Skip to main content
Als ik een tweede tv aansluit kan ik enkel nog zappen met mijn eerste decoder. Bij de tweede tv komt er 'deze zender is tijdelijk onbeschikbaar' op alle zenders, ik kan enkel kijken naar de zender die op de eerste tv aanstaat. De 2 decoders zijn verbonden aan de modem via kabel en ik zou tot 3 tv's moeten kunnen aansluiten. Kan iemand mij helpen?

Beste Lynn,

Kan je je gegevens (telefoonnummer waarop Belgacom TV actief is) + de link naar dit topic naar mij doorsturen via een privé bericht? Dan kan ik je lijn eens controleren.

Mvg,

Eva.

Beste Lynn,

Zoals ik al vermoedde, kan je op dit moment maar één decoder aansluiten. Een tweede decoder kan dan enkel kijken naar de zender waarop de eerste decoder is aangesloten. Om meer dan één decoder te kunnen aansluiten, zal je lijn moeten worden omgezet van het huidige ADSL2+ naar VDSL2. Je neemt hiervoor best contact op met onze klantendienst (gratis nummer 0800/22800) of je kan ook langsgaan in een Belgacom Center hiervoor.

Mvg,

Eva.

Heb je die 2e decoder in een Belgacom Center gehaald (gehuurd of gekocht)? Dan hadden ze je die niet mogen meegeven zonder te zeggen dat je lijn daar nog niet voor aangepast was, en je het voorstel moeten doen om die aan te passen als de TV test je de mogelijkheid geeft voor 3 TV's.. Hopelijk komt het nu in orde.
Ik heb ondertussen gebeld naar Belgacom voor de omschakeling naar VDSL2. Ze zeiden dat dit ging gebeuren in de nacht van dinsdag op woensdag. Ik heb ondertussen nog een extra nacht gewacht, maar als ik de beschikbaarheidstest doe komt er nog steeds op dat ik maar 1 decoder kan aansluiten, en ik kan ook effecief geen tweede aansluiten. Is dit normaal dat dit zo lang duurt of moet ik nog eens terugbellen?

Mvg

Lynn

Normaal wordt dat allemaal met een brief bevestigd d.w.z. wanneer de overschakeling gebeurt. Heb je trouwens al een B-box2 ? onmisbaar voor VDSL2 en gratis in huur. Ook je contactdoos moet dan meestal aangepast worden.
maar als ik de beschikbaarheidstest doe komt er nog steeds op dat ik maar 1 decoder kan aansluiten

dat wil zeggen dat vdsl2 blijkbaar nog niet beschikbaar is op jouw adres. 't is niet zo dat ze jou gaan overschakelen op vdsl2 en dat je dan andere resultaten gaat krijgen. als vdsl2 beschikbaar zou zijn moet de test nu al aangeven dat hd beschikbaar is

mvg

Ze hebben getest of het mogelijk is op mijn adres om op vdsl2 over te schakelen en pas daarna hebben ze overgeschakeld, dus dat is het probleem niet.

Maar als het tot 2 weken kan duren zal ik nog wat afwachten.

Bedankt voor de reacties.

't verhaal klopt toch niet hoor, beste lynn,

ten eerste, beschikbaarheidstest geeft aan dat vdsl2 niet beschikbaar is op jouw adres. meestal zijn deze tests accuraat, maar ik zie nu wel dat Eva hierboven schrijft dat vdsl2 blijkbaar mogelijk is, dus laat ons dus maar veronderstellen dat het zo is

ten tweede, er gaat naar vdsl2 overgeschakeld worden in de nacht van dinsdag op woensdag?? er moet wel een technieker de jumpertjes komen trekken, gaat deze dat dan 's nachts komen doen? een overschakeling naar vdsl2 kan niet zomaar vanuit centrale gedaan worden

jouw binnenbekabeling moet mogelijks ook nog aangepast worden, dus normaal moet je daar ook nog van geinformeerd worden. ik weet niet of je al een bbox2 hebt, maar deze heb je ook nodig, en deze wordt geleverd met alle toebehoren en handleiding. normaal krijg je ook nog een brief met de activatiedatum van vdsl2. tussen aanvraag en activatie kan dus zoals gezegd wel 14-tal dagen duren

mvg

• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 alsook een aansluithandleiding.

♦ omtrent deze splitter vind je meer op mijn blog ☞ vdsl2 splitter beschrijving alsook de link naar de "aansluithanleiding".

install-fixed-line-ntp2007

VDSL2 is wel beschikbaar op mijn adres. Toen ik belde naar de klantendienst hebben ze het nog is getest en ik zit op een 100tal meter van een centrale. Als ik zelf de test doe bij Belgacom komt er ook op dat dit beschikbaar is voor mij. De telefoniste waar ze mij daarna hebben doorverbonden heeft mij gezegd dat de overschakeling die nacht zou gebeuren, maar dat is dan blijkbaar niet juist. Een bbox2 heb ik, dus dat is ook zeker niet het probleem. Ik vermoed dat de telefoniste mij gewoon fout heeft geinformeerd. Dus nog eventjes afwachten en als het binnen 2 weken nog niet in orde is bellen we nog is :)

tsja, bij vdsl2 is de afstand tot de centrale van geen tel, het is de afstand tot de ROP die van belang is... enfin, ik veronderstel dat je nog wel de brief zal ontvangen met activatiedatum, en dat het dan nog wel in orde zal geraken...dat hoop ik toch voor jou...

ik vraag me wel af of ze mensen die reeds bbox2 hebben niet inlichten wat er evt aan de binneninstallatie moet aangepast worden.

mvg

Reageer