Skip to main content
Binnenkort heb ik digitale tv.

De decoder van Belgacom TV kan niet zichtbaar naast mijn tv staan en deze zou ik dus in een kast achter de tv willen plaatsen.

Anderzijds wil ik mijn tv verder kunnen bedienen met de afstandsbediening van mijn Bose (home cinema). Ik veronderstel dan ook dat ik de Belgacom decoder zal kunnen aanmelden op mijn Bose toestel zodat ik de posten kan bepalen met mijn Bose afstandsbediening.

De Belgacom installateur weet niet of dit zal werken want volgens hem is het de decoder is die moet bediend worden om te bepalen naar welke zender je kijkt, bijgevolg moet volgens hem de decoder zichtbaar opgesteld staan.

Wie heeft hier ervaring mee en/of weet raad?

Je kan een infrarood systeem kopen waarmee je je signaal van je afstandsbediening tot bij je decoder brengt.

http://www.avblog.nl/ir-afstandsbediening-extender-van-logitech/

'Aanmelden' van je BGC decoder op je Bose zal niet lukken, je decoder dient ALTIJD in het zicht te staan (of oplossing hierboven)

Ik heb de belgacom decoder ooit eens willen bedienen met een universele afstandsbediening van Logitech. Probleem is dat de decoder zeer traag en -wat erger is- zeer onregelmatig reageert (dwz vaak traak maar soms sneller = afhankelijk van hoe druk de decoder aan het werk is). Uiteindelijk het ik het opgegeven...

Hier werkt het nochtans perfect en zonder haperingen met een logitech harmony 650. Misschien dat de BOSE afstandsbediening ook functies kan leren van een andere remote?

Echter is dit voor de topicstarter geen oplossing, aangezien hij met zijn BOSE afstandsbediening een decoder wil bedienen zonder dat deze in het zicht staat en dan werkt alleen een oplossing als in mijn eerste posting.

Een andere mogelijkheid is dat de topicstarter via HDMI-CEC (een soort netwerkfunctie over HDMI voor diverse apparaten) de functies wil bedienen. De BGC decoder ondersteunt dit echter niet.

Een tip voor een feature in de toekomst???

Reageer