Skip to main content
Wij zijn op 18/10 overgeschakeld naar Digitale TV en kregen toen een lijst met alle beschikbare zenders. Daarop staat Eurosport NL onder nr. 75 maar op dit nr. hoorden we enkel Franse commentaar. En inderdaad, op een (recentere?) lijst die ik daarna online heb gedownload staat op nr. 75 Eurosport FR en op nr. 70 Eurosport NL. Maar tot mijn grote verbazing zie ik dat nr. 75 (Frans) gemarkeerd is met het basisaanbodsymbool en nr. 70 (Nederlands) met het sportboeketsymbool!

Nu zijn we nog in de gratis proefperiode van de themaboeketten en kunnen we nr. 70 nog ontvangen maar wat daarna?

Ik hoop dat dit een drukfout is want volgens mij is het niet conform de taaldecreten dat men in Vlaanderen in een basisaanbod een Franstalige zender aanbiedt terwijl er een Nederlandstalig equivalent bestaat.

Graag een verklaring a.u.b.

Groeten

Beste

Eurosport NL op kanaal 70 zit in het basisaanbod.

Dus je zal dit blijven ontvangen .

Het is Eurosport 2 NL dat in een betalend boeket zit

mvg,

Patrick

het zal waarschijnlijk over onderstaand document gaan:

http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_vl_06.pdf

en daar staat volgens mij een fout in

zender 70 (eurosport NL) zit wel degelijk in het basispakket in vlaanderen

't valt me nu ook op dat er bij Eurosport NL een bol staat, dwz dat die op te nemen is via nPVR, volgens mij is dat ook niet correct, of het zou recent moeten toegevoegd zijn

mvg

Ja, Eurosport NL en LCI (!) zouden nu ook via nPRV moeten gaan volgens die lijst. Een rare keuze van zenders vind ik, aangezien NL 1/2/3 of BBC 1/2 nog niet via nPVR gaan en dat zijn toch niet onbekeken zenders denk ik.

Trouwens er staan nog 2 fouten in die lijst: VH1 moet VH1 Classic zijn en MNM hitbits moet MNM Hits zijn (deze laatste fout gaat al gedurende 3 jaar mee en werd nog nooit opgemerkt door Belgacom).

Mvg

volgens mij is het foute info, Tien

die zenders zijn wél recent toegevoegd aan tv overal, maar als je kijkt in de skynet tv gids dan kan je deze nog niet op afstand opnemen, ook is er geen sprake van die zenders op onderstaande nPVR pagina

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556/~/opnames-30-dagen-bewaren-en-beschikbaarheid-wijzigen

dus met dat document is nogal slordig omgesprongen, me dunkt

als ik kijk naar de zenders in brussel

http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_br_06.pdf

dan zit daar volgens dat document eurosport 2 nl in het basispakket, wat ik toch ook wel betwijfel als niet brusselaar, maar hopelijk ben ik verkeerd

mvg

Eurosport NL heb ik zoëven geprobeerd met nPVR maar gaat niet, toch niet vanop afstand. Ik heb die omgewisseld met EurosportNL HD (in Sport&Pleasure) die nu op 70 staat, Eurosport2 (ook in Sport&Pleasure) staat op 71. EurosportNL (SD) staat nu op 72 maar gebruik ik soms om op te nemen, omdat hij minder ruimte neemt op de decoder harde schijf.

Beste Luciano,

Eurosport NL (zender 70) zit in ons comfort aanbod.

De rest van de opmerkingen heb ik doorgegeven om te laten aanpassen op onze website.

Met vriendelijke groeten,

Eva

oké Eva, dank voor het doorgeven van de opmerkingen

mvg

Hopelijk controleert Belgacom grondig alle zenderlijsten eens per zender (naam, nPVR, nummering,...) zodat de lijsten eens volledig up-to-date zijn.

Vriendelijke oproep aan Eva en Belgacom om ook de blauwe knop (bij "zenders") aan te passen aan de actuele situatie (naam, logo, nummering,...). Zodanig dat mensen de actuele situatie van zenders te zien krijgen ipv zenders met andere namen of geschrapte zenders.

Trouwens ik ben benieuwd of "MNM Hitbits" (al 3 jaar !) zal vervangen worden door "MNM Hits". Via de radiomozaiek is alvast het actuele én juiste logo te zien, alleen heeft Belgacom precies nog niet gekeken naar de naam erop.

Mvg

Reageer