Skip to main content
Na al 2, onbeantwoorde emails gestuurd te hebben naar de klachtendienst, na 15 min. aan de telefoon te hebben gehangen zonder iemand aan de lijn te krijgen, probeer ik het via deze weg.

Wij hebben een download snelheid van 16mbps en upload 3...gemeten met vaste kabel aan de box.

Ik wil alleen weten of dit normaal is, want in het dorp hebben ze voor dezelfde prijs 60mbps.

Moeten wij werkelijk veranderen naar Telenet om hiervoor een oplossing te krijgen???
Bobien, de snelheid die je momenteel ontvangt op de bbox is 25Mbps. De reden dat je speedtest afwijkt, is doordat mogelijk je decoder nog aan staat tijdens de test(deze verbruikt natuurlijk ook data) en/of doordat er nog andere gebruikers bij je thuis ook gebruik maken van het internet.

Nu gelukkig zie ik dat er inderdaad een hogere snelheid mogelijk is wanneer we je bbox2 zouden omruilen door een bbox3. Zo kan je gebruik maken van de laatste nieuwe technologie (vectoring) en krijg je een snelheid van min 30Mbps - max 50bps. Deze snelheden kan je trouwens steeds controleren via www.proximus.be/internetspeed

Stuur even een privébericht naar Het Proximus Team zodat we het nodige kunnen doen en je een nieuwe bbox kunnen sturen per Kiala.
Wat zegt de volgende test? proximus.be/internetsnelheid? Op basis daarvan kunnen we zeggen of 16/3 normaal is voor jouw lijn. Dat er anderen zijn die met hetzelfde bedrag een andere snelheid hebben is een gevolg van de technologie. Bij DSL technieken is de snelheid afhankelijk van de lengte van de koperkabel (dus van de straatkast tot bij jou).

Reageer