Down en upload verhoging op komst ?


bij de test, krijg ik deze resultaten:


Piekuren tussen 19 u en 23 u :



Max.: 91,7 Mbps download - 9,5 Mbps upload

Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload



Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :



Max.: 91,7 Mbps download - 9,5 Mbps upload

Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload

21 reacties

Inderdaad vanaf 22/06/2015 aan het uitrollen op lijnen met afstand <900m 0,7 dB@800 Hz


voor whitelisted modems met vector-compliant firmware
Reputatie 7
Badge +1
Ik zit nu op





























Downstream line rate 70184 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
Upstream line rate 10064 kbps
Downstream Training Margin 7.4 dB
Net zoals ik, maar met onze bbox2 kunnen we niet van deze DLM/vectorized profielen genieten, die ik persoonlijk ook totaal niet vandoen heb, maar er zijn mensen die altijd meer willen hé Sinjoor knipoog


Reputatie 7
Badge +1
Klopt Elsa. Voor mij voldoet dit ook ruilmschoots.smiley
Reputatie 2
Badge
Als ik eens mag opscheppen brutaal


Volgens test : max downstream 117577 kbps

max upstream 27493 kbps
Is dat maar zoveel meer dan bij Proximus zijn 100/10, de moeite niet om over te spreken duivel


ja en zeggen dat er daar sommige mensen kunnen van wakker liggen of als ze niet wakker liggen toch van dromen lach
Reputatie 2
Badge
Dit zijn Proximus waarden of heb ik iets misbegrepen.

Afstand tot ROP 370 meter.
ja zo'n snelheden zijn meer voor Telenet daarmee dat ik er mee aan het lachen was.

Hoeveel is je lijnsnelheid (sync snelheid), want de huidige hoogste waarde is100/10 waarop de lijn synct , waar Proximus nu mee bezig is.
Reputatie 2
Badge
Dit zijn de gegevens volgens het Sagem tool


B-Box 3 Sagem Tool v0.7

-----------------------


Downstream current bit rate: 69 999 kbps

Upstream current bit rate: 10 064 kbps


Downstream max bit rate: 117 577 kbps

Upstream max bit rate: 27 493 kbps


Downstream attenuation: 14,3 dB

Upstream attenuation: 0,0 dB


Downstream noise margin: 20,1 dB

Upstream noise margin: 16,5 dB


DSL standard: VDSL2

VDSL2 profile: 17a

Vectoring: Yes

Proximus profile: LP145

DLM: No

Repair: No

Distance (experimental): 370 m

[/code]
Je staat dus zoals wij (Sinjoor en ik zelf) op 70/10 met dat verschil dat jij met de bbox3 kunt voordeel halen uit de vectoring en in de toekomst dus op 100/10 zal komen te staan, waarover dit onderwerp uiteindelijk gaat.en wij met onze bbox2 op 70/10 zullen blijven staan als er geen onstabiliteit roet in het eten komt strooien.
Reputatie 2
Badge
Wel raar dat jullie met de bbox2 op 70/10 geraken terwijl ik niet hoger ging dan 40/6.


Dat is niet zo abnormaal hoor dit hangt van veel factoren af en bv als er veel klanten zitten op dezelfde bundel dan kan het zijn dat de DLM je niet hoger kan zetten omdat er teveel overspraak is door dit feit, het kan ook zijn dat de kwaliteit van de distributiekabel niet zo goed is er er vocht binnendringt enz....daarom is de DLM een dynamisch systeem dat in twee richtingen kan evalueren, de snelheid kan opgetrokken worden maar als er op een schone dag instabiliteit komt moet hij de snelheid weer naar beneden trekken.


Als je ziet zoals bij Sinjoor is zijn DTM naar 7.4 gezakt dus het zou er bv kunnen op wijzen dat bij hem al de vectoring toegepast wordt en daardoor krijgt hij meer overspraak van de signalen die erbij komen voor vectoring en die kunnen niet gecompenseerd worden aangezien hij nog een bbox2 heeft die niet kan meedoen aan dit proces.
Reputatie 1
Ik vraag me nochtans af wanneer en hoe er via de (Telenet) kabel wordt gestart... Het laatste wat ik erover gelezen heb was een persbericht in november 2014. Hoe gaan ze dit implementeren? 2 kabels? 2 modems? Dit geeft natuurlijk wat consequenties, en vooral, nieuwe mogelijkheden... 🙂 Hogere snelheden, multiple opnamemogelijkheden, sneller thuisnetwerk, ...


zie ▬► http://forum.proximus.be/posts/10d1fd1a0c" target="_blank
Reputatie 5
Badge +3
Kan er hier mij iemand zeggen hoe ik op mijn recente bbox3 de 'down-upstream' waarden zoals hierboven bij Roland kan aflezen, vind het niet terug.


mvg


Heb je een Sagem dan kan je dit programmatje gebruiken door te downloaden ▬►https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=a8c323ca-7f30-d7db-c26e-6b7668f8029b" target="_blank


Virusscanner kan het verdacht vinden maar je mag dit gerust negeren.
Reputatie 5
Badge +3
Op de doos staat er technicolor, dus geen sagem, wat dan?


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Heb ondertussen op userbase gelezen dat het met de bbox3 type technicolor nog niet mogelijk is om de webinterface op te vragen.


mvg
Dan heb je pech deze zijn achterpoortjes zijn nog meer afgesloten om het zo uit te drukken, en voor het ogenblik is er nog geen truc gevonden om deze gegevens uit te lezen zonder expert of admin paswoord die alleen Proximus kent.


Je kan natuurlijk proberen om deze om te wisselen voor een sagem !


of via een omweg via de http://speedtest.net" target="_blank (met utp kabel verbonden aan je bb3) kan je het ook ongeveer weten wat je lijnsnelheid is maar de andere details natuurlijk niet.
Badge +4
Ook op www.lijntest.be kan je een indicatie zien van wat uw lijn aan kan, al is deze nog mogelijk niet up-to-date
Reputatie 5
Badge +3
resultaat via de proximus lijntest:


Piekuren tussen 19 u en 23 u :


Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :



Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Reageer