Als het toch zogezegd hetzelfde blijft.

Meer dan de helft verminderen van volume en binnenkort betalen we voor die bijkomende volumes.

Dit moet toch iets als doel hebben.
Ik zie nu ook net dat als je in my proximus klikt op Volume pack unlimited er nu staat 7.50 € per maand extra. Bij mij staat ernaast inbegrepen. Ik begrijp er niets meer van.

Dat was toch gratis? Op mijn facturen staat nergens Volume pack unlimited. Ik betaal 55.95 voor tv, vaste lijn en internet comfort. Klopt dit?
Volgens wat ik hieruit versta is dat die Volume pack unlimited gewoon inbegrepen in de prijs wanneer je Comfort in een pack hebt?





Volume Pack Unlimited aan € 7,50 wordt niet meer gecommercialiseerd.

Wie VPU heeft, betaalt vanaf 1 maart € 10/mnd.

Het volume daalt naar 150 GB (ipv 500 GB extra). Bvb, bestaande situaties met VPU:

-> Start in Pack heeft 150 GB. VPU extra -> 300 GB

-> Start zonder Pack heeft 100 GB, VPU extra -> 250 GB

-> Comfort in Pack heeft onbeperkt -> 300 GB, met extra volume € 0/ 20 GB

-> Comfort zonder Pack heeft 150 GB, VPU extra -> 300 GB



Betalende alternatieven:

Voor Start (met of zonder Pack) en Comfort zonder Pack : € 5/ 20 GB

Maxi in pack en daarbuiten heeft standaard onbeperkt -> 500 GB inbegrepen,

maar kunnen extra volume packs aan € 0/150 GB bestellen.
Het is gratis voor comfort en maxi je zal zien als je volume bijbestelt, dat juist voordat je bevestigd, je zal zien staan 0€



Kijk eens naar deze foto (staat ook hieronder) van gratis volume bestelling waar je duidelijk kan zien dat het gratis is = 0€ (het gaat om een comfort pack)

-> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/internet-comfort-33973?postid=541899



ik ben daarjuist te vlug geweest, om uit te testen ik kan wel bestellen ook voor het volume op is, zie hieronder:


Ok, merci.
Op al die vragen kan PX vandaag dit topic afsluiten met klare en duidelijke taal hoe het nu zit, simpel.



Geen mens die nu nog snapt hoe het in elkaar zit.
Het is gewoon basis datavolume gedaald (naar 300 bij comfort pack) en gratis bijladen met volume packs van 20 GB

en kan je op voorhand (meerdere malen) doen vooraleer je volume zou op zijn als je bv veel nodig hebt voor Netflix bijvoorbeeld.
@Patrick: een duidelijk antwoord: kun je vinden op hun website

en ook het antwoord van HeidiE is vrij duidelijk voor mij.
@Patrick: een duidelijk antwoord: kun je vinden op hun website

en ook het antwoord van HeidiE is vrij duidelijk voor mij.


Die "Downloadpolicy" waar je link ook naar toe verwijst is hier nochtans alle menige keren gepost geweest, dus blijkbaar is de uitleg nog altijd niet duidelijk genoeg !?
Euro is gevallen ben mee nu. Voor de klant is het nu gewoon extra werk om extra gratis volume bij te bestellen indien het nodig is maandelijks, niet echt gebruiksvriendelijk.



thx voor de uitleg ben soms traag van begrip 🙂
Inderdaad Patrick, zo simpel is het gewoon meer muisklikken maar dat heb ondertussen al goed kunnen oefenen en ben je nu ondertussen al gewoon met de nieuwe decoder interface hé :-)))


vanochtend mijn eservices geraadpleegd en heb maar 300gb voor een nieuwe maand terwijl dat vroeger 650gb was,ik heb internet comfort in een pack

wat is hier veranderd?
ik heb een PACK COMFORT internet + tv en ook van 650GB naar 300GB , dus volgens u kan ik toch downloaden tot 650 GB / maand aan dezelfde snelheid ?!!



Beste Koen_095,



Het aantal GB is sinds maart aangepast naar 300GB.



U kan wel onbeperkt volume packs via MyProximus blijven downloaden.



Met vriendelijke groeten,

Joël

?????
Stomme beslissing van PX zie hier geen enkel nut van voor de klant integendeel zeer vervelend die 20 gb als het toch niet anders kan wat ik betwijfel dan 100 gb ipv 20 gb per keer
Je kan dit natuurlijk door 5 maal achtereen 20 GB bij te laden ;-)))
Zeg zelf vindt je zo iets normaal laat staan leuk voor de klant ,als PX dit niet inziet dat ze hier verkeerd bezig dan begrijp het niet meer want dit is zeer onvriendelijk voor de klanten waar. Iemand is mee gedient!
Zeg zelf vindt je zo iets normaal laat staan leuk voor de klant ,als PX dit niet inziet dat ze hier verkeerd bezig dan begrijp het niet meer want dit is zeer onvriendelijk voor de klanten waar. Iemand is mee gedient!

