DLM voor uploadsnelheid bij 8d profielen

  • 16 September 2013
  • 2 reacties
  • 141 Bekeken


Heeft er iemand een idee over het volgende? Ik heb dit reeds op UB geplaatst, maar nog geen feedback gekregen.


De 8d(16.5/2, 20/2, 25/2, 30/2) profielen hebben tot nu toe maximaal 2Mb upload. De 17a(30/6, 50/6, 70/6) profielen hebben tot 6Mb upload.


Aangezien de sterke opmars van clouddiensten, streaming, het nieuwe 'thuiswerken' en andere nieuwe services die nood hebben aan een redelijke uploadsnelheid vroeg ik mij af waarom BGC geen DLM voor de uploadsnelheden voorziet bij 8d profielen? Telenet heeft recent al enkele stappen ondernomen door de uploadsnelheden van zijn abonnementen te verhogen.


De 17a profielen hebben nu reeds tot 4Mb upload en bij andere VDSL providers kan je zelf de volledige 6Mb gebruiken, maar degene die al het ongeluk hebben om verder dan 400m van een ROP te wonen en dus al moeten inboeten op downloadsnelheid, worden ook benadeeld in hun uploadsnelheid om toch maar met een zeer beperkte(in deze tijden) 2Mb te moeten toekomen.


Ik zou denken dat dit toch geen zo'n grote impact heeft op de SNR margins om deze een paar Mb te verhogen (waar mogelijk, dus via DLM) of vergis ik mij hierin? Zijn er misschien nog andere problemen waar ik niet aan denk?


Ik hoop dat we toch niet moeten wachten tot vectoring om onze uploadsnelheid wat omhoog te krijgen waar 17a profielen ook terug eerst aan de beurt komen en dit zelfs tot eind 2015 kan duren én je moet er bovenop een nieuwe modem voor aanschaffen. Ik wil toch ook aanduiden, dat wij evenveel betalen voor hetzelfde abonnement en specificaties.


Mvg,





Matthias

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


ik denk toch dat de downloadsnelheid bij de meeste klanten zal primeren.

Reputatie 7
Badge +1


Matthias, ik heb geen klagen, want op ca. 200m van ROP werd ik recent opgewaardeerd naar een 70/6 profiel; in praktijk 48/3Mbps voor internet en 20Mbps voor TV gereserveed. iets vroeger werd mijn 50/6 profiel ook compleet opengesteld voor internet, zodat ik nu met uitgezette decoder geen verschil merk (bij de openstelling van 50/6 van 30 naar 50Mbps wel natuurlijk). Maar de uploadsnelheid verhogen kan alleen maar positief zijn uiteraard.

Reageer