Vraag

Doorschakelen iPhone werkt niet meer


Beste,

Sinds de laatste update voor iphone "iOS 10.3.2" werkt het doorschakelen niet meer.
Zoals gebruikelijk geef ik **21*telefoonnummer# in, maar dit geeft een foutmelding.

Ook via de instellingen doorschakelen lukt niet. Het nummer blijft laden.

Ook heb ik nog met code ##21# geprobeerd om eventuele doorschakelingen op te heffen, maar ook helaas zonder resultaat.

Verder heb ik ook geprobeerd:
- heropstarten
- andere iphones met zelfde iOS geven ook dit probleem.

Op onderstaande url lees ik dat het het probleem ligt bij de aanbiederinstellingen van iPhones, die van versie 28.0 naar versie 28.3 is gegaan.

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-lukt-het-doorschakelen-niet-meer-38401

Wie kan hiermee helpen?

13 reacties

Inderdaad.
Bij mij lukt dit ook niet meer. Erg vervelend is dat.
Ik heb hiervoor geen oplossing.
Misschien eerst #21# & beltoets proberen (desactivatie) en dan opnieuw proberen te activeren

Gelukt!!! Het deactiveren was inderdaad een slimme tip! Dank je wel!

Edit:
@ronydsstone
maar nu zie ik dat je dit al geprobeerd hebt
Het is tijdelijk te omzeilen door de 'oproep doorschakeling' te laten verlopen over 3G , en dit door 4G uit te schakelen.
Versie 28.4 zou het probleem oplossen.
zie hier: https://yescrowd.optus.com.au/t5/Mobile/Call-forwarding-no-longer-working-after-carrier-settings-28-3/td-p/210569
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor de info
Hoe geraak ik aan de versie 28.4
Doorschakelen via 3G lukt niet bij mij
probeer eens door zowel wifi en 4G uit te schakelen eerst

"Hoe geraak ik aan de versie 28.4"
van zodra die beschikbaar is, misschien een zoeken met google
Bij mij zat de oplossing in een simpele wijziging van de instellingen...


Grt
Vic
is inderdaad nog betere dan wat ik hierboven al voorgesteld had van 4G uit te schakelen want dan heb je ook geen data meer op 4G.
NB: Blijkbaar stelt dit probleem zich niet op Android toestellen of heb ik het verkeerd voor?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo
Bij mij werkt geen van de voorgestelde oplossingen
IPHONE 6S
Reputatie 7
Badge +4
Beste
Indien bovenstaande niet werkt is er naast eventueel uit/aanschakelen IPhone (en tijdelijk 4G uitschakelen, in 2G/3G call forward activeren en 4G terug activeren) maar 1 oplossing: tussenkomst Proximus op niveau MSC op "lijn te lossen" (= MSC & toestel zitten in een verschillende/ongedefinëerde toestand)
Reputatie 3
Badge +1
Beste M_016
Kunt ge uw oplossing uitleg eens wat verduidelijken
Wat bedoel je met tussenkomst Proximus op niveau MSC
Reputatie 7
Badge +4
Zie:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=50653
=
Proximus vragen de doorschakeling ongedaan te maken
MSC = mobiele telefooncentrale

Info
Het niet kunnen doorschakelen in 3G is nieuw voor mij (probleem doorschakeling is voor zover mij bekend gekoppeld aan VoIP LTE)
Er is misschien nog een andere tweede oplossing mogelijk = uw sim-kaart tijdelijk in een andere telefoon steken (bv. android of een oude Nokia) en op die manier nog zelf met ##21# & **21* proberen de situatie recht te zetten
Proximus & Apple beslissen wanneer (carrier) versie 28.4 ge¨implementeerd wordt
maar komt dat dan niet op het zelfde neer als 4g uitzetten en aangezien dit dan ook niet werkt ???
Reputatie 7
Badge +4
In principe ja Martin... maar het tijdelijk gebruik van een 2e telefoon voor call forwarding werd bv. door KPN (Nederland) aangeraden en schijnt ook (althans voor sommigen) te werken (=eens geactiveerd/gedeactiveerd gebruik je terug je IPhone)
Wat tussenkomst MSC betreft speelt (waarschijnlijk) een master/slave effect (=reset)
De "detail" van het (IPhone VoIP call forwarding) probleem is mij onbekend = het betreft in ieder geval een "communicatieprobleem" tussen MSC & toestel m.b.t. de zgn. supplementaire diensten = ze verstaan elkaar niet altijd goed)

Reageer