Akkoord maar wat moet je dan doen om dit te veranderen, zoals Wilin hier al ook aangehaald heeft als er maar een klein percentage echt zijn ontevredenheid uit zal dit heel weinig effect hebben, dit was toch ook altijd waarover de TN klanten ontevreden waren over de beperking op hun dataverbruik, en heb je om die reden of nog andere, de verhouding klanten tussen beiden nu al drastisch zien veranderen, ik in ieder geval nog niet.

Je mag niet vergeten dat ze dagdagelijks zowel bij T als bij P moeten horen, ik ben het beu, ik ga bij de concurrentie, maar wat is het resultaat of toch ongeveer dat er evenveel overstappen van T naar P als omgekeerd met als gevolg een zero operatie kwestie aantal klanten en zou Mobistar nu de wind kunnen doen keren in de toekomst, dat moeten we nog afwachten.

Enfin ik kan allen maar zeggen wat ik al jaren lang vaststel‼️
Ik zie hier toch ook het nut niet van in hoor. Akkoord, uiteindelijk blijft het hetzelfde, maar juist daarom: waarom dan die veranderingen? Welk nut heeft dit? Zoals iedereen hier al vermeld heeft: het is enkel maar omslachtiger voor de klant.
Daar zou inderdaad eens iemand van Prox klaar en duidelijk moeten op antwoorden waarom ze dit ingevoerd hebben er is zeker een reden voor, anders zouden ze het niet veranderd hebben, maar de welke!!!!!
Elsa,

In dat verband verwijs ik naar de quote van Wilin:

@Patrick: een duidelijk antwoord: kun je vinden op hun website

en ook het antwoord van HeidiE is vrij duidelijk voor mij.




Aanvullend kan ik nog meedelen dat uit onderzoek bij ons blijkt dat de meeste klanten ruimschoots toekomen met die 300 GB per maand, vandaar die beslissing.



Groeten,

Wim
Inderdaad Wim die uitleg dat klanten ruimschoots toekomen met 300GB, (net zoals ik want heb geen Netflix 😉 had ik al vroeger al op twitter gelezen, waar klanten ook deze vraag stellen, waarom dit verlaagd werd.

Maar de vraag is eerder, zelf al is dit zo, waarom doet Proximus daar onderzoek over om vast te stellen dat de meerderheid met 300GB toekomt en als uit dit onderzoek dit zo blijkt moet er toch een reden zijn dat men daar wil mee rekening houden om één of andere reden want anders had Proximus kunnen besluiten, ok we zitten goed met onze 500GB dus zullen de meeste klanten zeker content zijn want we zitten er goed boven, of nog had proximus even goed onderzoek kunnen doen en de vraag gesteld hebben wat met onze klanten die Netflix via onze decoders nemen bv., komen die (of de meesten) wel met onze limiet van 500 GB toe?.
Elsa,

In dat verband verwijs ik naar de quote van Wilin:

@Patrick: een duidelijk antwoord: kun je vinden op hun website

en ook het antwoord van HeidiE is vrij duidelijk voor mij.




Aanvullend kan ik nog meedelen dat uit onderzoek bij ons blijkt dat de meeste klanten ruimschoots toekomen met die 300 GB per maand, vandaar die beslissing.



Groeten,

Wim




Sorry maar IMHO is het verkoopstechnisch een blunder van kapitaal formaat. Het is totaal irrelevant dat de meeste klanten met 300GB ruimschoots toe komen. Het gaat om het "reclamecijfer". Als men met "500GB" staat te zwaaien en de klant gebruikt daar maar de helft van dan zou ik zeggen : "goed voor PX maar hou uw mond daarover dicht". Het dan naar beneden halen van dit cijfer in de documentatie gebaseerd op een "onderzoek" (en alhoewel er te velde, in de praktijk, zowaar niets verandert) zet enkel maar kwaad bloed bij de klant. ... tenzij er nog een verborgen agenda achter zit want van het met veel bombarie aangekondigde "onbeperkte download" blijft in de nieuwe strategie eigenlijk geen spaander heel zonder dat de klant gepesterd wordt met de "gratis aankoop" (haha "gratis" en "aankoop" vlak na elkaar in dezelfde zin!) van bijkomende dl packs waarbij er om mysterieuze redenen gesleuteld wordt aan zijn dl snelheid ! Het verband daartussen vinden is erger dan koffiedik kijken !
Ik heb net gebeld met een medewerker van proximus, en ze weten het zelf niet. Het zou om een beslissing van hogeraf gaan. Ik zit met hetzelfde euvel. Ik snap ook niet waarom dit ineens beslist is.



Zelf kijk ik veel naar netflix, en heb dan nog een 4k TV er bovenop, dus dat tikt voor sommige netflix series echt snel aan (8GB/u). Vind het een spijtige beslissing
Je bent zeker niet de enige.

Je hoeft wel niet te wachten tot je bijna aan je limiet zit om zo'n extra volume pack(s) te activeren. Dat kan je altijd, als dat een (magere) troost kan zijn.

Reageer