Ik heb recent een Belgacom TV installatie besteld: 3 TVs aangesloten, 1 rechtstreeks, en 2 TVs via 3 Devolo's. Installatie door Belgacom technieker uitgevoerd.
Beide TVs die via Devolo aangesloten zijn geven constant storingen (tot 10x per uur). Er is al een technieker komen kijken, en die zegt dat het niet aan het binnenkomend signaal in huis ligt, maar waarschijnlijk aan devolo. Ook als ik één van de TV's met devolo volledig uitschakel (devolo uit het stopkontakt), werkt het niet. Ook als ik de 3 devolo's volledig reset, werkt het niet,...
Op het forum lees je allerlei info en onzin over devolo's al dan niet op dezelfde stroomkring aansluiten, al dan niet met dezelfde fase, etc.
Wat is de correcte oplossing? Werkt deze installatie met devolo of niet? Is ruckus HD een alternatief (hoewel ik geen "draadloos" verkies), en kan een technieker dat dan koment testen voor ik dit aankoop?
Ik word het behoorlijk beu, en overweeg om alles terug te geven en van provider (telefoon, adsl, tv,...) te veranderen, want dit is een onwerkbare situatie.
Bladzijde 1 / 1
Het kunnen ook storingen vanuit het electriciteitsnet zijn. Heb zelf ook zo'n probleem gehad waardoor zelfs de TV uitviel. Na het tussenschakelen van een Monsterfilter was het probleem toen opgelost. Als het aan het electriciteitsnet ligt zal overschakelen naar Telenet je ook niet helpen....Je zou eventueel één set Ruckus draadloze adapters kunnen proberen. Bij mij werken die prima, ook met 2 HD-streams. Hangt van je persoonlijke situatie af.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.