Skip to main content
Help!



De laatste tijd hebben we héél vaak last (dit wil zeggen dagelijks bij om het even welk programma en op het even welk kanaal) van het wegvallen of stoppen van beeld en onderbreken van geluid. Zo is het niet meer mogelijk om bijv. het journaal te bekijken want het geluid wordt soms zodanig onderbroken, dat je er niets meer van kunt verstaan.



Uiteindelijk na veel in- en uitschakelen van decoder en modem, verscheen error 300 op het scherm.



Via de Helpdesk hebben we (1) de decoder aan- en uitgeschakeld, (2) modem aan- en uitgeschakeld en dan uiteindelijk (3) de ruckus apparaten gereset. na 1 uur te hebben geprobeerd, kwam uiteindelijk wel beter beeld en geluid op het scherm. Maar diezelfde avond was het beeld weg en verschenen verschillende foutmeldingen (zender tijdelijk onbeschikbaar, error 302, error 5, geen abonnement, etc.). Nu zitten we zonder enige connectie met TV, terwijl het internet steeds volledig correct en snel werkte.



Kan iemand ons met dit probleem helpen? Dienen we de decoder te laten nakijken in een Belgacom center of dienen we deze gewoon te vervangen?





van harte dank,



Isabelle.

die foutmeldingen wijzen erop dat het signaal van je modem slecht toekomt op je decoder.



Als je de mogelijkheid hebt zou je de de modem eens met de decoder rechtstreeks moeten verbinden met een lange netwerkkabel want zo moet het in eerste instantie goed werken.



Zo sluit je je ook al de onzzekerheid uit of de ruckussen voor het probleem verantwoordellijk zijn.


Is het dan de bedoeling dat de decoder blijft geconnecteerd met de TV of kan ik gewoon decoder met modem verbinden (ik moet wel een tamelijk lange netwerkkabel hiervoor hebben)?



Wat de helpdesk ook meedeelde: als het lampje op de modem met vermelding "3" of "4" (TV poorten) blijft flikkeren, er een probleem is met de wireless connectie. Als we dan de ruckus samen verbinden met de netwerkkabel, gaan nooit alle 4 de groene lampjes branden op beide ruckus toestellen. Kan dit een probleem zijn? Zo ja, hoe moeten we dit oplossen?



Dus dan komen we weer bij het verbinden van decoder en modem.



Kan het ook aan de decoder liggen? Want die maakt de laatste tijd een sissend en piepend geluid bij het opstarten.



Alvast van harte dank voor alle input, want zo naar film of programma's kijken is zeer frustrerend.


Heb je al eens een factory reset van de decoder gedaan. Daarbij wordt de software volledig van de decoder verwijderd en daarna terug compleet terug ingeladen. Dat helpt dikwijls bij connectieproblemen.



























Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)



Bijkomende Opmerkingen:

♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.

Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.

De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,

de laatste firmware wordt effectief opgehaald.



Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,

en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.



Ook als je error 300 krijgt is een modem-reset of modem-factory-reset aangewezen

error 300 kan je o.a. krijgen bij torrent downloads, want

de BBOX2 ondersteunt maar 50 connecties !



Indien dat nog niet helpt, een factory reset van de modem:

1) op knopje onderaan van de modem (met puntig voorwerp 20 sec. indrukken) of

2) via configuratiepagina van de modem http://192.168.1.1/

Advanced settings/Maintenance


de 4 lichtjes op de ruckus moeten branden. Welk lichtje brand er niet?



Alternatief: zoals hierboven geschreven gebuik een lange kabel om de modem met de decoder ter verbinden (dus als vervanging van de ruckus draadloze verbinding)


Bij ons hebben we de laatste dagen ook problemen met beeld en geluid bij opstarten TV en bij vooruit- en achteruitspoelen. De problemen zijn begonnen nadat de nieuwe software geladen is. Moeten wij dan ook eens een factory-reset doen? Of zal dat bij deze niet helpen?


de firmware van de decoder terug draaien naar oude versie gaat bij mijn weten niet



dit gezegd zijnde, een factory reset kan altijd wel eens deugd doen



ik heb vorige week donderdag 1 avond problemen gehad met onderbrekingen op SD en HD en ook met opnames die op dat moment uitgevoerd werden, maar het is daarbij gebleven. vermoedelijk was er op dat moment een algemeen probleem in mijn regio



mvg


Hier hebben wij ook vorige week problemen gehad met TV kijken zelfs in SD.



Doen wat sinjoor72 je hierboven voorstelt, meer kan je zelf niet doen.


Reageer